عجیب اما واقعی ، صف 1000 متری قربانیان کرونا در سوئیس برای بسته غذایی رایگان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شاید باور کردنش سخت باشد اما سختی های زیستن در زمانه کرونا چنان بر مردم فشار آورده که در یکی از پولدارترین شهرهای اروپا و دنیا هم بیش از هزار نفر برای دریافت غذای رایگان صف بستند.

عجیب اما واقعی ، صف 1000 متری قربانیان کرونا در سوئیس برای بسته غذایی رایگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، صف نیازمندان بسته غذایی رایگان در شهر ژنو با رعایت کردن اصول بهداشتی و دوری گزینی اجتماعی بیش از یک کیلومتر درازا داشت و نشان داد زیستن در زمانه کرونا هند و سوئیس نمی شناسد. بیشتر آنها که در صف حضور داشتند، کارگران و مهاجران ثبت نشده بودند که برای تامین غذا در این روزها و هفته ها به مشکل خورده اند.

ده ها شهروند داوطلب در یک مرکز ورزش های زمستانی در ژنو گرد هم آمدند تا 1500 بسته رایگان غذایی را برای نیازمندان و فقرا آماده نمایند. مردم از پنج صبح در صف ایستادند و با توجه به تعداد بسته ها و افراد حاضر در صف، به نظر می رسید بسته غذایی به همه آنها برسد و زیاد هم بیاید. اینگرید برالا که از نیکاراگوئه به سوئیس آمده و کارگر پاره وقت است، می گوید: در روزهای آخر ماه جیب همه ما خالی است و باید قبض ها و حق بیمه را هم بدهیم. حالا یک هفته غذا داریم و باید فکر هفته بعد باشیم.

در کشور 8.6 میلیون نفری سوئیس، سال 2018 بیش از 660 هزار فقیر زندگی می کردند؛ بیشتر پدران و مادران تنها و افراد با مدرک تحصیلی پایین که با از دست دادن شغل خود نمی توانند کاری تازه بیابند. از سوی دیگر، بیش از 1.1 میلیون نفر هم در آستانه رفتن زیر خط فقر هستند. یعنی اینکه درآمدشان کمتر از 60 درصد درآمد میانگین معادل 6500 فرانک سوئیس یا 6700 دلار برای یک شغل تمام وقت در سال 2018 است.

بر اساس آمار بانک سوئیسی یوبی اس، ژنو دومین شهر گران جهان پس از زوریخ برای گذران زندگی یک خانواده سه تا چهار نفری است. از آنجا که میانگین درآمدها در این شهر بالاست، اگر کرونا نبود و صف های دریافت غذای رایگان تشکیل نمی شد، کمتر کسی باور می کرد در قلب اروپا و در دامنه اشرافی ترین پیست های اسکی جهان، فقرا هم زندگی می نمایند.

پیتر ویلاند، رئیس ماموریت گروه پزشکان بدون مرز بیان کرد سرشماری هفته گذشته نشان داد تنها اطلاعات نیمی از دریافت نمایندکان غذای رایگان جایی ثبت نشده و بقیه در سوئیس یا دیگر کشورهای اروپایی از راه های قانونی دنبال دریافت پناهندگی هستند. آمار مبتلایان کووید-19 در این گروه هم سه درصد است؛ سه برابر دیگر شهروندان ژنو.

اینجا در ژنو که یکی از پولدارترین شهرهای اروپاست، هستند کسانی که همیشه به زحمت روزگار می گذرانند. کارگران ساختمانی، کارمندان هتل و مراکز اقامتی، کارکنان رستوران ها و فروشگاه های عرضه میوه با آمدن کرونا و تعطیل شدن کسب و کار، ناگهان در یک شب کار و زندگی و محل اقامت خود را از دست دادند و حالا به نان شب هم نیازمند شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4450

به "عجیب اما واقعی ، صف 1000 متری قربانیان کرونا در سوئیس برای بسته غذایی رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب اما واقعی ، صف 1000 متری قربانیان کرونا در سوئیس برای بسته غذایی رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید