عراق منکر درخواست معافیت شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، عراق با تکذیب خبر منتشره از سوی رسانه های داخلی در خصوص درخواست معافیت از توافق کاهش تولید اوپک پلاس در سه ماهه نخست سال 2021، اعلام نمود به توافق کاهش تولید اوپک پلاس کاملا متعهد مانده است.

عراق منکر درخواست معافیت شد

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت نفت عراق در بیانیهای گفت: وزارت نفت این اظهارات بی پایه و اساس را تکذیب و تاکید می کند که عراق به بیانیه همکاری آوریل اوپک پلاس و مکانیزم جبران که در ژوئن مورد موافقت قرار گرفت، کاملا متعهد مانده است.

این سخنگو گفت: پایبندی عراق به توافق کاهش تولید در اوت به بیش از 100 درصد رسید و این تولیدکننده نفت همچنان به عملکرد در این سطح ادامه داده و در طول ماههای اوت و سپتامبر مازاد تولید 850 هزار بشکه در روز ماههای پیش را جبران می کند.

یک روزنامه عراقی بر مبنای اظهارات منتشره از سوی خبرگزاری INA اوایل روز چهارشنبه خبر داده بود احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، اعلام کرده که این کشور به دنبال معافیت از توافق کاهش تولید نفت اوپک در سه ماهه نخست سال 2021 است.

اوپک و متحدانش معروف به گروه پلاس با هدف تقویت قیمت نفت و جبران افت تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا، از اول ماه مه توافقی را برای کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز معادل حدود 10 درصد از تولید جهانی به اجرا گذاشتند و از اول اوت میزان کاهش تولیدشان را به 7.7 میلیون بشکه در روز تسهیل کردند و تا دسامبر به این فرایند ادامه می دهند. سهم اوپک از این کاهش تولید، 4.868 میلیون بشکه در روز است.

وزیر نفت عراق ماه گذشته اعلام کرده بود که کشورش برای جبران مازاد تولید در سه ماه اخیر، تولیدش را در اوت و سپتامبر به میزان 400 هزار بشکه در روز بیشتر کاهش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی وزارت نفت عراق روز چهارشنبه گفت اگر عراق نتواند کاهش جبرانی را تا پایان سپتامبر انجام دهد، خواستار تمدید دوره جبران تا پایان نوامبر خواهد شد.

نشست مجازی کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که به کنترل پایبندی اعضای گروه به توافق کاهش تولید می پردازد و توصیه های لازم را به این گروه ارایه می کند، 17 سپتامبر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6952

به "عراق منکر درخواست معافیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق منکر درخواست معافیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید