عوامل خارجی و داخلی استعفای ناصیف حتی، فشار فرانسه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران، گروه بین الملل - سمیه خمارباقی: ناصیف حتی وزیر خارجه لبنان امروز دوشنبه استعفای خود را تقدیم حسان دیاب نخست وزیر این کشور کرد. وی حتی پس از تقدیم استعفای خود بدون اینکه سخنی بگوید ساختمان نخست وزیری لبنان را ترک کرد.

عوامل خارجی و داخلی استعفای ناصیف حتی، فشار فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روزنامه لبنانی الاخبار تصمیم آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی لبنان و نیز فشار فرانسه را عامل استعفای احتمالی وزیر خارجه لبنان دانست. به همین مناسبت خبرنگاران گفتگویی را با طراد حماده وزیر کار سابق لبنان ترتیب داده که در ادامه می آید.

دلایل داخلی و خارجی استعفای حتی

طراد حماده درخصوص استعفای ناصیف حتی گفت: این امر به خاطر پاره ای اختلافات با جبران باسیل و حسان دیاب نخست وزیر لبنان در رابطه با نحوه اداره دستگاه دیپلماسی صورت گرفت. نوع تعامل نخست وزیر با وزیر خارجه فرانسه و انتصابات دیپلماتیک، همگی مسائلی بود که وزیر خارجه را در تنگنا قرار داد تا جایی که فشارها بر وی برای اینکه از سمت خود استعفا کند تشدید شد تا از این طریق دولت لبنان دچار چالش گردد.

وی در تکمیل صحبتهای خود درخصوص دلایل استعفای ناصیف حتی گفت: این استعفا هم دلایل داخلی و هم دلایل خارجی داشت. در رابطه با دلایل داخلی باید بگویم که اختلاف نظر با جبران باسیل درباره عزل و نصب های دستگاه دیپلماسی از جمله علت های اصلی استعفای ناصیف حتی بود و درخصوص دلایل خارجی نیز باید بگویم فشارهای فرانسه و آمریکا و بعضی کشورهای عربی علت اصلی به شمار می فرایند.

وزیر کار سابق لبنان گفت: این کشورها با سیاستهای دولت لبنان موافق نیستند و آشکارا بر ضرورت تغییر سیاستهای کنونی تاکید دارند چرا که بر این باور هستند دولت فعلی لبنان دولت حزب الله است. این موضوع صحت ندارد زیرا دولت کنونی با مشارکت گروههای مختلف لبنانی از جمله حزب الله تشکیل شده است و حتی بعضی وزیران کابینه دارای تابعیت خارجی از جمله آمریکایی و اروپایی هستند.

قانون سزار و راههای مقابله با آن

طراد حماده اضافه کرد: به هر حال دولت لبنان اکنون به خاطر اوضاع مالی، بیماری کرونا، اختلافات داخلی، فساد، مبارزه با فساد و قانون ظالمانه سزار در شرایط سخت و پیچیده ای بسر می برد. دولت لبنان از آمریکا خواسته است برای اجرای قانون سزار، استثنائاتی قائل گردد اما تا به امروز پاسخی دریافت نکرده است.

وی درباره راههای مقابله با قانون سزار از سوی لبنان نیز گفت: گرایش به سوی بلوک شرق به ویژه عراق و ایران و روی آوردن به راه ابریشم و تکامل مالی میان سوریه و لبنان از جمله روش های ایستادگی در برابر قانون سزار است. از نظر من ملت ها قادر به مقابله هستند و باید در چنین شرایطی به همبستگی در برابر استبداد امپریالیسم جهانی اعتماد کرد.

وزیر سابق لبنانی بیان نمود: مقابله با تحریم های مالی آمریکا با همبستگی میان ملت ها و بازگشایی بازار جهانی موازی با سرمایه داری و گرایش به چین، ایران و کشورهای غرب آسیا محقق می گردد. نباید از رحمت خدا ناامید شد و مؤمن همیشه باید خوشبین باشد ما قوی و پایدار هستیم و ایران و لبنان به کمک خداوند در برابر فشارهای آمریکا پیروز خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6144

به "عوامل خارجی و داخلی استعفای ناصیف حتی، فشار فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل خارجی و داخلی استعفای ناصیف حتی، فشار فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید