فشار بر کشور ها برای رد واکسن اسپوتنیک بی سابقه بوده است خبرنگاران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه با بیان این که فشار بر کشور ها برای رد واکسن ضد کرونای روسیه در سطح بی سابقه ای بوده، اضافه نمود با این حال این کوشش ها پیروز نبوده است.

فشار بر کشور ها برای رد واکسن اسپوتنیک بی سابقه بوده است خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه گفت فشار بر روی بعضی کشور ها برای امتناع از خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی در سطح بی سابقه ای بوده، اما شانس موفقیت نداشته است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه این اظهارات را در واکنش به درخواست برای بیان نظر خود در مورد گزارش دولت آمریکا مبنی بر این که واشنگتن کوشش نموده بود برزیل را از خرید واکسن ضد کرونای اسپوتنیک منصرف کند، خاطرنشان کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گزارش که بر روی وب سایت وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نهاده شد، جزئیاتی از کار دفتر امور جهانی ایالات متحده (OGA) را در مبارزه با آنچه اثرات بد در قاره آمریکا خوانده شده بود، توضیح می داد.

گزارش مذکور، کوشش های دیپلماتیک این نهاد دولتی آمریکا برای مقابله با آنچه کوشش سایر کشور ها از جمله روسیه به منظور افزایش نفوذ خود در منطقه به ضرر امنیت آمریکا خوانده بود را تشریح می کرد.

سخنگوی کرملین از اظهارنظر به طور مستقیم درباره این گزارش خودداری کرد، اما گفت روسیه مخالف سیاسی کردن شرایط در ارتباط با واکسن ها است.

وی گفت: در بسیاری از کشور ها مقیاس فشار کاملاً بی سابقه است. چنین کوشش های خودخواهانه ای برای مجبور کردن کشور ها به ترک هر واکسنی هیچ چشم اندازی ندارد. ما معتقدیم باید دوز های واکسن تا جای ممکن زیاد باشد تا همه کشور ها از جمله فقیرترین ها فرصت جلوگیری از همه گیری را داشته باشند.

پیشتر کاخ ریاست جمهوری روسیه از وجود طرح مشترک ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای تخریب توان پزشکی روسیه در مقابله با کرونا اطلاع داد. منبعی در کرملین در گفت وکو با رسانه های روسیه گفت که واشنگتن و متحدان آن برای راه اندازی تبلیغات گسترده علیه واکسن اسپوتیک وی برنامه ریزی می نمایند.

به گفته این مسئول روس در این حملات برنامه ریزی شده رسانه ای، سازمان های غیردولتی مانند مؤسسه سورس و خبرگزاری های رویترز و بی بی سی مشارکت خواهند کرد.

شبکه راشاتودی روسیه به نقل از منبع مذکور در کرملین گزارش داد: هدف از این حمله رسانه ای علیه واکسن اسپوتنیک- وی، همه کشور هایی اروپایی است که با استفاده از این واکسن موافقت نموده اند.

علیرغم تبلیغات ضد روسی غرب، تا امروز واکسن اسپوتنیک وی مجوز استفاده اضطراری در 50 کشور را دریافت نموده است. حساب توییتری واکسن اسپوتنیک وی اخیراً خاطرنشان کرد این واکسن با پیشی دریافت از واکسن آمریکایی فایزر از لحاظ کسب تأییدیه در کشور های مختلف در صندلی دوم نهاده شده است.

اخیراً خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع اروپایی، از قصد کشور های عضو اتحادیه اروپا برای شروع مذاکرات با تولیدنمایندگان واکسن ضدکرونای روسیه اطلاع داد و اضافه کرد در صورت تحقق، این مسأله یک پیروزی دیپلماتیک برای مسکو خواهد بود.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10821

به "فشار بر کشور ها برای رد واکسن اسپوتنیک بی سابقه بوده است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار بر کشور ها برای رد واکسن اسپوتنیک بی سابقه بوده است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید