فنلاند پس از 30 سال به عراق سفیر فرستاد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، پس از سی سال قطع روابط میان فنلاند و عراق، دو کشور اقدام به تبادل سفیر و از سرگیری روابط دیپلماتیک کردند.

فنلاند پس از 30 سال به عراق سفیر فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت فنلاند روز پنج شنبه گفت روابط دیپلماتیک این کشور با عراق پس از وقفه ای حدودا 30 ساله، از سر گرفته شده است.

وِسا هاکینِن که به عنوان سفیر فنلاند در بغداد منصوب شده، با تأیید این خبر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که کشورش از ژانویه سال 1991 (دی ماه 1369) پس از حمله عراق به کویت، روابط خود را با بغداد قطع کرد.

به گفته وی، چهار دیپلمات در سفارت فنلاند در بغداد مستقر خواهند شد. فعلا سفارت سوئد در همان ساختمانی خواهد بود که سفارت سوئد نیز در آن قرار گرفته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، فنلاند با اقدام نسبت به بازگشایی سفارت عراق و ارسال سفیر به بغداد، امید دارد بتواند در بازسازی این کشور سهیم شده و حجم تجارت با عراق را افزایش دهد.

علاوه بر این، فنلاند میخواهد هزاران عراقی را که به صورت غیرقانونی به این کشور مهاجرت نموده اند پس از رد درخواست پناهندگی، به کشورشان برگرداند. گفته می گردد چیزی حدود 20 هزار عراقی تنها در سال 2015 وارد فنلاند شده اند.

رد درخواست اقامت عراقی ها در فنلاند، به عنوان مسئله ای بین دو کشور باقی خواهد ماند اما بغداد و هلسینکی امید دارند پیوند دیپلماتیک بین دو کشور به توسعه روابط تجاری منتج گردد.

ارتش عراق در زمان حکومت صدام حسین و حزب بعث عراق در تاریخ 11 مرداد 1369 به کویت حمله و این کشور را اشغال کرد. این اقدام عراق واکنش منفی جامعه جهانی و تحریم های سنگین علیه بغداد را در پی داشت.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 554

به "فنلاند پس از 30 سال به عراق سفیر فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنلاند پس از 30 سال به عراق سفیر فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید