لرستان قابلیت برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام بین المللی را دارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/لرستان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گوید: لرستان قابلیت برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام به صورت بین المللی را دارد.

لرستان قابلیت برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام بین المللی را دارد

پویا محمودیان در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگ اقوام که در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک برگزار گردید، اظهار کرد: لرستان استان بی نظیری در بحث میراث فرهنگی بوده و وجود 2474 اثر که ثبت ملی شده گویای این ادعا است و همین قلعه فلک الافلاک برای این موضوع کفایت می نماید.

وی با بیان اینکه در لرستان 52 رشته صنایع دستی فعال است، ادامه داد: این استان 32 نشان ملی صنایع دستی و هشت نشان مُهر اصالت است.

محمودیان با اشاره به انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو در تابستان سال جاری، تاکید نمود: وقتی تمام این ظرفیت ها در کنار هم قرار می گیرد لرستان را استانی متمایز برای وزارت خانه می نماید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با توجه به این شرایط وزیر میراث برای پر رنگ شدن نقش استان های غرب کشور تاکید دارد و امروز شاهد برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگ اقوام با حضور 27 استان در لرستان هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط ویژه لرستان را به وزیر میراث انتقال می دهم، تاکید نمود: چنین استانی با این همه ظرفیت و مدیران توانمند می تواند جشنواره فرهنگ اقوام را به صورت بین المللی برگزار کند.

محمودیان بیان نمود: برای پر رنگ کردن حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در لرستان برنامه های خاصی داریم و به طور ویژه درصددیم صنایع دستی را بهتر ساماندهی می کنیم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از تمام کسانی که ما را کمک کردند تا جشنواره ای به این بزرگی و زیبایی را برگزار کنیم، تشکر می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 410

به "لرستان قابلیت برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام بین المللی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان قابلیت برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام بین المللی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید