لزوم ایجاد معاونت های مالی و گردشگری در وزارت امور خارجه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، محمدرضا دشتی امروز پنجشنبه در بازدید و افتتاح یک خانه بومگردی در اردکان با بیان این که گردشگری قنات یکی از انواع پر مخاطب و پر جاذبه گردشگری برای گردشگران خارجی است، اظهار کرد: اردکان توانست موضوع گردشگری قنات را با احیای قنات این شهرستان رونق دهد.

لزوم ایجاد معاونت های مالی و گردشگری در وزارت امور خارجه

از سفر با تورهای پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

وی از پیگیری اختصاص معاونت های اقتصادی و گردشگری برای وزارت امور خارجه کشورمان با توجه به محدودیت های سفر به ویژه در خصوص کشورهای اروپایی اطلاع داد و اضافه کرد: دو بند از مجموع 9 بند قرارداد بین ایران و چین در خصوص گردشگری است و این مسئله به خوبی گویای اهمیت این صنعت برای کشورمان است و به همین دلیل نیز باید عنایت به این صنعت افزایش یابد.

وی با بیان این که نباید به واسطه کرونا هر بخشی را به حال خود رها کنیم، گفت: گردشگری و سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به شیوع کرونا نمی شوند لذا نباید صنعت گردشگری را که بسیاری از مشاغل و معیشت مردم به آن وابسته است را رها کنیم.

این نماینده مجلس با بیان این که وظیفه اصلی ما فرهنگ سازی گردشگری در حین کروناست، عنوان نمود: مکلف به فرهنگ سازی در خصوص گردشگری حین کرونا هستیم و باید این مسئله به وسیله ابزار رسانه تبیین شوند تا گردشگری نیز بیش از این دچار آسیب نگردد.

وی توضیح داد: ظرفیت های مجلس نیز پشتوانه و همراه در این مقوله خواهد بود، ضمن این که به نظر می آید بایست علاوه بر سند توسعه گردشگری، سند قبل، حین و بعد از کرونا نیز در این حوزه تدوین گردد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در سرانجام اعلام نمود: حمایت از اقشار ضعیف حوزه گردشگری از نظر بنیه اقتصادی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

ولی تیموری معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی هم با بیان این که خانواده گردشگری از نگاه حامی مجلس سپاس گذار است، گفت: گردشگری بسیار برای جامعه موثر است چرا که درآمد گردشگری به صورت مویرگی به جامعه و خانواده ها تزریق می گردد.

وی با بیان این که گردشگری از مزیت های کشور ماست، گفت: با این وجود هنوز به طور شایسته از ظرفیت گردشگری بهره مند نشده ایم.

تیموری با تاکید بر انجام سفرهای مسئولانه، اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا در این رابطه، ضمن انجام تعهدات این حوزه از سوی فعالان گردشگری، باید هماهنگی های لازم در این باره در استان ها انجام گردد.

وی با بیان این که بنا بر آمار شورای جهانی سفر، یک میلیون و 300 هزار فعال گردشگری ایران به وسیله سفر معیشت خود را می گذرانند، گفت: معیشت این افراد به طور مستقیم وابسته به صنعت گردشگری است.

معاون گردشگری کشور از ارائه بسته حمایتی گردشگری، علاوه بر بسته 14 رسته حوزه گردشگری نیز اطلاع داد و گفت: این بسته مجدداً برای صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته شده که شامل امهال اقتصادیات و وام های حوزه گردشگری و علاوه بر آن ارائه تسهیلات 12 درصدی کرونا با یک دوره تنفس شش ماهه است.

تیموری ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص شرایط این تسهیلات و بسته گردشگری، در سرانجام ابراز امیدواری کرد که بسته حمایتی اخیر نیز مصوب و در جلسه بعدی مطرح گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7244

به "لزوم ایجاد معاونت های مالی و گردشگری در وزارت امور خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایجاد معاونت های مالی و گردشگری در وزارت امور خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید