مدیریت بهینه منابع انسانی در سنجمان سنجمان به دنبال پاسخگویی چه نیازی است؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، استارتاپ سنجمان استارتاپی است که با هدف ارائه خدماتی در حوزه مدیریت بهینه منابع انسانی شکل گرفته. این استارتاپ توسط سجاد شریفی به همراه محمد قندهاری و حمید فرحزادی بنیانگذاری شده است. سجاد شریفی متولد 69 است و لیسانس کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت و ارشد MBA دانشگاه تهران دارد.

مدیریت بهینه منابع انسانی در سنجمان سنجمان به دنبال پاسخگویی چه نیازی است؟

استارتاپ سنجمان استارتاپی است که با هدف ارائه خدماتی در حوزه مدیریت بهینه منابع انسانی شکل گرفته. این استارتاپ توسط سجاد شریفی به همراه محمد قندهاری و حمید فرحزادی بنیانگذاری شده است. سجاد شریفی متولد 69 است و لیسانس کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت و ارشد MBA دانشگاه تهران دارد.

دکتر محمد قندهاری نیز در رشته برق در دانشگاه شریف تحصیل کرده و دکتر حمید فرحزادی استاد مدعو دانشگاه شریف و تهران است و ارشد استراتژیک از آمریکا و دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران دارد. با سجاد شریفی هم صحبت شدیم تا بیشتر در مورد سنجمان بدانیم.

من و دکتر قندهاری در شرکتی بودیم که استارتاپ های مختلفی در آن حضور داشتند. من در آنجا مسئول فنی و دکتر قندهاری مدیرعامل بودند. از آنجایی که با حوزه کامپیوتر و آی تی سر و کار داشتیم، به گردآوری و مدیریت داده ها علاقه مند بودیم، تصمیم گرفتیم به حوزه نظرسنجی ورود کردیم.

در تحقیقی که انجام دادیم، متوجه شدیم یکی از شاخه هایی که در حوزه نظرسنجی مهجور مانده، حوزه منابع انسانی است و تصمیم گرفتیم با مشورت دکتر فرحزادی در این حوزه کاری انجام دهیم. ایده استارتاپ سنجمان از همین جا شکل گرفت و تصمیم گرفتیم این استارتاپ را راه بیندازیم.

سنجمان به دنبال پاسخگویی چه نیازی است؟

با بررسی هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم ابزار کاربردی که بتوان از آن طریق منابع انسانی را مدیریت کرد، در اختیار بیزینس ها قرار ندارد. بر همین اساس ما در سنجمان به دنبال این هستیم که این خلأ را برای کسب وکارها برطرف کنیم.

شروع فعالیت ما با طراحی یک ماژول ارزیابی برای یک شرکت بود و به تدریج کار را پیش بردیم و در حال حاضر دو ماژول ارزیابی و نظرسنجی و جذب و استخدام منابع انسانی هسته اصلی سنجمان را شکل می دهند و چند ماژول دیگر با عناوین آموزش، حقوق و دستمزد، رفاهی، حضور و غیاب و داشبورد BI منابع انسانی نیز در نسخه بتا قرار دارند و تا چند ماه آینده به خدمات اضافه می شوند.

در مورد خدماتی که در حوزه مدیریت منابع انسانی به کسب وکارها ارائه می دهید، بیشتر توضیح دهید؟

همان طور که گفتم، ما کار را با ماژول ارزیابی شروع کردیم و به تدریج با توجه به بازخوردی که از مشتریان دریافت کردیم، به این نتیجه رسیدیم که باید خدمات جامعی را در قالب

all in one platform ارائه دهیم و در حال پیشروی به سمت این هدف هستیم.

از جمله خدماتی که در حوزه ارزیابی و نظرسنجی ارائه می دهیم، می توانم به ارزیابی نقدها و پیشنهادها، ارزیابی عملکرد(360 درجه، از پایین به بالا و پروژه ای و غیره) اشاره کنم که البته بیشتر اهداف کیفی را مورد بررسی قرار می دهند.

برای بررسی اهداف کمی نیز خدمات ارزیابی در قالب های مختلفی ارائه می شود. به عنوان مثال، واحد فروش یک شرکت می تواند از طریق سنجمان هدف گذاری کند که چقدر می خواهد فروش داشته باشد و فرایند فعالیت ها را از این طریق برای رسیدن به هدف مشخص شده رصد کند. تمام این فرآیندها به صورت اتوماتیک است و نتایج هم به صورت کامل در دسترس است.

در ماژول جذب و استخدام منابع انسانی نیز به دنبال این هستیم که فرآیند جذب و استخدام را در بستری واحد برای کسب وکارها تسهیل کنیم. این فرآیند در دنیا با عنوان ATS ا(applicant tracking system) شناخته می شود و به این صورت است که به عنوان مثال کسب وکار می تواند آگهی استخدام خود را در سنجمان بارگذاری کند و سنجمان آن را در سایت های کاریابی مختلف منتشر می کند و کسب وکار می تواند از طریق ابزارهایی که در اختیار دارد، رزومه ها را یکجا مشاهده و مدیریت کند.

تا کنون چه تعداد کسب وکار از این خدمات استفاده کرده اند؟

تا کنون حدود 600 کسب وکار به ما در خواست دمو داده اند که از این تعداد بخشی به مشتریان ثابت ما تبدیل شده اند.

با چه سرمایه اولیه ای کار را شروع کردید؟

ما با حدود 30 میلیون تومان کار را شروع کردیم که تقریبا مبلغ اولین پروژه ای بود که برای ارزیابی بستیم و تا کنون به صورت بوت استرپ پیش رفته ایم و می توانم بگویم سرمایه غیر نقدی معادل حدود 150 میلیون تومان در کار هزینه شده است.

به طور کلی حجم بازار را چقدر ارزیابی می کنید و چند درصد آن را قصد دارید به دست بیاورید؟

ما با حجم گسترده ای از بازار روبه رو هستیم که از نظر اعداد و ارقام چیزی حدود 1000 میلیارد تومان برآورد شده است که ما قصد داریم 5 درصد این بازار را به دست بیاوریم.

مهم ترین چالشی که در حوزه فعالیت خود با آن روبه رو هستید، چیست؟

همانطور که گفتم، بازار بزرگ است و از این نظر مسئله ای وجود ندارد، ولی فکر می کنم اصلی ترین چالشی که در کار ما وجود دارد، این است که فرهنگ استفاده از این خدمات هنوز در میان مدیران سازمان ها و کسب وکارها جا نیفتاده است.

به عبارت بهتر، حوزه منابع انسانی از نظر مدیران حوزه کم اهمیتی است و بیشتر فروش و سود را مد نظر قرار می دهند. این در حالی است که قلب هر سازمان منابع انسانی آن است؛ این ترندی است که در دنیا نیز دنبال می شود.

به همین ترتیب به نظر من نیاز است نسل جدیدی از مدیران سر کار بیایند تا با نگاه جدیدی به حوزه منابع انسانی سازمان ها توجه شود. ما برای فرهنگ سازی تلاش می کنیم و گاهی بدون منافع مالی با جلساتی که با مدیران مختلف برگزار می کنیم، سعی می کنیم آنها را نسبت به این حوزه آگاه تر کنیم.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 606

به "مدیریت بهینه منابع انسانی در سنجمان سنجمان به دنبال پاسخگویی چه نیازی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت بهینه منابع انسانی در سنجمان سنجمان به دنبال پاسخگویی چه نیازی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید