مراسم رونمایی از جایزه علمی دکتر عباس شیبانی و بزرگداشت وی برگزار گردید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مراسم رونمایی از جایزه علمی دکتر عباس شیبانی، به همراه بزرگداشت مقام وی و رونمایی از نشان این جایزه، ساعت 5 عصر روز پنجشنبه 20 آبان 1400 به صورت آنلاین و با شرکت همزمان دوستان و همراهان قدیمی، فرزند دختر دکتر شیبانی، اهالی رسانه، پزشکان فوق تخصص قلب و عروق، دست اندرکاران حوزه سلامت و صنعت پزشکی و با اجرای دکتر رشید کاکاوند برگزار گردید.

مراسم رونمایی از جایزه علمی دکتر عباس شیبانی و بزرگداشت وی برگزار گردید

در این برنامه که به مناسبت بیستم آبان ماه تولد 90 سالگی دکتر شیبانی برگزار گردید، آزاده شیبانی، دختر دکتر شیبانی، ضمن قدردانی از برگزاران نمایندگان این برنامه که کوششی برای قدردانی از یک عمر خدمت کارآمد دکتر شیبانی بود، به کوتاهی درباره خصایل اخلاقی پدر صحبت کرد.

آزاده شیبانی با اشاره به این مسئله که اگر تصمیم گیری درباره برگزاری چنین رویدادی را به خود دکتر عباس شیبانی واگذار می کردند، وی حاضر به پذیرش هیچ گونه رویدادی در ستایش خود نخواهد بود، گفت: با این حال، همکاران حوزه پزشکی، بخصوص رشته قلب و عروق که از دستاوردهای مدیریت ساده و صادقانه او در تجهیز بخش های جراحی قلب مطلع بودند، تصمیم گرفتند چنین رویدادی را برگزار نمایند که از همه آن ها تشکر می کنم.

وی گفت یکی از خصایص دکتر شیبانی در دوره فعالیتش کوشش برای توزیع عادلانه خدمات پزشکی و بهره مندی همه اقشار مردم از درمان بود. بعلاوه کوشش مخلصانه برای حل مسائل مردم و رفع کردن خلاء هایی که در بخش قلب و عروق کشور وجود داشت از دستاوردهای وی بود.

دکتر محمد حسین دشتی همکار و همراه دکتر عباس شیبانی و عضو سابق هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران که مهمان حضوری برنامه بود، با اشاره به خصایص منحصر به فرد دکتر عباس شیبانی در محیط کاری گفت: برای دکتر شیبانی اصل در انجام دقیق و موقع کارها بود و در این زمینه خیلی در قید و بند سلسله مراتب اداری نبود. وی خیلی از کارها خود در دست می گرفت و آنقدر پیگیری می کرد تا به نتیجه برسد

دکتر دشتی، در ادامه اضافه نمود: ما به عنوان همکاران دکتر عباس شیبانی این خصوصیت را از وی آموخته بودیم و به این خاطر سیر کارهای اداری در هیات امنای ارزی، همواره با سرعت بالایی انجام می گرفت و این شکل مدیریت بی شائبه باعث شد در مقاطع حساس بتوانیم احتیاج کشور به تجهیزات پزشکی و تجهیز بخش های بیمارستانی را رفع کنیم و این سرعت هنوز زبانزد است.

وی با اشاره به این که در سال های اولیه بخصوص در دوره جنگ، رشته جراحی قلب در کشور بسیار ضعیف بود توضیح داد: توسعه این رشته و پیشرفت هایی که در این سالها به دست آمد به همت ایشان میسر شد تا جایی که الان این رشته بسیار توسعه یافته و در بیشتر منطقه ها کشور بخش تخصصی قلب و عروق دایر شده است.

دکتر دشتی بعلاوه از لزوم تاسیس بنیاد علمی دکتر عباس شیبانی که بتواند ضمن حفظ و ترویج دستاوردهای علمی و مدیریتی وی در حوزه پزشکی، در مورد اجرای برنامه های آموزشی و توسعه ای فعالیت کند، سخن گفت.

دکتر علی اصغر بلوریان، فوق تخصص جراحی قلب و عروق و متخصص جراحی عمومی در بیمارستان رضوی مشهد، به عنوان دیگر مهمان برنامه درباره همکاری خود با دکتر عباس شیبانی گفت: 31 سال پیش با دکتر شیبانی در زمانی آشنا شدم یک سال بعد از راه اندازی جراحی قلب خراسان در حال تجهیز بخش تازه جراحی قلب بیمارستان قائم بودیم که برای تجهیزات مزاحم دکتر شدیم. خوبی های وی را هرگز نمی توان بیان نمود صداقت و نظم و دلسوزی و عدالت و وقت شناسی، صفات متعالی بود که ایشان داشتند.

دکتر بلوریان در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر خاطره ای از همکاری با دکتر شیبانی پرداخت و گفت: سال 71 وقتی راهی شرکت در کنگره ای در انگلیس بودم، نشستی با ایشان داشتم که به من گفتند: من 10 هزار دلار به سفارت ایران حواله می کنم که مقداری تجهیزات بیمارستانی تهیه نمایند و تو با خودت بیاور. همین کار انجام شد و موقع بازگشت ساعت یک بعد از نیمه شب بود که در فرودگاه دیدم دکتر شیبانی شخصا برای ترخیص تجهیزات به گمرک آمده اند و در حال اجرا کارهای سنگین ترخیص هستند.

وی اضافه نمود: نمی دانم چنین پدیده ای را در جهان می توان سراغ گرفت یا خیر اما اگر هم باشد بسیار نادر است و من منش این اسطوره را در اداره امور توصیه می کنم.

دکتر معصومعلی معصومی، فوق تخصص قلب و عروق از کرمانشاه، با ذکر خصلت هایی از دکتر عباس شیبانی، با ذکر خاطره ای درباره وی گفت: وقتی در سال 1373 کوشش می کردیم امکانات اولیه تجهیز یک بخش را فراهم کنیم حتی دعوت از وزیر هم برای ما میسر نشد و در نهایت نزد دکتر شیبانی رفتیم و توضیح مسائل و محدودیت ها را گفتیم. دکتر شیبانی فقط روی یک کاغذ سفید تعهدی از ما گرفت که اعتبارات اختصاص یافته را بعدها بازگردانیم و از فردای آن روز کامیون کامیون تجهیزات پزشکی به رایگان به کرمانشاه سرازیر شد که حتی شامل آنژیوگرافی می شد. ما جراحی را آغاز کردیم و از عایدی بیمارستان تعهدات را بازپرداخت کردیم و حتی دستمان باز شد و بخش های دیگری را راه انداختیم.

وی با اشاره به هیات امنای صرفه جویی ارزی که ایده دکتر شیبانی بود گفت: این قانون منشا حرکتی تاریخی شد که از ثمره آن الان در تمام استان های کشور بخش قلب وجود دارد. ایشان فرایندها را به قدری آسان نموده بود که در یک دفتر کوچک و تمام کارهای بزرگ کشوری را در زمینه رشته ای فوق تخصصی و تجهیز و تامین وسایل انجام می داد و اگر امروز 250 تا 300 بخش قلب در کشور است و هزاران هزار جراحی قلب انجام می گردد مدیون کوشش و صداقت دکتر شیبانی بود.

در بخش دوم این برنامه علاوه بر رونمایی از نشان جایزه دکتر شیبانی، مراسم امضا روی بوم مخصوص جایزه دکتر شیبانی صورت گرفت.

شایان ذکر است که طبق اعلام دبیرخانه دائمی جایزه دکتر عباس شیبانی پزشکان فوق تخصص و اساتید تا 20 آذر 1400 فرصت دارند آثار و مقالات خود را به نشانی www.drsheybaniaward.com ارسال نمایند. آثار رسیده از سوی هیات داوران بین المللی، آنالیز و جایزه پژوهشگر برگزیده، روز 20 دی ماه 1400 طی مراسمی اعطا خواهد شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15659

به "مراسم رونمایی از جایزه علمی دکتر عباس شیبانی و بزرگداشت وی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم رونمایی از جایزه علمی دکتر عباس شیبانی و بزرگداشت وی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید