مشخصات فنی کامل نوکیا G50 5G فاش شد؛ ارزان با طراحی تکراری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، HMD قرار است به زودی از گوشی مالی دیگری تحت اسم نوکیا G50 5G رونمایی کند. به همین دلیل طبیعی است که خبرهای زیادی پیرامون آن بشنویم. در یکی از همین خبرها، شنیدیم که این محصول قرار است با نمایشگری نه چندان باکیفیت، قیمت مناسب و همان طراحی همیشگی راهی بازار گردد.

مشخصات فنی کامل نوکیا G50 5G فاش شد؛ ارزان با طراحی تکراری

در بین گوشی های نوکیا، شاهد محصولات متنوعی از سری X ،C و G هستیم که باعث می شوند انتخاب بین نماینده های این شرکت بسیار سخت گردد. در واقع کاربران حتی نمی دانند تفاوت اصلی بین این سه سری چیست و کدام یک از آن ها برای چه هدفی و برای چه کاربرانی ساخته می شوند. نوکیا قبل از این سیاست نو در نام گذاری محصولاتش، از یک سیاست کاملا پیچیده تر استفاده می کرد و آنچه اکنون می بینیم، در واقع شرایط بهتری از قبل را نشان می دهد.

با ورود نماینده نو که البته نمی دانیم چه زمانی دقیقا قرار است راهی بازار گردد، همه چیز به جای ساده تر شدن، سخت تر هم خواهد شد. نوکیا G50 5G نوترین نماینده مالی شرکت HMD به شمار میرود که قرار است به زودی رونمایی و راهی بازار گردد. نوکیا چند سالی هست که دیگر گوشی پرچم دار فراوری نمی کند و تمرکز خود را روی فراوری گوشی های مالی و میان رده معطوف نموده است. گویا این شرکت میخواهد مانند سیاستی که شرکت هایی نظیر شیائومی در پیش گرفتند و ابتدا خود را با گوشی های این چنینی مطرح کردند، بار دیگر از صفر آغاز کند و در راستا پیشرفت قدم بگذارد.

نوکیا G50 هم یکی از همان گوشی هایی است که به این شرکت پرآوازه در راستا پیشرفت یاری خواهد نمود. طی چند روز گذشته خبرهای متعددی در رابطه با این محصول شنیدیم؛ مثلا اینکه شاهد حضور آن در فهرست گواهی FCC بودیم و بخشی از مشخصات فنی آن هم به لطف همین فهرست لو رفت. البته در این فهرست، بعضی از خبرهایی که پیش تر در رابطه با این گوشی منتشر شده بود تکذیب شد اما مهر تأییدی خورد به یک سری خبرهای دیگر که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

در حال حاضر نوترین اطلاعاتی که پیرامون این محصول داریم، نمایشگر 6.82 اینچی آن است که در پایگاه داده وب سایت TENNA شاهد آن بودیم و TENNA هم هیچ گاه اطلاعات اشتباهی را در پایگاه داده خود ثبت نمی کند. بدین ترتیب آن دسته از کاربرانی که بودجه محدودی برای خرید یک گوشی هوشمند در اختیار دارند منتها می خواهند محصولی که خریداری می نمایند نمایشگر بزرگی داشته باشد، نوکیا G50 5G کاملا مناسب خواهد بود. البته اگر با وزن 220 گرمی آن کنار بیایند!

از آنجایی که این گوشی نمایشگری به این بزرگی دارد، انتظار هم داشتیم که در آن از باتری پرظرفیتی استفاده گردد که این طور هم هست. ظرفیت منبع تغذیه این گوشی به 4850 میلی آمپر ساعت می رسد که می تواند گوشی را قطعا برای یک روز روشن نگه دارد. اما نکته جالب در رابطه با نماینده مالی نوکیا، ترکیب عجیب حافظه داخلی و حافظه رم آن است. نوکیا برای این محصول از 2 تا 8 گیگابایت حافظه رم و 64 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است که مشابه آن را در هیچ گوشی مالی دیگری شاهد نبودیم. هرچند وب سایت منبع این خبر (PhoneArena) معتقد است در این بخش یک اشتباه تایپی رخ داد و اعداد ذکر شده قرار نیست به حقیقت تبدیل شوند.

پیش تر شنیده بودیم این محصول قرار است در یک مدل 4G با نمایشگری 6.38 اینچی راهی بازار گردد که از وضوح تصویر 1560 × 720 پیکسل بهره می برد. مدل 5G هم گفته می شد 6.52 اینچی است با همین وضوح تصویر منتها آنچه از بابت آن مطمئن هستیم، مقدار نمایشگر است که به اشتباه درج شده بود و می دانیم این گوشی قرار است 6.82 اینچی باشد. اما در رابطه با وضوح تصویر، ظاهرا اطلاعات ثبت شده درست هستند.

این دو گوشی قرار است با شباهت های زیادی راهی بازار شوند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به حواشی زیاد و حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور اشاره نمود. تفاوتی هم که این سری به نسبت نسل قبل یعنی نوکیا G20 دارد این است که در مدل سال گذشته، چهار دوربین روی پنل پشتی تعبیه شده بود اما این بار شاهد سه دوربین هستیم که البته کیفیت این سه دوربین از آن چهار دوربین بهتر خواهد بود تا ارزش خرید مدل نو افزایش پیدا کند. هرچند به نظر می رسد در آخر هیچ تفاوت چشمگیری بین آن ها وجود نداشته باشد.

دوربین اصلی این گوشی هم گفته می گردد که 48 مگاپیکسلی است؛ یعنی دقیقا همان مقدار ای که برای دوربین اصلی نوکیا G20 در نظر گرفته شده بود. قلب تپنده آن را هم پردازنده خوب اما نه عالی اسنپدراگون 480 تشکیل می دهد که در مدل 5G نوکیا XR20 به کار گرفته شده بود.

به صورت کلی به نظر می رسد نوکیا G50 گوشی خوبی باشد و بتواند کاندیدای حضور در جمع برترین گوشی های مالی سال 2021 باشد. اگرچه به نسبت نوکیا G20 حدودا 200 دلاری، قیمت این محصول اندکی بیشتر خواهد بود اما با این حال باز هم ارزش خرید آن به اسم یک گوشی مالی سر جایش باقی خواهد ماند.

در حال حاضر نمی دانیم نوکیا چه قیمتی را برای این محصول در نظر خواهد گرفت و اصلا قرار است آن را در چه بازارهایی عرضه کند. البته طبق شایعه های اخیر به نظر می رسد قیمتی که برای این گوشی در بازار اروپا در نظر گرفته شده است، 230 یورو باشد که می توان آن را مناسب ارزیابی کرد. با توجه به شدت انتشار اطلاعات پیرامون نوکیا G50 5G طی روزهای اخیر، به نظر می رسد باید در آینده ای نزدیک شاهد رونمایی از آن باشیم. اما اینکه چه زمانی دقیقا این اتفاق رخ خواهد داد موضوعی است که برای اطلاع از آن باید منتظر بمانیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13689

به "مشخصات فنی کامل نوکیا G50 5G فاش شد؛ ارزان با طراحی تکراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی کامل نوکیا G50 5G فاش شد؛ ارزان با طراحی تکراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید