مصاحبه، مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح: بیماری های واگیردار بیشتری مثل کرونا در راه است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) هشدار داد که به احتمال زیاد بیماری های واگیردار مرگبار بیشتری مثل کووید 19 در راه است.

مصاحبه، مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح: بیماری های واگیردار بیشتری مثل کرونا در راه است

دن اسمیت مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح در مصاحبه با خبرنگاران هشدار داده است که به احتمال زیاد بیماری های واگیردار مرگبار بیشتری مثل کووید 19 در راه است. وی از جامعه بین المللی خواسته است تا همکاری خود را برای آمادگی بهتر با هدف مقابله با شیوع این گونه بیماری ها ارتقا دهند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: من بسیار شک دارم که شیوع فعلی ویروس کرونا بحرانی باشد که تنها یک بار در یک نسل به وقوع پیوسته است. تا زمانی که تغییرات ساختاری در نحوه عملکرد اقتصادهای مدرن ایجاد نشود، من با تحلیل هایی که نشان می دهد به احتمال زیاد شیوع بیماری ها و ویروس های مرگبار دیگری نیز وجود خواهد داشت، موافق هستم.

وی اضافه نمود: ما در حال مشاهده تاثیرات اقتصادی شیوع این ویروس مرگبار بر اقتصاد جهانی هستیم. همچنین شاهد تاثیرات بزرگ و مهم اجتماعی و روانی هستیم.

وی در ادامه اضافه نمود: بیشتر دولت ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آمادگی لازم را نداشتند و واکنش بسیاری از کشورها ناکافی بوده است. این مساله تاثیر منفی بر ثبات روابط بین المللی خواهد داشت. بنابر این امیدواریم که دولت ها و سازمانهای بین المللی برای مقابله با بیماریهای شایع و واگیردار بعدی، آمادگی و همکاری بهتری داشته باشند.

مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم گفت: به منظور آمادگی بهتر، یک همکاری بین المللی و اشتراک گذاری آزاد اطلاعات حساس لازم و ضروری خواهد بود. همین مورد در خصوص واکنش های مربوط به کاهش آسیب پذیری سایبری نیز لازم است، همین طور در خصوص کاهش گازهای گلخانه ای و جلوگیری از گرمایش زمین.

وی در ادامه خواستار همکاری بین المللی قدرت های بزرگ جهان برای مقابله با چالش های بزرگ امروز شد و گفت: متاسفانه تمایل برای همکاری در بین قدرت های بزرگ کاهش یافته است، همین طور چشم انداز اجرای قوانین بین المللی نیز کمرنگ تر شده است. احترام مجدد به قوانین و هنجارهای بین المللی که بر همکاری بین المللی تاکید میکنند، یک ماموریت ضروری و لازم برای عصر ماست.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 18.2 میلیون نفر گذشته و تعداد قربانیان نیز به بیش از 693 هزار نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6238

به "مصاحبه، مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح: بیماری های واگیردار بیشتری مثل کرونا در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح: بیماری های واگیردار بیشتری مثل کرونا در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید