معرفی لذیذترین غذاهای مازندران و ساری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در میان غذاهای مازندران و ساری می توان به خورشت آلو و همچنین بیج بیج اشاره نمود. در مازندران از غذاهای دریایی نیز بسیار استقبال می گردد که می توان به غذای مالابیج اشاره نمود. با خبرنگاران همچنان همراه باشید تا با دیگر غذاهای محلی مازندران و ساری این دو استان زیبای ایران بیشتر آشنا شوید.

معرفی لذیذترین غذاهای مازندران و ساری

غذاهای مازندران و ساری

از مهمترین دلایلی که افراد بسیاری برای تعطیلات، مازندران و شهر ساری را انتخاب می نمایند غذاهای محلی و سنتی این منطقه است. در مطلب امروز خبرنگاران سعی دارد بهترین و لذیذترین غذاهای این استان را برای شما عزیزان بازگو نماید. مالابیج، نازخاتون، کدوبره، باقلا وابیج، آغوز مسما و همچنین خورشت آلو از مرسوم ترین و محبوب ترین غذاهای محلی مازندران محسوب می شوند.

جالب است بدانید که بعضی از این غذاها در استان گیلان نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند و در اغلب خانه های آنها پخته می شوند. ساری نیز از غذاهای محلی مختلفی برخوردار است که می توان به بورانی کدو حلوایی، ترش سماق و شیشه ناز اشاره نمود. هر کدام از غذاهای ذکر شده از مواد و ترکیبات خاصی برای پخت برخوردار هستند که در ادامه به چند مورد از آنها خواهیم پرداخت. در سفر به شمال کشور توصیه می کنیم از خوردن غذاهای این استان غافل نشوید.

مالابیج و خورشت آلو از غذاهای مازندران و ساری

اگر بخواهیم دو مورد از محبوب ترین غذاهای این استان را به شما عزیزان معرفی کنیم می توانیم به مالابیج و خورشت آلو اشاره کنیم. این دو مورد با طعم لذیذی که دارند در این دو منطقه بسیار پخت می شوند. مالابیج یکی از غذاهای دریایی استان گیلان و مازندران است که اغلب در پخت آن از ماهی سفید نر استفاده می گردد و دلیل آن لذیذ و سفت بودن گوشت این نوع ماهی است.

این غذا اغلب به صورت کبابی طبخ می گردد و درون شکم ماهی با مخلفاتی از جمله گردو و سبزیجات معطر به همراه رب انار پر می گردد. خورشت آلو نیز از دیگر غذاهای مازندران و ساری شناخته می گردد که طعم ملس آن به دلیل وجود دانه های انار داخل آن است. مرغ و آلو از مواد اصلی این غذا محسوب می شوند.

کدو بره و شیشه ناز از غذاهای مازندران و ساری

در میان غذاهای مازندران و ساری می توان به غذاهای رژیمی مانند کدو بره نیز اشاره نمود. این غذا برای کسانی که به فکر کاهش وزن هستند بهترین گزینه شناخته می گردد. سیب زمینی، گوجه و کدو سبز به همراه پیاز و سیر ترکیبات اصلی این غذای محلی را که در کمترین زمان ممکن پخت می گردد را تشکیل می دهند.

شیشه ناز نیز یکی از غذاهای سنتی شهر ساری است که در پخت آن از گوشت گوسفندی و گوساله استفاده می گردد. در این غذای محلی از انار و گردو و تخم مرغ نیز استفاده می گردد و جزو غذاهای ملس این ناحیه به شمار می رود. اگر اهل غذاهای ترش و شیرین هستید توصیه می کنیم شیشه ناز را نباید فراموش کنید.

آغوز مسما و باقلا وابیج از غذاهای مازندران و ساری

آغوز مسما از دیگر غذاهای این استان شناخته می گردد و از ویتامین و پروتئین قابل توجهی برخوردار است چرا که در پخت آن از گوشت اردک و گردو استفاده می گردد. از مهمترین نکات در رابطه با این غذا مدت زمانی است که برای جا افتادن آن احتیاج خواهید داشت. به صورت تقریبی 2 ساعت زمان برای پخت این غذا احتیاج خواهد بود. در کنار آغوز مسما ترشیجات محلی نیز سرو می گردد.

یکی دیگر از غذاهای این استان باقلا وابیج نام دارد که در کنار پلو و برنج ایرانی میل می گردد. در این غذا از باقلا، شوید، تخم مرغ، کره و چند ماده دیگر استفاده می گردد و به باقلای مازندرانی نیز شهرت دارد. ماهی شور و زیتون پرورده را می توان کنار باقلا وابیج نوش جان نمود و از طعم لذیذ این غذا لذت برد.

بیج بیج و اسپناساک از غذاهای مازندران و ساری

غذاهای این استان بسیار متنوع هستند که می توان در میان آنها به غذاهایی همچون بیج بیج و اسپناساک نیز اشاره نمود. بیج بیج یکی از غذاهای شمالی است که با نان و برنج می توان آن را سرو نمود. در این غذا از گوشت چرخ نموده، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز داغ استفاده می گردد. این غذا اغلب در شمال کشور با کته میل می گردد.

اسپناساک نیز از دیگر غذاهای مازندران و ساری است که طعم و بوی اسفناج داخل آن شما را به خوردن راغب می نماید. در این غذا از گوشت گوساله و یا گوسفندی نیز استفاده می گردد. اسپناساک یک خوراک مازندرانی محسوب می گردد که عطر پیاز و سیر داخل آن طعم این غذا را لذیذ تر خواهد کرد.

منبع: دلتابان
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2332

به "معرفی لذیذترین غذاهای مازندران و ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی لذیذترین غذاهای مازندران و ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید