مقاصد گردشگری دنیا، طعمه اصلی ویروس کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، هدفش تمام دنیا است! تابلوی مونالیزا و معابد ماچوپیچو برایش با کوره راه های فاضلاب های شهری هیچ فرقی ندارد. به همه جا حمله نموده است. همه چیز را تا حد قابل توجه ای از کار انداخته است. درست است که ویروس کرونا به بسیاری از تجارت ها و صنایع آسیبی جدی وارد کند اما در این میان صنعت گردشگری و مقاصد گردشگری که هر فصل میلیون ها بازدیدکننده داشتند، بیش از هر صنعت دیگری آسیب دیده اند. حال و هوای این روزهای مقاصد گردشگری دنیا از ژاپن و تایلند گرفته تا ایتالیا و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی حال چندان خوش نیست و بد نیست که در این روزها، با احوال پرسی هر چند کوتاه و از راه دور، از حال شان باخبر شویم و تاثیر ویروس کرونا را بر جاذبه های گردشگری این کشورها آنالیز کنیم.

مقاصد گردشگری دنیا، طعمه اصلی ویروس کرونا

بانکوک، غوغای دیروز و سکوت امروز

همین ماه فوریه بود که مغازه های شیرینی فروشی بانکوک جا برای سوزن انداختن نداشت و گاهی باید برای خرید چند تا از آن کلوچه های خوشمزه و داغ باید چند ساعتی را در صف منتظر می ماندی و در نهایت به این نتیجه می رسیدید که بهتر است بروید و اول تنور بیایید تا بلکه چیزی نصیب تان گردد! در همین روزها بود که ناگهان خبر میهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا، تمام این صف ها را در هم شکست و همه را دست خالی به خانه برگرداند و مغازه دارها را مجبور به مگس پراکنی کرد. تاثیر ویروس کرونا بر جاذبه های توریستی هر شهری، تبعات جبران ناپیذیری دارد و برای شهری مانند بانکوک بسیار سخت است که در فصلی پر از مسافر و روزهایی که انتظار می رود، حتی یک مغازه در این شهر، خالی از صف توریستان باشد، ناگهان شهر به سکوت و اغمایی ناخواسته فرو برود. بانکوک در طول سال میزان بسیاری از توریستان خارجی از سراسر دنیا است و البته باید به این نکته اشاره نمود که 30 هزار نفر از مسافران و توریستان این شهر آسیایی را چینی ها تشکیل می داده اند؛ یعنی اگر بخواهیم دقیق تر حساب کنیم، تعداد توریستان چینی که هر ساله به شهرهایی مانند بانکوک در تایلند سفر می نمایند به 11 میلیون نفر می رسند و خالی بودن خیابان ها، کوچه ها و مغازه ها از جمعیت، برای بانکوک و شهرهای دیگر مشابه آن یعنی مرگ!

سلفی برج پیزا با ویروس کرونا

ایتالیا، یکی از عظیم ترین و پر جنب و جوش ترین مقاصد توریستی دنیا، این روزها در تنهایی ناخواسته ای فرو رفته است و او هم ماسک به صورت زده است. فلورانس، ونیز، تاکسونی و تقریبا تمام شهرهای زیبای این کشور اروپایی، در حال حاضر در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا هستند و از آن جایی که صنعت توریستی در این کشور حرف اول را می زند و یکی از شاکله های اصلی درآمد در ایتالیا است، امروز، در بحرانی تحت تاثیر ویروس کرونا بر جاذبه های توریستی اش قرار گرفته و در آینده ای نامشخص به سر می برد. بسیاری از موزه ها و میادین تاریخی شهرهای ایتالیا، قبل از آن که دولت برای تعطیل کردن آن ها اقدام کند، خالی از جمعیت شده اند و دیگر کسی جز ویروس کرونا با آن ها عکس یادگاری نمی گیرد. در روزهای اول شیوع کرونا و راه یافتن آن به کشورهای اروپایی، بسیاری از آژانس های مسافرتی و هوایی در این قاره سبز، خبر از سقوط خرید و فروش تورهای نوروزی دادند و از کم شده دو سومی مسافران و توریستان، به عنوان یک فاجعه توریستی خبر دادند. در حال حاضر، تا زمانی که شهرهای ایتالیا از شر ویروس کرونا راحت شوند، تمام موزه ها و حتی کنسرت ها در این کشور به حالت تعطیل و تعلیق درآمده است.

برج ایفل میهمان نمی پذیرد!

برج ایفل و بسیاری دیگر از جاذبه های توریستی فرانسه درب های خود را چه با دستورات دولتی و چه از سر دل سوزی و ترس از ابتلا مسافران و توریستان تا اطلاع ثانوی بستند. فرانسه که در میان کشورهای دنیا بیش ترین تعداد بازدیدنماینده را به خود اختصاص داده است، اکنون مانند 132 کشور دیگر در دنیا، درگیر ویروس کرونا شده است و تا به حال بالای 3661 نفر مبتلا به کرونا را در میان شهروندان خود دارد و از آن ها مراقبت می نماید. در این میان، موزه لوور که همواره به خاطر شاهکارهایی که در خود جا داده است، بیش ترین تعداد توریست و مسافر را به خود اختصاص می داد، اکنون خالی از هر گونه استقبالی شده است. زمانی بود که برای بازدید از موزه لوور باید از ماه ها قبل بلیط خریده می شد اما در حال حاضر، دیگر کسی برای رفتن به این موزه، سر و دست نمی شکند. هر چند در گام های اول، ویروس کرونا با قدم هایی آهسته و بی صدا وارد فرانسه شد اما بعد از گذشت تنها چند روز، ناگهان تصاویر پر از مسافر و توریست مقاصد توریستی در فرانسه، خالی از هر شادی و جمعیتی شد و می شد به وضوح شاهد تاثیر ویروس کرونا بر جاذبه های توریستی این کشور تاریخ دار بود.

شکوفه های ژاپن و زمستان ویروس کرونا

البته باید اعتراف کرد که ژاپن جز معدود کشورهایی بوده که توانسته تا حد قابل توجه ای در برابر ویروس کرونا مقاومت نشان دهد و با اجرای تدابیر دقیق و دقت به راهکارهای سازمانی بهداشت دنیای در مقابله با ویروس کرونا، کم ترین تلفات را داشته باشد و همچنین راحت تر از بسیاری از کشورهای دیگر، از شر این ویروس خلاص گردد. با این حال، بسیار تلخ است که نتوان در فصل بهار، از دیدن درختان پر از شکوفه این کشور زیبا دیدن نکرد و آن را به سال بعد سپرد. خوب، بدیهی است که این اتفاق نه فقط برای ژاپن بلکه برای بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، همانطور که مرور شد، افتاده است و همه باید برای ریشه کن شدن هر چه زودتر این ویروس، به رعایت نکات بهداشتی رو بیاورند و تا آن جا که می توانند از تجمع جلوگیری نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3279

به "مقاصد گردشگری دنیا، طعمه اصلی ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد گردشگری دنیا، طعمه اصلی ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید