میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف دنیا ؛ ایران کجای لیست است؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف دنیا چگونه محاسبه می گردد؟ دانشمندان برای آنالیز میزان هوشمندی افراد از آزمون های ضریب هوشی استفاده می نمایند. ضریب هوشی یا بهره هوشی، (IQ سرواژه Intelligence Quotient) عددی با میانگین صد و انحراف معیار 15 است. انسان ها از لحاظ هوش در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند و سطح هوش افراد یکسان نیست. البته که هوش انسان ها هم به جنسیت آن ها بستگی ندارد اما سوالی که در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد، این است که هوش مردم کدام کشور بیشتر است و در واقع باهوش ترین کشورهای دنیا کدام کشورها هستند.

میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف دنیا ؛ ایران کجای لیست است؟

مثلا دانشمندان ضریب هوشی استفن هاوکینگ، فیزیکدان سرشناس بریتانیایی را حدود 160، ضریب هوشی آلبرت اینشتین را بین 160 تا 190 و ضریب هوشی گری کاسپاروف، قهرمان بلندآوازه شطرنج را 190 ارزیابی نموده اند. اما بیشتر مردم ضریب هوشی حدود صد و کمتر از آن را دارند؛ چیزی بین نمره 59 تا 107!

میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف جهان

ضریب هوشی یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می آید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد می گردد ولی در برخی مواقع در برخی افراد سن عقلی بیشتر می گردد که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.

میانگیبرای مثال در سالهای گذشته ضریب هوشی در آلمان، اتریش و ایتالیا حدود 102 است. این عدد برای شهفرایندان هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن و تایوان به ترتیب 107، 106، 105 و 104 است. برای ترکیه، کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا بین 78 و 90 و برای کشورهای آفریقایی پایین تر از صحرای آفریقا بین 65 تا 75 است.

جدای از عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی متعددی روی ضریب هوشی تاثیر می گذارد شرایط تغذیه ای به خصوص در دوران کودکی، استرس ها و تروماهای روانی، فقر عاطفی و ارتباطی و کمیت و کیفیت تحصیلات همگی بر ضریب هوشی تاثیر می گذارند.

صندلی ایران در لیست باهوش ترین ملت جهان (2019)

طبق آمار موسسه Intelligence related to income and climate در همکاری با World Population Review لیست باهوشترین کشور های جهان که مردم آن کشورها از سواد و آگاهی روز و دانش زندگی جهانی و تحصیلات عالی برخوردار هستند به توضیح زیر اعلام شده است.

کشور ایران جزء رو به کم هوشترین کشورهای جهان در رتبه 96 قرار گرفته و صرفا از کشورهای افریقایی و برخی عربی بالا می باشد.

رتبه بندی هوش کشورها بر اساس تعداد جوایز نوبل

تا به امروز 25 کشور جهان توانستند جوایز نوبل را در زمینه های مختلف دریافت نمایند. در واقع تعداد جوایز نوبل، میزان هوش و نبوغ این کشورها را نشان می دهد برای مثال کشور آمریکا تا به امروز پیروز شده تا 368 بار در زمینه های مختلف جوایز نوبل دریافت کند و پس از آن شاهد کشور انگلستان با 136 جایزه نوبل هستیم.

رتبه تست IQ در مدارس مختلف جهان

با توجه به رتبه بندی تست IQ در مدارس، باز هم شاهد کشورهای آسیای شرقی هستیم که خوش درخشیده اند و پنج صندلی اول را اشغال نموده اند. در واقع باز هم باید به سنگاپور، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایوان و ژاپن اشاره نمود. البته پس از این کشورها، روسیه و چین صندلی ششم و هفتم را خواهند گرفت. این در حالی است که آمریکا در صندلی 13 این لیست قرار گرفته است و به کلی خبری از انگلستان در این لیست نیست. البته در این لیست ها خبری از ایران هم نبوده است. در ادامه این لیست را به طور کامل در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. شما عزیزان می توانید نظرات خود را در رابطه با این رتبه بندی با ما در میان بگذارید.

سخن آخر

یک نماینده مجلس در ایران گفته است با ادامه فرایند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی ها به حالت نزولی رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج ننموده اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند.

جالب است بدانید که ضریب هوشی و ثروت ملت ها (IQ and the Wealth of Nations) نام یک کتاب جنجالی نوشته ریچارد لین و تاتو ون هانن است که در سال 2002 میلادی چاپ گشت. نویسندگان ایرلندی و فنلاندی این کتاب معتقدند که بین درآمد ملی کشورها (به صورت فراوری ناخالص داخلی سرانه)، و ضریب هوشی (IQ) متوسط مردم آن کشور رابطه مستقیمی قابل استنتاج است. در این کتاب، رتبه ایران با ضریب هوشی 84، در صندلی 57 جهانی قرار گرفته است.

نظر شما در این باره چیست؟ به داده های آماری اینچنین تحقیقاتی می توان اعتماد کرد؟ صندلی واقعی کشور ایران در این لیست چیست؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

در آخر توصیه می کنیم به همین دلیل، خواندن مقاله تقویت ضریب هوشی را در انگیزه از دست ندهید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7051

به "میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف دنیا ؛ ایران کجای لیست است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف دنیا ؛ ایران کجای لیست است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف دنیا ؛ ایران کجای لیست است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید