نا امیدی که با آب دهی سومین چاه ژرفی زابل به امید تبدیل شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به تازگی سومین چاه آب ژرف منطقه سیستان به آب رسیده است، اتفاق مهمی که امیدواری برای حل مشکل خشکسالی بی سابقه این منطقه را در دل مردم روشن کرد .

نا امیدی که با آب دهی سومین چاه ژرفی زابل به امید تبدیل شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران،سال هاست که مسئله آب اولویت اول اهالی سیستان و بلوچستان بویژه مردم سیستان است و زندگی و معیشت آن ها را دچار مشکل کرده است.

از سوی دیگر استخراج آب های ژرف در سیستان و بلوچستان هزینه کمتری نسبت به تصفیه آب دارد همچنین هزینه انتقال آب و پمپاژ هم نخواهد داشت.

طبق اعلام کارشناسان آبهای جاری در اعماق زمین، تجدید پذیر بوده و آب حاصل از آن هم کاملا قابل شرب است. برخی تخمین ها حاکی از وجود 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب آب ژرف تجدیدپذیر در ایران است.

به تازگی سومین چاه آب ژرف منطقه سیستان به آب رسیده است، اتفاق مهمی که امیدواری برای حل مشکل خشکسالی بی سابقه این منطقه را در دل مردم روشن کرد .

پس از حفاری به عمق هزار و 790 متر آب پایدار و شیرینی حاصل شده است که با مختصر تصفیه ای برای شرب قابل استفاده خواهد شد. این چاه بیش از هزار مترمکعب در روز تولید آب دارد که بالاتر از انتظار است و این قابلیت را دارد که با نصب پمپ درون چاهی به 8 میلیون لیتر در روز برسد.

درپی انتشار این خبر شادمان کننده، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ویدئویی را در این خصوص در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15576

به "نا امیدی که با آب دهی سومین چاه ژرفی زابل به امید تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نا امیدی که با آب دهی سومین چاه ژرفی زابل به امید تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید