نفت در بازار جهانی گران تر شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، با گرمی روابط تجاری آمریکا و چین که از نگرانی ها نسبت به دورنمای تقاضا برای نفت کاست، نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی، سال نوی میلادی را با افزایش قیمت شروع کرد.

نفت در بازار جهانی گران تر شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ تراکت رنگی از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 22 سنت یا 0/3 درصد افزایش پیدا کرد و به 66 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 18 سنت یا 0/3 درصد افزایش پیدا کرد و به 61 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید. بازارهای نفت روز چهارشنبه به مناسبت شروع سال نوی میلادی تعطیل بودند.

هر دو شاخص قیمت سال 2019 را با رشد قیمت چشمگیری به انتها بردند که بزرگ ترین رشد قیمت سالانه از سال 2016 بود و تحت تاثیر کاهش تنش ها و بهبود روابط تجاری آمریکا و چین و همچنین تعهد اوپک و متحدانش برای عمیق کردن کاهش فراوری خود روی داد. به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی تریدر، قیمت نفت از آتش بس تجاری میان آمریکا و چین و تنش های سیاسی در عراق حمایت یافته است.

طبق نظرسنجی رویترز، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال 2020 به 63 دلار و 7 سنت می رسد که بالاتر از پیش بینی قبلی 62 دلار و 50 سنت است در حالی که پیش بینی شده است میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدیت 57 دلار و 70 سنت خواهد بود که بالاتر از پیش بینی قبلی 57 دلار و 30 سنت در دسامبر است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه هفته جاری خاطرنشان کرد توافق تجاری با چین 15 ژانویه با حضور مقامات عالی رتبه چین در کاخ سفید امضا خواهد شد.

همچنین از ژانویه دور جدید کاهش فراوری اوپک و متحدانش شروع خواهد شد. فراوریکنندگان اوپک و غیراوپک، که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در نشستی که اوایل دسامبر در وین داشتند، با افزودن 500 هزار بشکه در روز دیگر به کاهش فراوریشان موافقت کردند و از اول ژانویه سال 2020 به مدت 3 ماه به میزان 1/7 میلیون بشکه در روز فراوریشان را محدود خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، عامل دیگری بود که از بالا رفتن قیمت ها حمایت کرد. آمار مؤسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 27 دسامبر به میزان 7/8 میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش این ذخایر به میزان 3/2 میلیون بشکه را پیش بینی نموده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز آدینه منتشر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2205

به "نفت در بازار جهانی گران تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت در بازار جهانی گران تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید