نوتردام سوت و کور است ، اولین کریسمس بدون جشن پس از 217 سال

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نخستین بار در بیش از 200 سال اخیر جشن های مربوط به سال نو میلادی و کریسمس در کلیسای نوتردام پاریس برگزار نمی شود.

نوتردام سوت و کور است ، اولین کریسمس بدون جشن پس از 217 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، هشت ماه پس از آتش سوزی گسترده در یکی از تاریخی ترین کلیساهای فرانسه و جهان، کارگران همچنان مشغول بازسازی نوتردام هستند. نخستین جشن کریسمس و سال نو در 1803 در این کلیسای پاریس برگزار شد و حالا پس از 217 سال اولین بار است که نوتردام میزبان این جشن نخواهد بود. هر چند مقام های مذهبی پاریس جشن نیمه شب کریسمس را در کلیسایی همان حوالی برگزار می کنند.

نوتردام از مهم نرین بناهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است و در حاشیه رود سن در پاریس واقع شده است. در آتش سوزی گسترده 15 آوریل گذشته بخش هایی از بنا در آتش سوخت، سقف آن فروریخت و بخشی از معماری گوتیک و دست ساخته های ارزشمند موجود در داخل ساختمان کلیسا نابود شد.

درهای نوتردام در بیش از دو قرن اخیر حتی در بدترین شرایط هم باز بود و زمان اشغال پاریس به دست ارتش آلمان نازی در جنگ دوم جهانی، درهای کلیسا بسته نشد. با این حال، در دوران انقلاب ضدکاتولیک در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم چاره ای جز تعطیل کردن نوتردام برای متولیان آن نمانده بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه یک برنامه زمانی پنج ساله برای سرانجام بازسازی بنای 800 ساله کلیسای نوتردام اعلام کرده است. ضمن اینکه وزیر فرهنگ فرانسه هم اکتبر گذشته گفته بود یک میلیون یورو برای بازسازی کلیسا جمع آوری یا قول دریافت آن گرفته شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1951

به "نوتردام سوت و کور است ، اولین کریسمس بدون جشن پس از 217 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوتردام سوت و کور است ، اولین کریسمس بدون جشن پس از 217 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید