نیسان سانی قدیمی با دنیا نوین آریا به بازار می آید ، مشخصات فنی و امکانات

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نسل قبلی نیسان سانی که با کد N17 تا سال 2020 فراوری می شد، قرار است با شرکت دنیا نوین آریا در کشور عرضه گردد. این خودرو که در بسیاری از بازارهای دنیای از رده خارج قلمداد می گردد، با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 108 اسب بخار قدرت در بازار خودرو ایران حضور خواهد داشت. عرضه این خودرو در شرایطی صورت می پذیرد که نسل تازه نیسان سانی با نام نیسان سیلفی نیز اکنون به وسیله واردکنندگان دیگر در کشور حضور دارد.

نیسان سانی قدیمی با دنیا نوین آریا به بازار می آید ، مشخصات فنی و امکانات
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - شرکت دنیا نوین آریا قدیمی ترین عرضه نماینده خودروهای نیسان در بازار خودرو ایران است. اما از آنجایی که اکنون بسیاری از واردنمایندگان خودرو به سراغ واردات محصولات نیسان رفتند، دنیا نوین آریا ششمین شرکت واردنماینده خودروهای نیسان در ایران به شمار می رود.

همانطور که می دانیم، چندین شرکت واردنماینده خودرو، از محصولات نیسان در ایران رونمایی نموده بودند. گرچه نیسان سیلفی هم به عنوان نسل نو نیسان سانی در میان خودروهای معرفی شده مشاهده شد، اما هنوز هیچ کدام از این واردنمایندگان نتوانستند خودروهای نیسان را به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برسانند.

اما در کمال تعجب، شرکت دنیا نوین آریا توانست نسل قبلی نیسان سانی را به سرعت وارد این سامانه کند. از همین رو، احتمالاً در روزهای آینده هم شاهد اعلام قیمت گمرکی این سدان کامپکت خواهیم بود.

نیسان سانی وارداتی شرکت دنیا نوین آریا، نخستین بار در سال 2010 در جریان نمایشگاه خودرو گوانجو چین رونمایی شد. این خودرو که از سال 2011 وارد خط فراوری شد، در بسیاری از مارکت های خودرویی دنیا از جمله هندوستان و خاورمیانه هم حضور داشت.

اما حالا 4 سال است که دیگر این خودرو در چین و خاورمیانه عرضه نمی گردد. اما هندی ها و مصری ها هنوز نمونه های صفر کیلومتر آن را می توانند در کشور خود خریداری نمایند.

فول ترین نسخه بنزینی اتوماتیک سانی در بازار خودرو هندوستان، کمتر از 12 هزار دلار قیمت دارد. اما همین نسخه فول سانی در مصر نزدیک به 22 هزار دلار به فروش می رسد!

مشخصات فنی نیسان سانی شرکت دنیا نوین آریا

نیسان سانی شرکت دنیا نوین آریا قرار است با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی به بازار خودرو ایران بیاید. این موتور که با کد HR15DE شناخته می گردد می تواند 108 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه نیرو فراوری کند.

گشتاور خروجی این موتور به رقم 134 نیوتن متر می رسد که در 4 هزار دور در دقیقه برترین کارایی خود را به نمایش می گذارد. این نیرو و گشتاور به وسیله گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به محور جلو نیسان سانی منتقل می گردد.

جالب است بدانیم که نسخه اتوماتیک سانی در بازار خودرو چین فقط با گیربکس CVT به بازار عرضه شد. اما در هندوستان و مصر می توان نمونه AT آن را خریداری کرد.

طول، عرض و ارتفاع این سدان کامپکت برابر است با 4456×1696×1514 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به 2600 میلیمتر می رسد. این خودرو 1055 کیلوگرم در نسخه اتوماتیک وزن دارد و 490 لیتر فضای بار دراختیار سرنشینان خود قرار می دهد.

نسخه CVT سانی مصرف سوختی برابر با 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر دارد. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس دستی هم 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. اما از آنجایی که گیربکس چهار سرعته اتوماتیک فقط با موتور 2 لیتری سانی به بازارآمد، رقم مشخصی در زمینه مصرف سوخت این مدل وجود ندارد.

نیسان سانی در محور جلو مجهز به تعلیق مک فرسون مستقل است. اما در محور عقب شاهد استفاده از تعلیق نه چندان به روز تورشن بیم غیر مستقل هستیم.

امکانات رفاهی نیسان سانی شرکت دنیا نوین آریا

از آنجایی که قطعاً با خودرویی قدیمی از نسان روبرو هستیم، نباید انتظار آپشن های فوق العاده در سانی را داشته باشیم. این خودرو در بازارهای هندوستان و مصر با ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ پرده ای در نسخه فول، ترمزهای ABS و EBD و دستگیره های درب هم رنگ بدنه به فروش می رسد.

نمایشگر 7 اینچی لمسی، فرمان چند منظوره با تنظیم دستی، استارت دکمه ای، 4 اسپیکر برای سیستم صوتی، اسپویلر عقب، رینگ های 15 اینچی، ایرکاندیشن دستی، خروجی تهویه برای ردیف دوم، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب و ورود بدون کلید از مهمترین امکانات رفاهی فول ترین نمونه سانی در مصر و هندوستان به شمار می روند.

همانطور که مشاهده می گردد، نیسان سانی شرکت دنیا نوین آریا حتی از وارداتی های لوآپشن نو به بازار خودرو ایران هم آپشن های کمتری دارد. از همین رو، انتظار می رود این سدان کامپکت با قیمتی کمتر از بسیاری از رقبای خود به دست متقاضیان خرید آن برسد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اسفند ماه مجوز رسمی دارد؟

سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن ها به فروش می رسد

نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ / برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!

تارا اتوماتیک V4 LX تا سرانجام سال وارد بازار می گردد

نمایشگاه بین المللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار می گردد

جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید

منبع: بیت ران
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 29149

به "نیسان سانی قدیمی با دنیا نوین آریا به بازار می آید ، مشخصات فنی و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان سانی قدیمی با دنیا نوین آریا به بازار می آید ، مشخصات فنی و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید