همایش صنایع و سازه های فولادی در دانشگاه تهران برگزار می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از مواردی که می تواند چرخ های صنعت کشور را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد، ارتباط دانشگاه و استفاده از ظرفیت ظرفیت دانشگاهیان در صنایع مختلف و هم افزایی میان فعالان صنعت و دانشگاهیان است. به همین دلیل، همایش صنایع و سازه های فولادی کشور روز دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 از ساعت 10 تا 18 در دانشگاه تهران برگزار می گردد که می تواند فرصت خوبی برای حضور دانشجویان و ارتباط گرفتن آن ها با فعالان حوزه فولاد و تعامل بین دانشگاهیان و شرکت های فعال در این زمینه باشد.

همایش صنایع و سازه های فولادی در دانشگاه تهران برگزار می گردد

امیررضا قیامی آزاد، دبیر نخستین همایش صنایع و سازه های فولادی کشور، هدف از برگزاری این نمایشگاه را گردهم آوردن فعالان عرصه صنعت و جامعه دانشگاهی در فضای دانشگاه اعلام نمود. به گفته قیامی آزاد، این همایش گامی کوچک برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه به شمار میرود.

مهم ترین اهداف برگزاری همایش صنایع و سازه های فولادی کشور

امیررضا قیامی آزاد گفت که این گردهمایی می تواند به رفع کردن مسائل و چالش های صنعت فولاد کشور از جمله اصلاح الگوی مصرف در سازه های فولادی، مصرف و فراوری بهینه فولاد در ساختمان سازی، پل سازی، خودروسازی، هوافضا، کشتیرانی و …. یاری کند. دبیر نخستین همایش صنایع و سازه های فولادی کشور می گوید که به دلیل نبودن خط فراوری بهینه در کارخانجات فولادسازی کشور، با اتلاف انرژی روبرو هستیم که باید با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، مانع این کار شویم.

قیامی آزاد بعلاوه تاکید دارد که دروس دانشگاهی باید با احتیاج روز صنعت کشور متناسب سازی گردد تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، توانایی حل مسائل در صنعت فولاد کشور را داشته باشند و چالش ها را به راحتی رفع نمایند.به غیر از حل مسائل و چالش های حوزه صنعت با استفاده از ظرفیت موجود در دانشگاه ها، برگزاری این رویداد اهداف دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت فولاد: شرکت نمایندگان در این نمایشگاه، آخرین دستاوردها و نوآوری های خود را برای بازدیدنمایندگان به نمایش می گذارند. تعامل و شبکه سازی با افراد متخصص: این نمایشگاه می تواند فرصت خوبی برای علاقه مندان و دانشجویان این حوزه باشد که با متخصصان و افراد مرتبط ارتباط بگیرند و از تجربیات و هدایت آن ها استفاده نمایند.

فرصت ارائه نتایج تحقیقاتی و پروژه ها: یکی دیگر از اهداف برگزاری نخستین همایش صنایع و سازه های فولادی، ارائه نتایج و تحقیقات اجرا شده در این صنعت است. در واقع افراد می توانند نتایج تجربیات و پروژه های خود را به اشتراک بگذارند. شرکت در کارگاه های مختلف: در این همایش قرار است که کارگاه ها و نشست های مختلفی برگزار گردد تا علاقه مندان و دانشجویان برای ارتقای مهارت ها و دانش خود بتوانند در این کارگاه ها شرکت نمایند.

مخاطبان همایش صنایع و سازه های فولادی کشور

این همایش بسیار مهم در صنعت فولاد در روز 24 اردیبهشت ماه 1403 در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران از ساعت 10 تا 18 برگزار می گردد. قیامی آزاد به مخاطبان و شرکت نمایندگان در این همایش مهم اشاره نمود و دانشجویان همه صنایع، دانشگاهیان در حوزه عمران، مکانیک، مهندسی متالوژی و مهندسی مواد را از مخاطبان و شرکت نمایندگان اصلی این همایش برشمرد. علاوه بر دانشجویان و فعالان دانشگاهی، صنعت گران حوزه فولاد، شرکت های مشاور و طراح، پیمانکاران و مجریان از دیگر مخاطبان این همایش محسوب می شوند در واقع، در این همایش، جمعی از دانشگاهیان و فعالان صنعت فولاد و فراوری فرآورده های فولادی گرد هم می آیند.

برگزار نمایندگان نخستین همایش صنایع و سازه های فولادی در کشور

دانشکده عمران دانشگاه تهران با مشارکت انجمن علمی، این همایش را برگزار می نماید. البته انجمن سازه های فولادی ایران، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان (تسفا) از جمله دیگر مشارکت نمایندگان در نخستین دوره برگزاری این همایش هستند. شرکت تعاونی تسفا که به عنوان نخستین تعاونی سازه فولادی کشور در زمینه خرید و فروش آهن آلات فعالیت دارد، در بهمن ماه سال گذشته نیز با همکاری انجمن فراورینمایندگان و صادرنمایندگان سازه فولادی، نمایشگاه ایران بیلد را برگزار نموده بود.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 22 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 29399

به "همایش صنایع و سازه های فولادی در دانشگاه تهران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش صنایع و سازه های فولادی در دانشگاه تهران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید