همه چیز درباره نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما: تام کروز فضانورد می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بازیگران بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که با گذشت سال ها از نخستین حضورشان در جهانی سینما و تلویزیون هنوز هم برترین هنرنمایی ممکن را به نمایش می گذارند اما در میان فهرست نه چندان طولانی این هنرمندان تکرارنشدنی، تام کروز یک استثنای بزرگ لقب می گیرد. این بازیگر آمریکایی متولد سیراکیوز استان نیویورک در آمریکا در 58 سالگی هنوز هم مانند نخستین هنرنمایی هایش در سینما سرزنده و شاداب به نظر می رسد. تام کروز آهسته آهسته پیشرفت کرد و حالا یکی از مهم ترین ستاره های سینمای هالیوود است که هر سال در فیلم های اکشن متعددی حضور پیدا می نماید.

همه چیز درباره نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما: تام کروز فضانورد می گردد

او نخستین بار در سال 1981 و با فیلم عشق بی انتها وارد دنیای سینما شد اما فیلمی که نام تام کروز را مطرح تر از قبل کرد، کسب و کار ریسکی بود که در سال 1983 اکران شد. تام کروز با تاپ گان در سال 1986 به اسم یک ستاره نوظهور در سینما شناخته شد و با فیلم مرد بارانی ثابت کرد که تنها برای درخشش در فیلم های اکشن وارد دنیای بزرگ هنر هفتم نشده است. اگرچه بیشتر فیلم های سینمایی کارنامه بازیگری تام کروز عناوین اکشن و هیجان انگیز هستند اما او سابقه هنرنمایی در فیلم هایی مانند مگنولیا، چشم های باز بسته و شیرها برای بره ها را هم دارد که به اسم فیلم هایی درام شناخته می شوند.

تام کروز با گذشت سال ها از شروع نخستین هنرنمایی هایش در سینما، آهسته آهسته نام و برند اختصاصی خودش را خلق نموده و حالا به اسم ستاره بی بدیل فیلم های اکشن شناخته می گردد. تفاوت او با بسیاری از همکارانش از جایی نشات می گیرد که برخلاف بیشتر آن ها پیشنهاد حضور در فیلمی را نمی پذیرد و در عین حال همواره در پی چالش های نو و مدرن است. نوترین چالشی که تام کروز مسئولیت سنگین آن را پذیرفته، هنرنمایی در نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما است که به صورت کامل در فضا فیلمبرداری می گردد.

نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما

این فیلم بدون نام که ساخت و فیلمبرداری آن به صورت رسمی تایید شد، تام کروز را به اسم ستاره اصلی اش در اختیار دارد و نخستین فیلم سینمایی تاریخ سینما است که در فضا و خارج از جو کره زمین ساخته می گردد. این فیلم که هیچ ارتباطی با مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن هم ندارد با همکاری استودیوی سینمایی یونیورسال و مجموعه های فضایی ناسا و اسپیس اکس ساخته می گردد. اسپیس اکس، یک شرکت خصوصی فعال در حوزه امور هوا و فضا است که به ایلان ماسک، میلیاردر شناخته شده دنیای فناوری تعلق دارد.

اگرچه تام کروز قرار است بازیگر اصلی این فیلم باشد اما هیجان و اعتماد به نفس خیره نماینده او باعث نشده خودش را محدود به هنرنمایی کند و او از مدتی پیش در کوشش است تا یاری بیشتری به توسعه پروژه ساخت و فیلمبرداری این فیلم کند. تام کروز در تماسی که با تهیه نمایندگان استودیوی یونیورسال داشت، به راحتی پیروز شد حدود 200 میلیون دلار بودجه را در همان ابتدای مذاکرات به دست آورد. با توجه به اعتمادی که آن ها به تام کروز دارند، ستاره تکرارنشدنی سینمای اکشن از همین حالا مطمئن است که هیچ محدودیتی برای ساخت نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما وجود ندارد.

البته شاید جالب باشد بدانید که این فیلم نخستین فیلمی نیست که در فضا فیلمبرداری می گردد. ریچارد گریوت، جهانگرد فضایی و توسعه دهنده بازی های رایانه ای در سال 2008 و با پرداخت 30 میلیون دلار بلیت فضاپیمای سایوز را خریداری کرد. او برای دو هفته به اسم یک شهروند معمولی در ایستگاه بین المللی فضایی اقامت داشت و فرصت آن را پیدا کرد تا یک فیلم کوتاه پنج دقیقه ای با اسم اوج ترس را تصویربرداری و تدوین کند. با این حال این فیلم کوتاه چیزی نبود که گریوت انتظار آن را می کشید. او فیلمنامه، داستان و سناریو معینی برای فیلمش داشت اما هیچکدام از ایده هایش به علت دشواری فیلمبرداری در فضا عملی نشد. بنابراین به نظر می رسد تام کروز و همکارانش هم کار دشواری در ساخت یک فیلم سینمایی فضایی داشته باشد. گروهی از منتقدان اعتقاد دارند این فیلم مجذوب نمایندهیت خاصی به همراه نخواهد داشت و صرفا یک فیلم معمولی است که در فضا ساخته شده است.

با عوامل فیلم فضایی تام کروز آشنا شوید

در کنار تام کروز که قرار است نقش اصلی فیلم را برعهده داشته باشد، داگ لیمان که فیلم های ساخت آمریکا و لبه ای به فردا را کارگردانی نموده و سابقه همکاری با تام کروز را دارد، وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و به احتمال بسیار زیاد فیلم نامه نویسی این فیلم را هم انجام می دهد. تام کروز و داگ لیمان گواهینامه خلبانی هم دارند که این مدرک می تواند به مجذوب نماینده شدن فیلم فضایی آن ها یاری شایانی کند. کریستوفر مک کواری هم که با تهیه نمایندگی مجموعه فیلم هایی مانند جک ریچر و ماموریت غیرممکن شناخته می گردد به اسم تهیه نماینده این فیلم معرفی شده است. تام کروز هم در نقش تهیه نماینده فیلم حضور پیدا می نماید. او برای حضور در نقش تهیه نماینده این فیلم فضایی حدود 30 تا 60 میلیون دلار پاداش دریافت خواهد نمود.

ناسا و اسپیس اکس به اسم دو مجموعه توانمند فعال در حوزه ماموریت های فضایی اعلام نموده اند که به توسعه همه جانبه این فیلم یاری می نمایند و احتمالا بسیاری از سکانس های این فیلم در سفینه های ناسا و اسپیس اکس فیلمبرداری می گردد. مهم ترین چالشی که این دو شرکت فضایی با آن روبرو هستند، راه و روش انتقال بازیگران و عوامل فیلم به فضا است که بدون شک نه تنها هزینه بسیار زیادی به همراه دارد بلکه شرایط بسیار پیچیده ای ایجاد می نماید. ایلان ماسک تایید نموده که تام کروز و عوامل این فیلم با یاری فضاپیمای کرو دراگون راهی فضا می شوند.

در این زمینه بخوانید:

برترین فیلم های تاریخ سینمای کره جنوبی که باید دیدن کنید

برترین فیلم های اکشن که تا انتها سال 2020 منتشر می شوند

برترین فیلم های کمدی که تا انتها سال 2020 منتشر می شوند

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را بشناسید

اگرچه استودیوی یونیورسال که حق پخش این فیلم را در ازای تامین هزینه های آن خریداری نموده تاریخ دقیقی برای شروع فراوری آن اعلام ننموده اما به نظر نمی رسد تا دو سال آینده شرایط برای ساخت نخستین فیلم سینمایی تاریخ سینما با هنرنمایی تام کروز فراهم گردد. از آن جایی که با شیوع ویروس کرونا فرایند فراوری و فیلمبرداری دو فیلم نو از مجموعه ماموریت غیرممکن با سرعت بسیار کمتری دنبال می گردد، تام کروز تا زمانی که پرونده این دو فیلم را در کارنامه سینمایی اش معین نکند احتمالا به حضور در فیلم فضایی اش فکر نمی نماید. بنابراین برای دیدنی این فیلم باید زمان بیشتری صبر کنید.

آیا فیلم فضایی تام کروز در گیشه های سینما پیروز می گردد؟

با توجه به همه اطلاعاتی که از این فیلم فضایی وجود دارد، به نظر نمی رسد تا پیش از انتها همه گیری ویروس کرونا حتی فرایند فراوری آن هم شروع گردد. بنابراین از آن جایی که تام کروز با نمایش فیلم در سرویس های استریم هم مخالف است و این فیلم فضایی را مناسب سالن های سینما می داند احتمالا تا روزهایی که این فیلم برای اکران آماده گردد، شیوع ویروس کرونا هم در کنترل کامل قرار می گیرد. در چنین شرایطی دیدنگران سینما هم می توانند از دیدنی این فیلم در سالن های بزرگ و با یاری پرده نقره ای نهایت لذت را تجربه نمایند.

این فیلم با بودجه سنگینی که احتمالا در دوران فراوری و فیلمبرداری حتی از 200 میلیون دلار هم عبور می نماید، به داستان و سناریوی بسیار مجذوب نمایندهی احتیاج دارد تا بتواند دیدنگران سینما را به سالن های بزرگ بکشاند. بنابراین به نظر می رسد تام کروز و همکارانش برای ساخت یک فیلم فضایی بسیار بزرگ و محبوب که طرفداران واقعی سینما را تحت تاثیر قرار دهد، کار بسیار دشواری دارند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14458

به "همه چیز درباره نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما: تام کروز فضانورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما: تام کروز فضانورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید