ویژگی مخفی و منحصر به فرد دسته PS5 چگونه طراحی شده؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، چند ماهی از عرضه بهترین کنسول حال حاضر، یعنی پلی استیشن 5 می گذرد اما انتشار کشفیات و نکات مربوط با این کنسول تمامی ندارند. می دانستیم دسته این کنسول که دوال سنس نام دارد پیشرفته ترین دسته ای است که فعلا روی این کره خاکی قابل دسترسی است. شرکت سونی قابلیت های نوآورانه ماشه های تطبیق پذیر و بازخوردهای لمسی را در دسته خود داده. البته دسته دوال سنس یک قابلیت مخفی ویژه دارد که می توان آن را ادای دینی به تاریخچه کنسول پلی استیشن دانست.

ویژگی مخفی و منحصر به فرد دسته PS5 چگونه طراحی شده؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سطح پشتی دسته دوال سنس پر است از مثلث، دایره، مربع و ضربدرهای کوچک که باعث می شوند بازیکن بتواند دسته را بهتر نگه دارد. بافت مشابه ای را می توان پشت دسته های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 هم پیدا کرد که البته در مقایسه با بافت دوال سنس ساده تر هستند و فقط برای بهتر نگه داشتن دسته بازی اضافه شده اند. چهل هزار علامت ریز پشت این دسته وجود دارند که جای آن ها به سادگی و بدون تفکر روی دسته دوال سنس تعیین نشده.

شرکت سونی پیش از این، درباره راستا ساخت، بافت به خصوص دسته دوال سنس صحبتی ننموده بود. فقط می دانستیم چنین بافتی روی کنترلر پلی استیشن 5 پیدا می گردد اما خبری از جزئیات مانند نحوه ساخت و اندازه علامت های حک شده روی دوال سنس نداشتیم. حالا شرکت سونی تصمیم گرفته تا به طور رسمی بخش هایی از فرایند ساخت این بافت را توضیح دهد و حتی تصاویری از نمونه های اولیه هم منتشر کند.

کنترلر دوال شاک 4، سال 2013 همراه با کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد که به خودی خود کنترلر خوبی است. همان طور که گفتیم روی سطح پشتی این دسته بازی یک بافت ساده وجود دارد که یقینا با استفاده از کامپیوتر طراحی و حک شده. شرکت سونی میخواهد تمام اجزای کنسول پلی استیشن 5 را بهتر از کنسول قبلی خود خلق کند؛ طوری که حتی بافت پشتی کنترلر این کنسول هم از این قاعده مستثنی نیست. بافت دسته بازی کنسول جدید پلی استیشن نه تنها قرار است نگه داشتن این دسته را راحت تر کند، بلکه نماینده ای از تاریخ کنسول های پلی استیشن به حساب می آید.

طراحی های اولیه بافت دسته دوال سنس

بر خلاف بافت کنترلر دوال شاک 4 که کامپیوتری و منظم بود، بافت پشتی کنترلر دوال سنس درهم برهم و شلوغ است. این موضوع قابل توجه است زیرا که طرح پشتی دسته دوال سنس با دست طراحی شده و حتی چند نمونه اولیه مختلف دارد.

ماجرا با ساخت طرح های تازه آغاز می گردد. طراحان شرکت سونی برای هر طرح طراحی شده ابتدا کار خود را با طراحی دستی آغاز نموده و سپس با دیجیتالی کردن این طراحی ها، آن ها را روی دسته های آزمایشی اعمال کردند. دسته ها با طرح های متفاوت ساعت ها تست شدند تا متعادل ترین طرح ممکن تعیین گردد. در انتخاب طراحی این بافت ها مهم است که دسته بازی ظاهر خوبی داشته باشد و به حدی برجستگی داشته باشد که لیز نخورد اما از سمت دیگر نباید تا حدی شلوغ باشد که مانند سوهان به پوست دست آسیب رساند.

شرکت سونی از طرح های قابل قبول چند نمونه با ارتفاع های متفاوت و حتی نمونه هایی را برای تست کردن استقامت بافت فراوری نموده.

البته شاید سؤال پیش بیاید که چرا تیم طراحان سونی به طراحی کامپیوتری اکتفا نکردند و با وجود هزینه ها و دردسر بیش تر، سراغ ساخت نمونه های واقعی رفتند. شرکت سونی در پاسخ این سؤال می گوید که با وجود زمان زیادی که روی ساخت نمونه های اولیه صرف شده قضاوت نهایی یک محصول تنها زمانی قابل انجام است که نمونه واقعی از نزدیک دیده و لمس گردد.

یکی دیگر از دردسرهای سونی در پیدا کردن ارتفاع مناسب برای علامت های روی بافت دسته دوال سنس بوده. می توان در تصاویر نمونه های اولیه بافت های پیشنهادی نسخه هایی با ارتفاع متفاوت از علامت های بافت را پیدا کرد. در حقیقت روی سطح دسته های پلی استیشن 5 دو لایه از این علامت ها وجود دارد. لایه پایین تر ارتفاعی برابر با 15 میکرون (میکرو متر) و لایه مرتفع تر 30 میکرون ارتفاع دارد. البته برجسته بودن دسته دوال سنس مشکل جدیدی را ایجاد می نماید. کنج های علائم برآمده روی این دسته می تواند به راحتی کثیف گردد و به مرور زمان ظاهر دسته بازی را زشت کند.

علامت های بافت دسته دوال سنس 15 یا 30 میکرون ارتفاع دارند. گوشه کناره های این علامت ها ممکن است به مرور زمان کثیف گردد.

تمام چهل هزار علامتی که روی دسته دوال سنس پیدا می شوند بخشی از پلاستیک اصلی این دسته هستند. به هنگام ساخته شدن این دسته ها بعد از انجام عمل قالب گیری، با استفاده از یک دستگاه لیزری تمام بدنه دسته پرداخت می گردد تا شکل علامت های روی سطح پلاستیک نمایان شوند. قاب پشتی دسته پلی استیشن 5 منحنی شکل است و استفاده از لیزرهای معمول روی آن چندان راحت نیست. به گفته شرکت سونی پیدا کردن دستگاهی که بتوان با آن روی چنین قطعه ای کار کرد چندان راحت نبوده.

در انتهای این فرایند ویژه، دسته های دوال سنس بافت منحصر به فرد خود را پیدا می نمایند. تمام دسته های کنسول پلی استیشن 5 یک شکل هستند و طرح بافت آن ها، مو به مو برابر است. البته پشت دسته دوال سنس تنها جایی نیست که می توان چنین بافتی را پیدا کرد و برای مثال روی سطح داخلی لبه های جلویی خود کنسول پلی استیشن 5 هم چنین نگاره هایی وجود دارند.

این نوآوری ظاهری اما جذاب شرکت سونی هم در تاریخ این شرکت ثبت می گردد. حتی می توان در یکی از بخش های بازی Astros Playroom که یک دمو برای نمایش قابلیت های پلی استیشن 5 است، روی یکی از دیوارها چنین بافتی را پیدا کرد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10263

به "ویژگی مخفی و منحصر به فرد دسته PS5 چگونه طراحی شده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی مخفی و منحصر به فرد دسته PS5 چگونه طراحی شده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید