پر شدن هتل ها با همایش های بد موقع و ضرر آن به صنعت گردشگری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، برگزاری همایش های مختلف از سوی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و یا خصوصی داخلی باعث شده تا برای گردشگران خارجی در این هتل ها جا نباشد.

پر شدن هتل ها با همایش های بد موقع و ضرر آن به صنعت گردشگری

معاون توریستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و درباره پر شدن هتل ها با برگزاری همایش های بی موقع و پشت در ماندن توریستان خارجی می گوید:

باید همایش های دستگاه های دولتی در شهرهای مطرح و مقاصد مهم توریستان خارجی کاهش یابد یا به فصل های کم توریست اختصاص یابد تا هتل ها بتوانند پذیرای توریستان خارجی باشند. رشد حضور توریستان خارجی در ایران می تواند باعث ارزآوری و اشتغال زایی شود اما این مهم به دلیل کمبود هتل ها و مراکز اقامتی کشور با مانع جدی روبرو است .

از طرفی به رغم عزم جدی دولت یازدهم در هتل سازی و ایجاد مراکز اقامتی این مسئله به دلیل کمبود سرمایه داخلی و دشواری جذب سرمایه گذاری خارجی زمان بر بوده و ناگزیر به حرکت تدریجی است؛ اگر در این شرایط مسئله کم دقتی برخی دستگاه ها در برگزاری همایش ها و برنامه های دولتی یک یا چند روزه در شهرهای بزرگ توریست پذیر و اندک هتل های چهار و پنج ستاره کشور را آن هم در فصل هایی که اوج ورود توریستان خارجی به کشور است اضافه کنیم، متوجه یک بحران جدی در این زمینه خواهیم شد که تبعات سوء داخلی و بین المللی مالی، فرهنگی و اعتباری برای ما به همراه خواهد داشت و این مسئله با اعتراض انجمن های فعال توریستی از جمله انجمن یا جامعه تور گردانان و کارشناسان و منتقدین توریستی شده است.

مرتضی رحمانی موحد درباره حل این معضل می گوید مسئله ازدیاد برنامه ها و همایش های دستگاه ها و نهادهای دولتی در شهرهای مطرح توریستی مثل اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و ... یک مشکل فراگیر و قدیمی است.

معاون توریستی کشور تاکید کرد:

تا به امروز برای حل این مشکل علاوه بر اینکه در موارد مصداقی وارد عمل شده و با آن دستگاه خاص صحبت کرده ایم، دو بار این شرایط را به معاون اول رئیس جمهوری منعکس کرده ایم و با امعاء نظر ایشان و نظر مساعدی که داشتند، بخشنامه ای تنظیم و به همه وزارتخانه ها ابلاغ شده است که تلاش کنند تا جایی که امکان دارد برنامه های گردهمایی، سمینار و امور مناسبتی خود را در فصولی غیر از فصول توریست پذیر برگزار کنند.

معاون توریستی گفت که در همه دنیا رسم است برنامه های ملی و بین المللی تأثیرگذار در فصول غیر توریستی انجام می شود یا آن را در شهرهای کوچک تر باقابلیت های بسیار توریستی و اقامتی برگزار می کنند که اتفاقاً ما در ایران نیز شهرهای متعددی داریم که می توانند میزبان این همایش ها باشند و این موضوع باعث جاذبه و رونق برای منطقه ها و شهرهای مجذوب کننده توریستی کمتر شناخته شده در زمانی شود که توریستی یا سفری در آنجا صورت نمی گیرد یا کمتر اتفاق می افتد.

رحمانی یادآور شد:

متاسفانه بیشتر مراسم ها و برنامه های دولتی ما عموما در روزهای شلوغ و پرازدحام فصل های پر توریست خارجی انجام می شود و برای همین هتل ها و نیروی خدمات درگیر آنها می شوند و این موضوع باعث می شود تا از فضای بین المللی و تأثیرگذار در حوزه توریستی کمتر بهره مند شویم که تلاش خواهیم کرد در این باره با همراهی منتقدان این شرایط، این نقیصه را تا حد ممکن رفع کنیم.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17546

به "پر شدن هتل ها با همایش های بد موقع و ضرر آن به صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر شدن هتل ها با همایش های بد موقع و ضرر آن به صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید