پشیمانی کارگردان سرشناس بابت ایجاد ترس از کوسه ها در دنیا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، استیون اسپیلبرگ سازنده فیلم آرواره ها می گوید واقعا پشیمان است که با این فیلم موجب شد تا جمعیت کوسه ها تخریب گردد.

پشیمانی کارگردان سرشناس بابت ایجاد ترس از کوسه ها در دنیا

به گزارش همشهری به نقل از هالیوود ریپورتر، استیون اسپیلبرگ گفته چیزی که همواره او را ترسانده -از ترس خورده شدن به وسیله یک کوسه که بگذریم- این است که کوسه ها از او عصبانی باشند، زیرا فیلم او موجب شد تا کشت و کشتاری از کوسه ها پس از سال 1975 رخ دهد.

وی می گوید امیدوار است ترسی که از کوسه ها در دنیا راه افتاد، تحت تاثیر فیلم وی نباشد.

در میانه راه فیلمبرداری فیلم کوسه ای که آن ها ساخته بودند شکست و اسپیلبرگ می گوید خوش شانس بود که این رخ داد، زیرا بدون تماشا کوسه فیلم ترسناک تر شد. او می افزاید: هیچکاک هم این کار را کرد و او راهنمای فوق العاده ای برای من بود تا بتوانم شما را بدون اینکه واقعاً چیزی را ببینید بترسانم.

کارگردانی در 27 سالگی به اسپیلبرگ یاری کرد تا در مرکز بزرگ ترین کارگردان های هالیوود جای بگیرد، اما او می گوید ایجاد وحشت برای تماشاگران با همه موفقیت هایش، جنبه های منفی هم داشت و او بابت آن متاسف است.

وی گفت: من واقعاً و تا به امروز از کم شدن جمعیت کوسه ها و ترسی که در دل مردم افتاد متاسفم.

پیتر بنچلی هم که سال 1974 کتاب آرواره ها را نوشت و فیلم اسپیلبرگ با اقتباس از آن ساخته شد به صورت علنی از نقشی که کتاب او در کاهش شدید جمعیت کوسه ها داشت عذرخواهی کرد. جورج برگس مدیر برنامه تحقیقات درباره کوسه ها در فلوریدا گفته است در آن مقطع مانند یک هجوم جمعی، کشتار کوسه ها، سواحل شرقی آمریکا را درنوردید.

او در مصاحبه ای گفت: هزاران ماهیگیر پس از تماشا آرواره ها برای صید کوسه به راه افتادند و با این فکر که آن ها آدم کش هستند، جمعیتی وسیع از این آبزیان را کشتند.

بنچلی پس از انتشار کتاب، بخشی از زندگی اش را صرف مبارزه و کوشش برای نجات همین موجودات دریایی کرد که در کتابش با آن ها بد نموده بود. او سال 2006 در مصاحبه ای تاکید نمود که آرواره ها فقط یک داستان بود. کوسه ها انسان ها را طعمه خود نمی نمایند و مطمئناً هیچ کینه ورزی هم ندارند. اصلاً چیزی به نام کوسه انسان خوار سرکش وجود ندارد وآن ها بندرت ممکن است بیش از یک گاز به انسانی بزنند، زیرا انسان ها اشتهای آن ها را تحریک نمی نمایند و غذای مناسبی محسوب نمی شوند.

یک تحقیق نشان داده است جمعیت کوسه ها در پی این فیلم تا 71 درصد کاهش یافت و این موجودات در فهرست قرمز موجودات در معرض خطر انقراض قرار دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 23394

به "پشیمانی کارگردان سرشناس بابت ایجاد ترس از کوسه ها در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشیمانی کارگردان سرشناس بابت ایجاد ترس از کوسه ها در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید