پیشنهاد ایجاد 100هکتار گلخانه برای یافتن راه حل بومی و هوشمندسازی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا خاکدامن سرپرست دفتر حوزه ریاست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز در نشست کشت و صنعت های بزرگ با موضوع بهره وری و تبیین نظام مالی که در محل معاونت علمی برگزار گشت، با تاکید بر اینکه ضروری است در دانش بنیان شدن حاکمیت کشور نقش ایفا کنیم، گفت: ما باید از کیان شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم.

پیشنهاد ایجاد 100هکتار گلخانه برای یافتن راه حل بومی و هوشمندسازی

سرپرست دفتر حوزه ریاست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: رویکرد تازه معاونت علمی ورود به همه حوزه های مبتلا به برای دولت است که می توانیم با همکاری بخش خصوصی و تدوین استانداردهای لازم راه حل هایی برای برطرف مسائل کشور ارائه دهیم.

مشاور معاونت علمی با تاکید بر اینکه در این دوره از معاونت تئوری دولت کوچک مطرح است، گفت: دولت به واسطه مسائلی که دارد نمی تواند بسیاری از مسائل را حل نماید. از این رو معاونت علمی درصدد است کلان مساله هایی را با قابلیت ارائه پک های راه حل مبتنی بر اصول دانش بنیان ارائه کند تا مسائل کشور و دولت به این واسطه مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی نیز از موضوعات مورد توجه معاونت علمی است، گفت: قرار بوده وزارت جهاد کشاورزی 100 هزار هکتار گلخانه را تا سرانجام سال ایجاد کند؛ از آنجایی که این کار سخت است و نیاز به ورود سرمایه های مردمی دارد درصدد آمدیم که پیشنهادی به وزارت جهاد کشاورزی ارائه دهیم.

خاکدامن با اشاره به پیشنهاد معاونت علمی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیشنهاد دادیم که 100 هکتار از این گلخانه ها را در اختیار ما قرار دهند تا گلخانه ای با استانداردهای لازم راه اندازی کنیم؛ به این واسطه راه حل ها، زیرساخت ها، بومی سازی نهاده ها، هوشمندسازی و … در این متراژ از گلخانه از طریق دانش بنیان ها مورد بررسی قرار می گیرد.

سرپرست دفتر حوزه ریاست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: این یک کلان رویه ای است که معاونت علمی در پی آن بوده تا مسائل و مسائل حوزه کشاورزی برطرف شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 24521

به "پیشنهاد ایجاد 100هکتار گلخانه برای یافتن راه حل بومی و هوشمندسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد ایجاد 100هکتار گلخانه برای یافتن راه حل بومی و هوشمندسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید