پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 1 تیرماه 1400

به گزارش مجله وبلاگ فروش، افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر در استان تهران و برقراری هوای قابل قبول در مرکز طی امروز (31خردادماه) پیش بینی می شود.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 1 تیرماه 1400

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان افزایش موقت ابر و در منطقه ها جنوبی گاهی افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود.

فردا سه شنبه 1 تیر 1400 هوای تهران صاف خواهد بود و گرما ادامه دارد. شرایط شاخص آلودگی هوا هم زرد خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، برای امروز آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می شود حداقل و حداکثر دما در تهران 36 و 27 درجه خواهد بود. نقشه های هواشناسی از تداوم هوای گرم تا سرانجام هفته در مرکز خبر می دهند.

کمترین و بیشترین دمای امروز تهران

دمای امروز تهران در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به سی و شش درجه خواهد رسید.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا دما 35 درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: از امروز (دوشنبه) تا سرانجام هفته به خاطر سکون و پایداری جوی، دمای هوا از 36 به 37 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

همچنین آسمان تهران فردا (1 تیر ماه) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (2 تیر) هم صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

جدول دمای هوا را تا اخر هفته ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم حاکی از آن است که صبح امروز (31خرداد ماه) در برخی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد کرد و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن غلظت این آلاینده در برخی منطقه ها افزایش پیدا خواهد کرد و می تواند باعث کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر شود. با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می رود که در بیشتر منطقه ها پرتردد از غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (1 تیرماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول باقی می ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در برخی منطقه ها موجب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات سرانجامی فردا (1 تیر ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

براساس تحلیل الگو های هواشناسی در 5 روز آینده جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی در بیشتر منطقه ها کشور حاکم است.

در استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، جنوب تهران، همدان، مرکزی، فارس، غرب اصفهان، قم، یزد، جنوب شرق خراسان رضوی و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد و احتمال گرد خاک پیش بینی می شود.

نقشه شرایط جوی کشور طی امروز

از امشب تا روز سه شنبه در برخی منطقه ها خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد خاک گزارش شده است.

در سه روز آینده با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی در منطقه ها مرتفع واقع در جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست. شرق دریای عمان این هفته مواج است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12919

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 1 تیرماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 1 تیرماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید