پیگیری مشکل جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه 201 هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از شرایط جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد. در ادامه جلسه نیز گزارش شرایط جذب اعضای هیئت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. در این گزارش با اشاره به عضویت 17645 نفر عضو هیات علمی در این وزارت خانه در مقایسه با 205571 دانشجو، نسبت استاد به دانشجو 1 به 16 اعلام شد.

پیگیری مشکل جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تخصیص 1000 مجوز استخدام در طول 4 سال گذشته، عدم وجود ردیف بودجه مستقل و عدم استقبال در بعضی رشته ها از اهم موانع جذب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

در ادامه گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در بخش مربوط به راه چاره مسائل پیش رو، تخصیص 2هزار مجوز جذب به صورت سالانه در طول برنامه ششم، توجه به سند آمایش آموزش عالی و حل مشکل خدمت تمام وقت در این وزارتخانه از اهم موارد پیشنهادی است.

پس از ارائه این گزارش، دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: همه درخواست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چارچوب احکام برنامه ششم توسعه است. در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی حل مشکل جذب اعضای هیات علمی در حال پیگیری است.

در ادامه این جلسه دکتر محمدعلی کی نژاد رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها هم در این زمینه گفت: مشکل مهاجرت نخبگان با ساماندهی و فرایند جذب تا حدود زیادی حل خواهد شد. توجه به احتیاج کشورهای همسایه به متخصصین علوم پزشکی هم در این فرایند باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی می توان این مسائل را رفع کرد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8704

به "پیگیری مشکل جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری مشکل جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید