چهار تکنولوژی برتر جهت پاک سازی هوا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، انسان ها، سیستم های وسیعی را جهت استخراج کربن از زمین و به کارگیری آن برای ماشین ها، هواپیماها، کشتی ها، کارخانجات و نیروگاه های سراسر دنیا، ساخته اند. از آن جا که کربن باعث آلودگی کره زمین می شود، دانشمندان در پی

چهار تکنولوژی برتر جهت پاک سازی هوا

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

انسان ها، سیستم های وسیعی را جهت استخراج کربن از زمین و به کارگیری آن برای ماشین ها، هواپیماها، کشتی ها، کارخانجات و نیروگاه های سراسر جهان، ساخته اند. از آن جا که کربن باعث آلودگی کره زمین می شود، دانشمندان در پی روش هایی جهت پاک کردن گاز گرمایشی به دام افتاده از اتمسفر و بازگرداندن آن به کره زمین هستند.

درختان، خلا کربنی با منشا طبیعی، هنوز هم بهترین ابزار برای این کار می باشند. رویکردهای مصنوعی جهت جذب کربن برای کاربری در مقیاس وسیع، هزینه بر هستند اما تکنولوژی های در حال توسعه متعددی، نویددهنده هستند. در این جا چهار پتانسیل تغییر سیاره ارائه شده است.

رزین تبادل یون

کلاس لاکنر، مدیر مرکز انتشار کربن منفی در استان آریزونا، یک رزین تبادل یون را تولید کرده است که قادر به پاکسازی دی اکسید کربن از هوا می باشد. طبق بیانات لاکنر، یک پلاستیک سفید می تواند حدود 1000 بار سریعتر از یک درخت، CO2 را جذب کند. مواد را آلایش می کند تا دی اکسید کربن جمع آوری شده را آزاد کند و گاز حرارتی به دام افتاده را در محفظه جای دهد. سپس، مجددا از رزین استفاده می کند. این مواد را می توان به اشکال بی شماری درآورد.

چاپ سه بعدی با کپسول های به دام اندازنده کربن

دانشمندان در آزمایشگاه ملی لیور مور لارنس، یک کپسول به دام اندازنده کربن را ایجاد کرده اند. دی اکسید کربن به غشا نفوذپذیر پلی مری نفوذ می کند. سدیم کربنات داخل کپسول با گاز گلخانه ای واکنش می دهد و از فرار آن جلوگیری می کند. محققان حالا از کپسول های چاپ سه بعدی استفاده می کنند.

فن تهویه های بزرگ برای جذب گازهای گلخانه ای

این ابتکار مهندسی کربن شرکت نوبنیاد کانادایی از فن تهویه های بزرگی جهت جذب هوا استفاده می کند. یک محلول با فرمولاسیون ویژه، CO2 هوا را می گیرد که سپس می توان آن را جمع آوری یا به سوخت تبدیل کرد. این دستگاه به طور باور نکردنی دارای فضای کافی می باشد. درختان برای انجام همین فرآیند به 1000 برابر فضای بیشتر نیاز دارند.

تفاله های قهوه جهت جذب متان

در نهایت، یک استفاده بهتر برای بقایای قهوه تان. دانشمندان اظهار می کنند که ترکیب کردن تفاله های قهوه با پتاسیم هیدروکسید و حرارت دادن آن باعث ایجاد ماده ای می شود که قادر است متان که یک گاز گلخانه ای قدرتمند است را جذب و جمع آوری کند. مطلع کردن افراد دیگر از این موضوع برای سیاره زمین و طرفداران قهوه در سراسر جهان خوب است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14556

به "چهار تکنولوژی برتر جهت پاک سازی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار تکنولوژی برتر جهت پاک سازی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید