کاهش حمایت مردم انگلیس از بوریس جانسون

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نتایج 3 نظرسنجی نشان می دهد میزان حمایت مردم انگلیس از نخست وزیر و حزب محافظه کار به شدت کاهش یافته است.

کاهش حمایت مردم انگلیس از بوریس جانسون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که اعتماد عمومی در بریتانیا نسبت به عملکرد دولت بوریس جانسون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با افت محسوسی روبرو شده، نتایج 3 نظرسنجی جدید نشان می دهد میزان حمایت افکار عمومی از نخست وزیر و حزب محافظه کار انگلیس به شدت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، نتایج نظرسنجی های جدید یک نگرانی عمده برای بوریس جانسون به شمار نمی رود چرا که وی نیازی به برگزاری انتخابات تا سال 2024 میلادی ندارد.

نظرسنجی 3 ژوئن موسسه سرویشن نشان می دهد میزان حمایت مردم بریتانیا از محافظه کاران به کمتر از 41 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی قبلی که در ماه می اجرا شده، به 45 درصد رسیده بود. در مقابل میزان حمایت افکار عمومی از حزب کارگر با 5 درصد افزایش به 39 درصد رسیده است.

نتایج نظرسنجی های اجرا شده برای دلتاپول و اوپینیوم نیز نشان می دهد محافظه کاران تنها 3 درصد نسبت به حزب کارگر پیشتاز هستند. نظرسنجی اوپینیوم حاکی است که 47 درصد شهروندان بریتانیایی از عملکرد دولت در مقابله با بحران ویروس کرونا ناراضی هستند و تنها 34 درصد از این عملکرد ابراز رضایت نموده اند.

بر اساس آمارهای رویترز بیش از 50 هزار نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند که این یکی از بالاترین آمارهای مرگ و میر در دنیا به شمار می رود.

نتایج آنالیز و نظرسنجی شرکت کانتار نشان داده است که مردم کشورهای صنعتی و توسعه یافته دنیا نسبت به عملکرد دولت های خود در مدیریت بحران کرونا به شدت شک و تردید دارند.

اعتماد مردم بریتانیا به نحوه مدیریت بحران کرونا توسط دولتمردان این کشور پایین ترین سطح در بین اقتصادهای صنعتی و توسعه یافته بوده است.

این نظرسنجی اضافه نمود: 48 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی در 7 کشور صنعتی دنیا رضایت خود را از عملکرد مقام های دولتی در بحبوحه بحران کرونا اعلام نموده اند، این رقم در ماه آوریل 50 درصد و در ماه مارس 54 درصد بوده است.

در حالی که این رقم در بریتانیا در ماه آوریل به 51 درصد رسیده بود ولی در نظرسنجی جدید این رقم با افت شدید 18 درصدی روبرو شده است. کاهش اعتماد مردم در آمریکا، کانادا، آلمان فرانسه و ایتالیا نیز بین 2 تا 6 درصد بوده است. ژاپن تنها کشور در بین اقتصادهای توسعه یافته است که با افزایش اعتماد عمومی روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4964

به "کاهش حمایت مردم انگلیس از بوریس جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حمایت مردم انگلیس از بوریس جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید