کاهش محسوس دما در بعضی مناطق کشور

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (17 و 18 مهر) بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت برف خواهد بود، از بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما در بعضی مناطق کشور از امروز اطلاع داد.

کاهش محسوس دما در بعضی مناطق کشور

صادق ضیاییان در گفت وگو با پانا گفت: امروز در سواحل دریای خزر، استان های گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم و مناطق شمالی خراسان رضوی افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: فردا در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، همدان، مرکزی، قم، دامنه های زاگرس مرکزی در لرستان، شرق کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و اصفهان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد و در مناطق شمال شرق، شرق و بخش هایی از مرکز کشور بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواهشناسی ادامه داد: طی این مدت در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش به صورت برف خواهد بود. از روز شنبه تا اواسط هفته در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می گردد و در سایر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف و آرام خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه طی روزهای فردا و شنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد رخ خواهد داد، گفت: در دامنه های جنوبی البرز و بخش های مرکزی کشور کاهش 4 تا 6 درجه ای دما و در جنوب شرق کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه کاهش 5 تا 8 درجه ای دما پیش بینی می گردد.

به گفته وی، فرایند نسبی افزایش دما در شمال غرب و غرب کشور از روز شنبه و در دامنه های جنوبی البرز، بخش های مرکزی، شمال شرق و شرق کشور از روز یکشنبه تا اواسط هفته پیش بینی می گردد.

ضیاییان درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، در برخی ساعات ابری و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد و روز شنبه (19 مهر) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7457

به "کاهش محسوس دما در بعضی مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محسوس دما در بعضی مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید