کنگو بازار خوبی برای دانش بنیان های ایرانی است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شریعتی سفیر ایران در کنگو، گفت: پس از رایزنی ایشان با وزیر فناوری اطلاعات این کشور، فعالیت استارت اپ ها و شرکت های خلاق حوزه فناوری اطلاعات ایران در این کشور توسعه یابد.

کنگو بازار خوبی برای دانش بنیان های ایرانی است

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی بیان نمود: با توجه به اینکه دولت منابع مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه های فناورانه در اختیار دارد، موقعیت مناسبی برای ورود به این بازار فراهم شده است. بیش از دو سوم نیروی کار در این کشور به کشاورزی اشتغال دارند و قهوه، چای، کاکائو، کائوچو و محصولات نخلی از این کشور صادر می گردد. مواد معدنی نقطه اتکای اقتصاد این کشور است و حدود 60٪ از صادرات را تشکیل می دهد.

به گفته شریعتی، از حوزه های جذاب برای ورود به بازار این کشور، حوزه انرژی است که در همه مناطق این کشور بطور یکنواخت توسعه نیافته است. هر چند در پایتخت کشور شهر کینشازا که بیش از 15 میلیون جمعیت را در خود جای داده است، اوضاع رفاهی نسبی فراهم است؛ اما در سایر مناطق این کشور، مردم با فقر و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می نمایند.

وی اضافه نمود: با وجود پتانسیل بسیار بالا و درخواست وزارت هیدروکربور این کشور برای جذب سرمایه و تکنولوژی در حوزه نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی، متاسفانه به علت شرایط داخلی کشور و عدم تمرکز وزارتخانه های متبوع در ایران بر بحث توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی چندان امیدی به همکاری این وزارتخانه ها و شرکتهای آن حوزه برای ورود به این بازار وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر مباحث بسیار مهم و مورد تقاضای دولت در این کشور، توسعه زیرساخت های آموزشی اعم از ساخت مدارس و مراکز فنی و حرفه ای است که بتوان در حوزه نیروی انسانی، افراد متخصص و توانمند تربیت کرد. این مساله نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و حضور جدی در این بازار است.

به گفته وی، بحث تهیه آب سالم و بهداشتی و کلیه صنایع مرتبط با آن اعم از ایجاد سیستم های نوین پمپاژ و تصفیه آب، خطوط آبرسانی، مدیریت شبکه آب، کنترل سیستم پرداخت و کنتورهای آب هوشمند از موضوعاتی است که شرکت های دانش بنیان ایرانی می توانند در این بخش ها نقش آفرینی جدی داشته باشند.

شرکت های دانش بنیان ایرانی بازار کنگو را دریابند

وی عدم حضور شرکت ها و افراد و شرکت های ایرانی برای حضور در بازارهای خارجی را نقطه ضعف بنگاه های مالی ایرانی برشمرد و گفت: متاسفانه طی سال های اخیر انگیزه و تعهد ایرانیان برای حضور در عرصه های بین المللی بسیار کاهش یافته است.

بنا به گفته سفیر ایران در کنگو کینشازا، با وجود این که محصولات ایرانی به لحاظ کیفیت و قیمت قابلیت رقابت بسیار خوبی با همتایان چینی، هندی و ترک خود دارند، ولی عطش تجار و شرکت های تولیدنماینده این کشورها بسیار بیشتر از ایرانیان است.

وی ادامه داد: متاسفانه شرکت های ایرانی به جای آنکه در حوزه صادرات دیدگاه سرمایه گذاری داشته باشند، بازاریابی را نوعی هزینه می پندارند و این بزرگترین مانع برای پیشرفت آنها است. در حالی که تنها با حضور مستمر و برداشتن موانعی که در راه صادرات وجود دارد، می توانند ارز زیادی از صادرات به دست آورند.

سفیر ایران در کنگو کینشازا ابراز امیدواری کرد: با توجه به زیرساخت ارتباطاتی که در دولت کنگو ایجاد شده است، بتواند با یاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حضور شرکت های ایرانی در این منطقه را افزایش دهد و راستا صادرات را برای آنها هموارتر کند.

وی بیان نمود: به زودی صادرات دستگاه های تشخیصی دانش بنیان ایران به کنگو شکل اجرایی به خود می گیرد و کوشش های سفارت برای رفع ساختن موانع جابجایی پول به نتیجه رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2447

به "کنگو بازار خوبی برای دانش بنیان های ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگو بازار خوبی برای دانش بنیان های ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید