گردشگری و اقتصاد به زیان ساده

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به منظور آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان با مفاهیم اقتصادی و به کارگیری صحیح این موارد در تحلیل های اقتصادی، ایده تهیه و ارائه بروشورهایی با عنوان اقتصاد به زبان ساده در معاونت اقتصادی اتاق ایران مطرح شده و توسط مرکز پژوهش های اتاق ایران به اجرا درآمده است. در شماره چهل وهشتم این مجموعه، به موضوع گردشگری و اقتصاد پرداخته شده است.

گردشگری و اقتصاد به زیان ساده

در این بروشور ضمن تشریح جایگاه و سهم گردشگری در اقتصاد، تأثیر این صنعت بر اقتصاد جهانی و شرایط کشورهای مختلف در مواجهه با ظرفیت های آن مورد بررسی قرار گرفته است.

اهمیت بخش گردشگری در اقتصاد

تحقق رشد اقتصادی همراه با تغییر و تحولات کیفی که نهایتاً به توسعه اقتصادی منجر می شود، همواره مورد توجه اقتصاددانان و سیاست گذاران بوده است. دراین ارتباط، یکی از سازوکارهای توسعه موردتوافق ملل جهان، توجه به بخش سفر و گردشگری است. این بخش که به یکی از حوزه های پرطرفدار کسب وکار تبدیل شده از ظرفیت های بالایی در راستای خلق آثار مطلوب اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و تحقق اهداف توسعه پایدار برخوردار است.

بررسی ها نشان می دهد اگر سفر و گردشگری به صورت مؤثر به کار گرفته شود، می تواند به نیرویی در جهت افزایش صادرات، جذب سرمایه گذاری، تقویت تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال و به طورکلی موفقیت اقتصادی در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته تبدیل شود. ازاین رو می توان گفت در جهانی امروز، گردشگری یک فرصت مهم اقتصادی است که دولت ها می توانند از ظرفیت های آن در راستای دستیابی به اهداف خود ازجمله کسب درآمدهای ارزی، افزایش رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و ... استفاده کنند.

تصویری از تأثیر گردشگری بر اقتصاد جهانی

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ذر سال 2019، تعداد گردشگران بین المللی با 4 درصد رشد نسبت به سال قبل به 1.5 میلیارد نفر رسیده که به واسطه صرف هزینه های مربوط به غذا، حمل ونقل، خرید سوغات و ... از سوی گردشگران اثراتی عام بر اقتصاد جهان و کشورهای میزبان گذاشته اند که در چهل و هشتمین بروشور اقتصاد به زبان ساده مورد بررسی قرار گرفته است.

متن کامل چهل و هشتمین شماره بروشور اقتصاد به زبان ساده با موضوع گردشگری و اقتصاد را اینجا مشاهده کنید.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6860

به "گردشگری و اقتصاد به زیان ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری و اقتصاد به زیان ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید