گفتگوی شاهزاده سعودی با مقامات بلندپایه آمریکا پیرامون ایران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت که خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان و برادر جوان تر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار است با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن و بعلاوه مقامات بلندپایه وزارت خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده ملاقات کند.

گفتگوی شاهزاده سعودی با مقامات بلندپایه آمریکا پیرامون ایران

وی بلندپایه ترین مقام سعودی است که از زمان شروع به کار دولت جو بایدن در ماه ژانویه، از واشنگتن تماشا می نماید.

ساکی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع قتل فجیع جمال خاشقجی - ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و بعلاوه منتقد جدی خاندان سعودی- احتمالاً یکی از موضوعات مطروحه در این ملاقاتها خواهد بود، گفت: طرفها پیرامون مشارکت دیرینه میان استان متحده و عربستان سعودی، امنیت منطقه ای و تعهدسپاری ایالات متحده به یاری رسانی به عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود مصاحبه خواهند کرد.

به رغم اظهارات جن ساکی، در متن بیانیه ای که کاخ سفید پس از ملاقات این مقام سعودی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا صادر کرد، هیچ اشاره ای به قتل جمال خاشقجی نشد و در عوض، به نقل از سالیوان گفته شد که ایالات متحده بر اهمیت پیشبرد حقوق بشر در پادشاهی [عربستان] تأکید می نماید!

طبق این بیانیه، دو مقام در این ملاقات بعلاوه در خصوص مشارکت ایالات متحده با عربستان سعودی، امنیت منطقه ای و بعلاوه پایبندی ایالات متحده به یاری به عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود در برابر حمله ها از سوی گروه های تحت حمایت ایران بحث و مصاحبه کردند.

پنتاگون هم گفت که این شاهزاده جوان سعودی بعلاوه با کولین کاهل معاون وزیر دفاع ایالات متحده ملاقات و دو طرف در خصوص کوشش های ادعایی برای انتها دادن به جنگ یمن و تعهد مشترک ایالات متحده- سعودی برای مقابله با فعالیت های به زعم آنها، بی ثبات کننده ایران مصاحبه کردند.

لازم به ذکر است، این ملاقات از پیش اعلام نشده با مقام های بلندپایه آمریکا در حالی صورت می گیرد که پیش تر گروه های حقوق بشری و جمعی از قانونگذاران ایالات متحده از رئیس جمهور این کشور خواستند تا محمد بن سلمان را به علتِ نقش آفرینی در قتل فجیع خاشقجی، روزنامه نگار مقیم آمریکا، تحریم نموده و روابط ایالات متحده و عربستان سعودی را مورد بازنگری قرار دهد.

شایان ذکر است، گزارش غیر محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا در خصوص قتل خاشقجی که در ماه فوریه منتشر شد، اعلام می نماید که محمد بن سلمان با عملیات قتل جمال خاشقجی به دست تیم ضربت سعودی در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه، موافقت نموده بود. با این حال، دولت سعودی هرگونه نقش آفرینی ولیعهد این کشور در این جنایت شنیع را رد می نماید!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12847

به "گفتگوی شاهزاده سعودی با مقامات بلندپایه آمریکا پیرامون ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی شاهزاده سعودی با مقامات بلندپایه آمریکا پیرامون ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید