10 ویجت آیفون که زندگی شما را آسان تر می نمایند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اپل سیستم عامل iOS 14 را با تغییرات گسترده ای به نسبت قبل راهی بازار کرد که از جمله مهم ترین آن ها، امکان اضافه شدن ویجت به صفحه هوم گوشی های آیفون بود. کاشی های کوچکی که به وسیله آن ها می توان به اطلاعات لازم از اپلیکیشن های مختلف دسترسی داشت. دارندگان گوشی های اندروید مدت هاست که از این قابلیت بهره مند هستند اما اپل تصمیم گرفت سال گذشته آن را به سیستم عامل محبوب خود اضافه کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی 10 ویجت کاربردی آیفون بپردازیم که بهتر است از آن ها در گوشی خود بهره ببرید.

10 ویجت آیفون که زندگی شما را آسان تر می نمایند

iOS 14 از خیلی جهات به نسبت نسخه های قبلی سیستم عامل اپل پیشرفت کرد. از App Library گرفته که امکان پوشه بندی اتوماتیک اپلیکیشن های مرتبط به هم را به آیفون ها اضافه نمود، تا قابلیت هایی نظیر تصویر در تصویر و البته اضافه کردن ویجت به هوم اسکرین. آنچه که در این مطلب به آن می پردازیم، معرفی 10 ویجت کاربردی برای آیفون است اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویجت ها در آیفون از لحاظ ظاهری تفاوت محسوسی با گوشی های اندرویدی دارند.

اگرچه تعریفی که از ویجت داریم در هر دو سیستم عامل مشابه است اما در iOS برای ویجت ها شکل به خصوصی در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب سازگار با شکل ظاهری رابط کاربری خود گوشی هم باشند. در ابتدای رونمایی از سیستم عامل iOS 14 تنها تعداد محدودی ویجت برای آن در دسترس بود اما اکنون تعداد آن ها و نوع کاربردی که دارند بسیار گسترش یافته تا نیازهای بیشتری را پوشش دهند.

مسلما برای نمایندگان اپل ویجت های بسیار خوب دیگری هم در دسترس واقع شده است منتها در این مطلب به 10 نمونه از محبوب ترین و کاربردی ترین آن ها می پردازیم تا تجربه لذت بخش تری از کار با گوشی هوشمندتان داشته باشید.

1. Widgetsmith

Widgetsmith یک اپلیکیشن ساخت ویجت به حساب می آید و بسیار کاربردی و محبوب در بین کاربران گوشی های اپل است که حتی در همان اوایل رونمایی از سیستم عامل iOS 14 هم در دسترس قرار داشت. با نگاهی به قابلیت های این برنامه، می بینیم که دلیل خوبی هم پشت این حضور طولانی مدت وجود داشته.

با یاری Widgetsmith، نه تنها می توانید ویجت های دلخواه خود را در زمینه های مختلف نظیر گزارش آب و هوا، تاریخ و ساعت، آلبوم تصاویر، تقویم، یادآور، بخش مربوط به فعالیت های بدنی و… طراحی کنید، بلکه امکان شخصی سازی بسیار بالایی هم در اختیارتان قرار می گیرد.

این اپلیکیشن کم حجم اما بسیار قدرتمند است و امکانات گسترده ای را روبه رویتان قرار می دهد. بنابراین اگر به ایجاد تنوع و زیبایی در صفحه هوم گوشی خود فکر می کنید، Widgetsmith باید در صدر اپلیکیشن های ضروری اتان قرار داشته باشد. این اپلیکیشن در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس واقع شده است که نسخه رایگان ویژگی های محدودتری دارد. کاربر برای دسترسی به قابلیت های نامحدود این اپلیکیشن نظیر تم های متنوع برای ویجت ها، ویجت آب و هوا و… باید ماهانه مبلغ 2 دلار یا سالانه مبلغ 20 دلار را پرداخت کند. همچنین استفاده نامحدود از قابلیت های برنامه به مدت 1 هفته بعد از اولین نصب امکان پذیر خواهد بود.

2. Color Widgets

آن دسته از کاربرانی که تجربه استفاده از Widgetsmith را داشته اند اما این اپلیکیشن نتوانست تنوع دلخواه آن ها را فراهم کند می توانند از ابزار ساخت ویجت دیگری تحت عنوان Color Widgets استفاده نمایند. اپلیکیشنی که برای شخصی سازی و یا به عبارتی زیبا سازی محیط آیفون بسیار کاربردی و پر از قابلیت های گوناگون است. از لحاظ جذابیت شاید این برنامه بهتر از Widgetsmith باشد و حتی قابلیت های بیشتری هم در اختیار کاربران قرار می دهد.

امکان ساخت دسته های ویجت، انواع گوناگون ویجت های مربوط به تاریخ، ساعت، آب و هوا، موسیقی، قدم شمار و بسیاری از ویجت های دیگر، از قابلیت های خوبی است که در Color Widgets واقع شده است. جالب اینجاست که در منوی شخصی سازی این اپلیکیشن، کاربر حتی قادر خواهد بود شکل آیکون برنامه های گوشی را هم تغییر دهد.

همچنین تم های مختلفی هم مطابق تصویر بالا برای دانلود در اختیار کاربران واقع شده است که می تواند در ایجاد تنوع در گوشی مفید باشد. این اپلیکیشن را می توانید به صورت رایگان اما با قابلیت های محدود بهره ببرید؛ اما امکان استفاده از نسخه پرو آن با پرداخت اشتراک ماهانه 1.99 دلار هم وجود دارد. علاقه مندان به این برنامه حتی می توانند به مدت سه روز به تمام قابلیت های آن به صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشند.

3. ScreenKit

ScreenKit آخرین اپلیکیشن چندکاره در این لیست است که با هدف بهبود شکل ظاهری رابط کاربری گوشی های آیفون طراحی شده که یکی از نقاط قوت آن، بهره مندی از 5000 آیکو ن پک و 500 تم مختلف است. ScreenKit را در درجه اول باید یک اپلیکیشن جهت تغییر شکل ظاهری سیستم عامل بدانیم که در بین قابلیت های خوب خود در این زمینه، از ویجت های گوناگونی هم بهره می برد و تعداد آن ها هم به بیش از 500 می رسد.

در فروشگاه اپ استور، در حال حاضر ScreenKit در حال تصاحب صندلی نخست در بین اپلیکیشن هایی با کاربرد مشابه است به همین خاطر حتما توصیه می کنیم جهت ایجاد تنوع ظاهری در گوشی، از آن بهره ببرید. این اپلیکیشن به صورت رایگان در دسترس واقع شده است منتها مانند دو برنامه قبل، ویژگی های آن محدود است. اما می توانید با پرداخت 9.99 دلار، برای همواره از آن بهره ببرید که دسترسی بسیار گسترده تری را به شما می دهد.

4. Spark Mail

یکی از بهترین ویجت های موجود آن هم برای کاربرانی که زیاد با ایمیل سر و کار دارند، Spark Mail نام دارد. این روزها فرقی نمی نماید چه کاری انجام می دهید؛ دانشجو هستید یا اهل کسب و کار و حتی بی کار! ایمیل چیزی است که این روزها برای انجام بسیاری از فعالیت ها به آن نیاز خواهید داشت. اما اگر میزان استفاده شما از این سرویس بالاست، توصیه می گردد از Spark Mail بهره ببرید که بدون شک بهترین ویجت شخص ثالث برای گوشی های آیفون در این زمینه است.

در کنار امکاناتی نظیر ایجاد، کنترل و دسترسی به ایمیل ها، Spark Mail از ویجت های بسیار متنوعی هم بهره می برد که می توانید آن ها را به صفحه هوم گوشی خود اضافه کنید. حتی این امکان هم وجود دارد که تقویم و ایمیل را در یک ویجت ادغام نموده و در کنار هم از آن ها بهره ببرید که بسیار عالی است. یکی از تعیینه های خوبی هم که Spark Mail دارد، رایگان بودن است. بنابراین کاربران بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانند از یک اپلیکیشن مدیریت ایمیل عالی با ویجت های متنوع بهره مند شوند.

5. Fantastical

یکی از بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن های تقویم که در اپ استور اپل موجود است، Fantastical نام دارد که حتی برنده جایزه هم شده. با یاری این اپلیکیشن و ویجت هایی که در اختیارتان قرار می دهد می توانید به راحتی به تمام فعالیت های خود از جمله قرارها، جلسات و برنامه ریزی های گوناگون دسترسی داشته و آن ها را مدیریت کنید. سازگاری این اپلیکیشن با تقویم خود گوشی، Google Calendar، یاهو، iCloud و… بسیار بالاست و به همین جهت می توانید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید.

Fantastical ویجت های بسیار خوب و کاربردی هم دارد؛ از یک ویجت ساده با قابلیت نمایش رویداد بعدی اتان گرفته تا ویجتی برای نمایش رویدادهای شخصی طی 30 روز. این اپلیکیشن را می توانید به صورت همیشگی و با قابلیت های محدود اما رایگان دانلود و بهره ببرید. اما اگر قصد دارید از قابلیت های متنوع و گوناگون آن از جمله پشتیبانی کامل از یادآور iCloud و Todoist بهره مند شوید، باید به صورت ماهانه 3.33 دلار بپردازید.

6. ClimaCel‪l‬

اپلیکیشن آب و هوای پیش فرض در گوشی های آیفون بی نظیر است و از قابلیت های متنوعی بهره می برد. همچنین ویجت های بسیار زیبا و کاربردی هم در اختیار کاربران قرار می دهد اما به هر دلیلی اگر می خواهید از اپلیکیشنی شخص ثالث با قابلیت های بیشتر بهره ببرید، ClimaCel‪l‬ می تواند گزینه مد نظرتان باشد. این برنامه از انیمیشن ساده و در عین حال جامعی برای نمایش پیش بینی آب و هوا استفاده می نماید و حتی می تواند با کسب اطلاعات از میزان آلودگی هوا، شما را از بابت پاک یا آلوده بودن آن مطلع کند.

به لطف ویجت های عالی که این برنامه در اختیارتان قرار می دهد، می توانید از شرایط آب و هوایی لحظه ای (به صورت دقیقه ای)، بارش باران، برف و بسیاری چیزهای دیگر، اطلاعات مفید و لحظه ای به دست بیاورید. همچنین کاربر می تواند با اضافه کردن موقعیت مکانی خانه و محل کار خود، از شرایط آب و هوایی آن ها به صورت لحظه ای با خبر گردد. گفتنی است این اپلیکیشن برای اندروید هم در دسترس واقع شده است.

گفتنی است به عنوان اپلیکیشن جایگزین، می توانید اپلیکیشن Heyweather را با امکانات شخصی سازی گسترده تر به نسبت سایر اپلیکیشن ها با کاربرد مشابه، در نظر داشته باشید. همچنین سرعت باد، میزان رطوبت، نقطه شبنم (به دمایی گفته می گردد که هوا طی آن دما، به اشباع رسیده است)، از اطلاعاتی است که در قالب یک ویجت بسیار زیبا برایتان به نمایش گذاشته می شوند.

7. Photo Widget: Simple

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که دوست دارید تصاویر دلخواهتان در بخش کوچکی از صفحه هوم و به وسیله ویجت به نمایش در بیاید، احتمالا به Photo Widget نیاز خواهید داشت. یکی از ویجت های محبوب آیفون که زمان انتشار رسمی iOS 14، آن را در جمع 5 ویجت پردانلود این سیستم عامل شاهد بودیم. از دلایلی که باعث محبوبیت بالای این اپلیکیشن شده، حجم کم، رابط کاربری عاری از پیچیدگی و شکل و شمایل بسیار ساده و دوست داشتنی آن است. مهم تر از همه اینکه این ویجت برای کاربران آیفون رایگان است و آن ها می توانند بدون پرداخت مبلغی، به صورت رایگان از تمام قابلیت ها و امکانات آن استفاده نمایند.

8. Apollo

اگر از کاربران ردیت هستید و از گوشی آیفون هم استفاده می کنید، قطعا به آپولو نیاز خواهید داشت. آپولو یک اپلیکیشن بسیار عالی برای ردیت است که به کاربران این اجازه را می دهد در همان صفحه هوم گوشی به پست های جالب و سرگرم نماینده، مطالب مربوط به ساب ردیت دلخواه و چیزهایی از این دست دسترسی داشته باشند. با یاری این ویجت، گشت وگذار در ردیت بسیار ساده تر و سریع تر شده و کاربران می توانند به سرعت، هر آنچه را که تمایل دارند تنها در یک ویجت مشاهده نمایند.

تنوع ویجت این اپلیکیشن هم بسیار بالاست تا از بابت قابلیت های ظاهری هم هیچ نگرانی وجود نداشته باشد. یکی از نسخه های این اپلیکیشن که تحت عنوان Apollo Ultra شناخته می گردد پولی است و کاربر باید ماهانه 0.99 دلار یا سالانه 9.99 دلار برای استفاده از آن حق اشتراک بپردازد. اما با این حال استفاده از نسخه رایگان این ویجت برای آیفون هم تجربه لذت بخشی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

9. Soor

در حال حاضر برای سیستم عامل iOS اپلیکیشن های پخش موسیقی متنوع و گوناگونی وجود دارد که از جمله بهترین آن ها می توان به اسپاتیفای، Deezer و Tidal اشاره نمود. اما اگر هیچ یک از این اپلیکیشن ها نتوانستند به هر دلیلی نظر مثبت شما را به عنوان یک برنامه پخش موسیقی جلب نمایند، پیشنهاد می کنیم Soor را دانلود کنید که یک اپلیکیشن حرفه ای و قدرتمند در پخش موسیقی است و علاوه بر آن، از ویجت های بسیار خوب و متنوعی هم بهره می برد.

ویجت های این اپلیکیشن اما موسیقی در حال پخش، موسیقی بعدی، لیست پخش و لیست موسیقی های محبوب را برای کاربر به نمایش در می آورند که می توانید از بین آن ها، آن ویجتی را که بیشتر دلخواهتان واقع شده انتخاب و به منوی هوم گوشی خود اضافه کنید. از قابلیت های خوب این اپلیکیشن می توان به پشتیبانی از حالت تیره و روشن و سازگاری با Musixmatch (اپلیکیشنی برای نمایش متن موسیقی به زبان های مختلف) اشاره نمود. این اپلیکیشن محبوب با قیمت 4.99 دلار در اپ استور برای دانلود در دسترس واقع شده است.

10. Sticky Widgets

آخرین ویجت آیفون در این لیست، مناسب برای یادداشت برداری است. اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که مرتبا یادداشت برداری می کنید و نیاز دارید همواره در گوشی اتان چیزی را یادداشت کنید، حتما به یک اپلیکیشن نوت برداری نیاز دارید و چه چیزی بهتر از اینکه آن اپلیکیشن همواره جلوی چشمتان قرار داشته باشد؟ اگر از برگه های چسبان و رنگی کوچک در کنار میز کار خود استفاده می کنید، باید بدانید ویجت آن ها هم اکنون برای آیفون ها در دسترس واقع شده است. اگر برایتان سخت است تا به وسیله یادآور یا تقویم خود گوشی کاری را برای زمانی تعیین برنامه ریزی کنید، به یاری این اپلیکیشن می توانید تمام برنامه ریزی ها و یادداشت های مهم خود را روی صفحه هوم مشاهده کنید.

این ویجت بدون هیچ مسئله ای با حساب iCloud شما همگام سازی می گردد، در نتیجه هر اتفاقی رخ دهد، باز هم یادداشت های مهم خود را از دست نخواهید داد. از طرفی در هر دستگاه دیگری که از iCloud پشتیبانی کند، به یادداشت های خود دسترسی خواهید داشت. Sticky Widget در سه اندازه مختلف روی صفحه هوم گوشی قرار می گیرد و این اجازه را به کاربر می دهد تا رنگ، نوع فونت و ترتیب نوشته ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهد. این اپلیکیشن رایگان است اما کاربر برای استفاده از تمام قابلیت های آن باید مبلغ 2.99 دلار را پرداخت کند.

  • بهترین ویجت ها برای آیفون 12 و آیفون 12 پرو

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10922

به "10 ویجت آیفون که زندگی شما را آسان تر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویجت آیفون که زندگی شما را آسان تر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید