500 هزار نفر از افراد سرطانی و بیماران نادر تحت پوشش هلال احمر قرار می گیرند، حمایت معیشتی از 2 میلیون شاغل ضرردیده از کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سرپرست جمعیت هلال احمر کشور گفت: از روز شنبه 16 فروردین 500 هزار نفر از جامعه افراد سرطانی و بیماران نادر و خاص تحت پوشش هلال احمر قرار خواهند گرفت.

500 هزار نفر از افراد سرطانی و بیماران نادر تحت پوشش هلال احمر قرار می گیرند، حمایت معیشتی از 2 میلیون شاغل ضرردیده از کرونا

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، کریم همتی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ایامی که گذشت هم کشور ما و هم جهان درگیر با مسئله کرونا شدند و جمعیت هلال احمر در کنار سایر کادر درمانی کشور فعال بودند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در مواقع بحرانی برای افراد به وجود می آید موضوع مسائل معیشتی است که کوشش کردیم در این حوزه به مردم یاری کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: بعضی از افراد در این مدت نتوانستند درآمدی کسب نمایند به همین دلیل گروه هایی از مردم و هموطنان کوشش کردند تا راه چارهی برای یاری به این افراد پیدا نمایند.

وی گفت: با توجه به اینکه در جمعیت هلال احمر راه چاره قانونی برای جمع آوری این یاری ها وجود دارد از هموطنان می خواهیم تا یاری های خود را به هلال احمر برسانند.

همتی گفت: از روز شنبه 500 هزار نفر از جامعه افراد سرطانی و بیماران نادر و خاص تحت پوشش هلال احمر قرار خواهند گرفت.

سرپرست جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: کمبود ونتیلاتور در بیمارستان ها که در روز های گذشته مطرح شد، با یاری خیرین در حال رفع شدن است و تا به امروز 100 دستگاه 160 میلیون تومانی خریداری شده است و با صلاح دید وزارت بهداشت در مناطق مورد نظر توزیع خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت های سازمان صدا و سیما در جذب یاری های مردمی، اضافه کرد: دو برنامه پرمخاطب عصر جدید و دو نیمه ماه، برنامه هایی بودند که در جمع آوری یاری های مردمی به ما یاری کردند.

همتی گفت: حدود 2 میلیون داوطلب با ما در هلال احمر همکاری می نمایند که با یاری این عزیزان توانستیم یاری های زیادی در زمینه کنترل بیماری کرونا داشته باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به سایر اقدامات جمعیت هلال احمر، اعلام کرد: کار غربالگری و تب سنجی هموطنانمان در خروجی 13 استان کشور صورت گرفت از سوی دیگر بسته های آموزشی نیز در اختیار مردم نهاده شد که تا به امروز 54 میلیون نفر از این آموزش ها استفاده کردند. در بحث خودارزیابی مردم در سامانه corona.ir حدود 10 میلیون نفر از این سایت بازدید کردند.

وی اضافه کرد: حدود 21 میلیون نفر را در 7.5 میلیون خودرو که قصد خروج از شهر ها را داشتند مورد آنالیز قرار دادیم؛ در عین حال از دیگر اقدامات هلال احمر فراوری ماسک، گان و مواد ضدعفونی نماینده بوده است که بخش عمده آن در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار دادیم همچنین طی روز های آینده یک دستگاه تمام اتوماتیک به کار گرفته می گردد که تا روزی 70 هزار ماسک فراوری خواهد نمود.

همتی با تاکید بر اینکه کرونا تمام نشده است و ادامه دارد، توضیح داد: از این رو نباید فراموش کنیم بعضی هموطنان به ویژه کسانی که مشاغلشان وابسته به روز های پایانی سال بود ممکن است با مسائل معیشتی روبه رو شوند به همین دلیل افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند در نظر گرفته خواهند شد و بسته هایی معیشتی یا نقدی به این افراد اختصاص یابد، برآورد های ما نشان می دهد حدود دو میلیون نفر تحت پوشش این نوع یاری ها قرار خواهند گرفت.

سرپرست جمعیت هلال احمر کشور در پاسخ به سوالی درباره نحوه انتخاب افراد برای ارائه بسته های یاری معیشتی، توضیح داد: در صورتی که افراد تحت پوشش سازمان های یاری نماینده نبوده و کارمند هم نباشند تحت پوشش ما خواهند آمد، اما باید توجه کنید علی رغم آنکه حتی بعضی مشاغل آزاد نیز طی روز های گذشته درآمدزایی مناسبی نداشتند اما، گروه هدف ما کسانی هستند که حتی در تهیه احتیاج های روزانه معیشتی دچار مشکل باشند. در این راستا استانداری ها و دولت در شناسایی افراد احتیاجمند به ما یاری خواهند کرد البته؛ نباید فراموش کنید هرچه میزان یاری مردمی افزایش یابد، ما نیز به افراد بیشتری یاری خواهیم کرد.

همتی با اشاره مجدد به کمبود 2 هزار دستگاه ونتیلاتور در کشور، توضیح داد: خیرین یاری کردند و برای خرید یک صد دستگاه به ارزش 16 میلیارد تومان اعلام آمادگی کردند که قرار است طی روز های آینده در مناطق مورد نظر تجهیز شوند. البته در صورتی که هرخیری نیت کند دستگاه خریداری شده را به نقطه خاصی از کشور بفرستد، ما در خدمت خواهیم بود. ت طی روز های آینده در مناطق مورد نظر تجهیز شوند. البته در صورتی که هرخیری نیت کند دستگاه خریداری شده را به نقطه خاصی از کشور بفرستد، ما در خدمت خواهیم بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر کشور کشور درباره واردات داروی مورد احتیاج بیماران کرونایی اظهار کرد: در زمینه واردات دارو اقلامی که کمبود داشتیم مانند تامی فلو و کلترا را وارد کردیم و گفتند که چرا در پروتکل درمان نیست، اما وارد کردیم و باید توجه داشت این دارو مصرف سالیانه دارد و از قبل هم داروی مورد استفاده ای بوده است. دیروز جلسه ای در بحث دارو و تجهیزات داشتیم و همه اقلامی که در روز های پیش رو احتیاج است را پذیرفتیم که وارد کنیم. در زمینه اقلام مورد احتیاج درمان کمبود جدی در کشور وجود ندارد.

همتی در پاسخ به این سوال که هلال احمر داروی خاصی را برای بیماران کرونایی در نظر گرفته است؟ گفت: در کل کشور و به خصوص 2 داروخانه در تهران به صورت مرجع اقلام را در اختیار مردم قرار می دهیم. در کل کشور به ویژه 37 داروخانه در مورد اقلام مورد احتیاج کرونایی خدمات ارائه می گردد و کمبودی در این زمینه نداریم.

وی اظهار کرد: هلال احمر و صلیب سرخ جهانی در بحرانی مثل کرونا که در کل جهان پیش آمده است به تکالیف و وظایف خودشان عمل کردند. عمدتا هلال احمر و صلیب سرخ روی مسائل بعد از کرونا تمرکز کردند. در حین کرونا همه خدماتی که ما انجام دادیم در سایر کشور ها هم انجام می گردد. ما خدمات انسان محبت آمیز و حمایت های اجتماعی را در روز های آینده کشور شروع می کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: همه خدمات انسان محبت آمیز و فعالیت های اجتماعی در این مورد با حداکثر توان توسط هلال احمر و صلیب سرخ ها انجام می گردد، بخشی هم که مدیریت خود بحران بود که در بحث مدیریت کرونا همان فعالیت هایی که ما داشتیم در کشور های دیگر هم به اشکال دیگر نمود داشت و انجام شد. نکته بعدی اعتماد مردم به هلال احمر و صلیب سرخ است که یاری هایی که می نمایند، بتوانیم به دست احتیاجمندان برسانیم و ما در این زمینه هم یاری ها را جمع می کنیم تا به دست مردم برسانیم.

همتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نحوه یاری به ضدعفونی کردن زندان ها، گفت: هر مقدار درخواستی که از سوی مکان هایی مانند زندان ها و کهریزک از ما برای یاری گردد پاسخ خواهد داده شد و در هر نقطه از کشور که احتیاج به حضور هلال احمر باشد ما حضور خواهیم داشت؛ تا امروز بالغ بر 400 هزار لیتر مواد ضد عفونی نماینده در اختیار متقاضیان این چنینی نهاده شده است.

انتهای پیغام/4076

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3667

به "500 هزار نفر از افراد سرطانی و بیماران نادر تحت پوشش هلال احمر قرار می گیرند، حمایت معیشتی از 2 میلیون شاغل ضرردیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 هزار نفر از افراد سرطانی و بیماران نادر تحت پوشش هلال احمر قرار می گیرند، حمایت معیشتی از 2 میلیون شاغل ضرردیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید