6 نشانه ای که می گوید اعتماد به نفس پایینی دارید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اعتماد به نفس پایین می تواند جوانب مختلفی از زندگی روزمره هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد و سلامت روانی و جسمانی افراد را به خطر بیندازد.

6 نشانه ای که می گوید اعتماد به نفس پایینی دارید

برای همه ما لحظاتی وجود دارد که خجالت می کشیم، می ترسیم و مضطرب می شویم. گاهی خود را سرزنش می کنیم، تصویر نامناسبی از خود در فکر داریم و اعتماد به نفس لازم را از دست می دهیم. در این مطلب از خبرنگاران به بیان علائم کمبود اعتماد به نفس در افراد می پردازیم.

علائم کمبود اعتماد به نفس در افراد

بسیاری از افراد اعتمادبه نفس پایینی دارند، اما به آن مطلع نیستند و نمی دانند در زندگی چه چیزی آن ها را به عقب می راند.

در جمع خود را با تلفن سرگرم می نمایند

افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، در جمع راحت نیستند. به ویژه وقتی دوست و آشنایی برای همراهی ندارند، صحبت کردن در جمع برای آن ها بسیار سخت است. این افراد سعی می نمایند خود را به روش های مختلف سرگرم نمایند تا از ارتباط با سایرین دوری نمایند و این روزها چه چیزی بهتر از تلفن همراه برای فرار از جمع. اگر شما هم این طور هستید، قدم اول را بردارید و با خود عهد کنید که در جمع با تلفن خود کار نکنید یا الکی خود را مشغول به کاری نشان ندهید.

بی فایده موافقت می نمایند

افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، در بحث ها سریعا عقب نشینی می نمایند. آن ها توان متقاعد کردن دیگران را در خود نمی بینند. حتی وقتی که واقعا حق با دیگران نباشد، بی فایده با آن ها موافقت می نمایند تا نیازی به ادامه بحث پیش نیاید. هرکسی نظری دارد و نظر هرکس زاییده افکار، سواد و خواسته هایش است. با ابراز نکردن و دفاع نکردن از عقاید و ایده های خود، در واقع به افکار، سواد و خواسته های خود توهین می کنید.

بیش از حد به سر و وضع شان می رسند

مرتب بودن، آرایش و پیرایش بسیار پسندیده است. اما اگر اهمیت دادن به سر و وضع بیش از حد طبیعی باشد، یعنی شما از کمبود اعتماد به نفس رنج می برید. یادتان باشد اعتماد به نفس از درون سرچشمه می گیرد و ربطی به عوامل بیرونی ندارد. با خود بگویید من زیبا هستم و ضمن رعایت نکات بهداشتی و پیراستگی، خود را بیش از حد درگیر سر و وضع و لباس تان نکنید. باور کنید اگر ساعت ها جلوی آینه نایستید و وقت خود را صرف طراحی تابلویی از رنگ روغن نکنید، هیچ اتفاقی نمی افتد.

انتقادپذیر نبودن از علائم کمبود اعتماد به نفس در افراد

انتقاد پذیر باشید. اگر دوست شما در خصوص مسئله ای از شما انتقاد نموده است، از او نرنجید. سعی کنید به آن بیندیشید و در صورت منطقی بودن، عیب خود را برطرف کنید. از علائم کمبود اعتماد به نفس، این است که فرد مذکور از شنیدن نقد سایرین آزرده می گردد و در خود می شکند. برای اینکه زندگی سالم تری داشته باشید به مطلب رفتارهای اشتباهی که مانع خوشبختی شما می شوند سر بزنید.

از ابراز نظر و عقیده شان می ترسند

اول فکر کنید و بعد حرف بزنید. این راه چاره کلید موفقیت شما در گفت و گو ها است. بی محابا و بی تفکر حرف زدن، نتایج مخربی دارد. اول حرف خود را مزه مزه کنید و سپس ابراز عقیده کنید. در این صورت ترس و پشیمانی برای تان به بار نخواهد آمد. بعد از اینکه فکر کردید و جوانب حرف خود را سنجیدید، نظر خود را شجاعانه ابراز کنید و آرام و شمرده سخن بگویید تا تأثیرگذار بشوید.

سریع تغییر عقیده می دهند از علائم کمبود اعتماد به نفس در افراد

از علائم کمبود اعتماد به نفس، نداشتن نظرات ثابت است. افرادی که در آن ها علائم کمبود اعتماد به نفس دیده می گردد، سریعا و تحت تاثیر عوامل و افراد مختلف نظرشان عوض می گردد. در حقیقت این افراد، جرئت صراحت و کنترل زندگی خود را ندارند. دمدمی مزاج هستند، مدام شک می نمایند و از این شاخه به آن شاخه می پرند. صریح باشید، فکر کنید، تصمیم تان را بگیرید و تغییرش ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هشدار، طلاق عاطفی در کمین زندگی شما است را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 20107

به "6 نشانه ای که می گوید اعتماد به نفس پایینی دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نشانه ای که می گوید اعتماد به نفس پایینی دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید