آشنایی با آبشار نیاسر کاشان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، آبشار نیاسر کاشان، در فاصله ای کم از شهر کاشان قرار گرفته است. نیاسر روستایی با آب و هوای خنک و کوهستانی، در منطقه ای گرم و خشک قرار گرفته است و همین دلیل جذابیت فوق العاده آن برای همگان شده است.

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان
آبشار نیاسر کاشان، در شهری تاریخی و مجذوب نماینده با همین نام در کاشان واقع شده است. بسیاری از ما با شنیدن نام نیاسر به یاد این آبشار زیبا می افتیم و گلاب گیری هایی که امروزه نه تنها با مقاصد تجاری که به منظور جذب جهانگرد انجام می گردد. با ما در این سفر کوتاه به آبشار نیاسر کاشان همراه باشید تا بیشتر درباره آن و دیدنی های اطرافش بدانید.

آبشار نیاسر کاشان

این آبشار زیبا، از چشمه ای با قدمت چندین هزار ساله به نام چشمه اسکندریه جاری می گردد. طی این سال های دور و دراز، در واقع دلیل پیدایش روستای نیاسر نیز همین چشمه و آب گوارایش بوده است. این سرچشمه در کنار چارطاقی معروف نیاسر قرار ارد.

آبشار نیاسر کاشان در اردیبهشت ماه در اوج زیبایی خود واقع شده است. به طوری که در این ایام، جمعیت 5000 نفره نیاسر به میانگین روزانه 5000 نفر افزایش می یابد. در اطراف این آبشار، سنگ های آهکی و رسوبی زیادی بوجود آمده اند که خود زیبایی محیط طبیعی آبشار را دوچندان نموده است.

جریان آب آبشار نیاسر در پاییز به حداقل و در زمستان به حداکثر می رسد. ارتفاع این آبشار از پای آن تا قسمتی که آب سرازیر می گردد چیزی در حدود 25 متر و از پای آبشار تا عمارت کوشک 53 متر است. دو سنگ آسیاب نیز در قسمت پایین آبشار واقع شده است. آبشار نیاسر در واقع در محله سرکمر کاشان واقع شده است. در نزدیکی آبشار نیاسر کاشان غاری دیده می گردد که احتمال می رود به خاطر اهمیت وجود آب الهه آناهیتا در آن مورد ستایش قرار می گرفته است. امروزه نیز اهالی محله سرکمر و برزه زن در عید قربان در سرچشمه یک گاو را به نشانه برکت قربانی می نمایند.

دامنه های آبشار از گیاهان سرسبزی پوشیده شده که به خاطر پدیده انحلال سنگ آهک به وسیله جریان های زیرزمینی در طی سالیان دراز بافتی بسیار زیبا ایجاد شده است. در این مکان انواع درخت و گیاهان دارویی فراوانی نیز وجود دارد از جمله پر سیاوش، خیار بوته مار و درختانی مانند درخت عرعر، بید شیرین، توت و مو.

معرفی نیاسر کاشاننیاسر در فاصله بیست کیلومتری کاشان و در جاده کاشان - مشهد واقع شده است. شهر نیاسر به دلایل زیادی مورد توجه جهانگردان ایرانی و خارجی بوده و هست. فرهنگی غنی، هویت خاص مردمان شهر، مراسم گلاب گیری کاشان، آب و هوای خوب، جاذبه های طبیعی و تاریخی دور و دراز تنها بعضی از آن ها هستند. نیاسر در کاشان، شهری با هویت تاریخی است که می تواند غبار خستگی را از تن و روح بسیاری بشوید.

نیاسر، براساس شواهد، قدمتی مرتبط با قرون 6 و 7 دارد. نام نیاسر به معنای سایه و سرماست که می توان دلیل این نام گذاری را با یک بار سفر به نیاسر کاشان فهمید. داستان از جایی مجذوب نمایندهیت بیشتری پیدا می نماید که درست در فاصله بیست کیلومتری نیاسر، شهر کاشان با آب و هوایی گرم و خشک واقع شده است. به همین دلیل این شهر در زمان های دور و دراز محل ییلاق پادشاهان بوده است.

جاذبه های جهانگردی نیاسرنیاسر را می توان از روستا های تاریخی ایران خواند. هرآنچه که در این روستا می بینید، از پله های پای آبشار تا پای کوشک گرفته تا درختان، غار و غیره، قصه از تاریخی دور و دراز روایت می نماید. معروف ترین جاذبه های جهانگردی نیاسر به قرار زیر است:

چهارطاقی نیاسر

گرمابه صفوی

غار نیاسر (سوراخ رئیس)

چنار های کهنسال نیاسر

و آبشار نیاسر

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15702

به "آشنایی با آبشار نیاسر کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آبشار نیاسر کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید