شروع انتخابات ریاست جمهوری در رومانی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، انتخابات ریاست جمهوری در رومانی یکشنبه 19 آبان بعد از یک کمپین انتخاباتی بی رمق، شروع شد.

شروع انتخابات ریاست جمهوری در رومانی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، کمپین انتخابات ریاست جمهوری امروز رومانی تحت تاثیر بحرانی سیاسی واقع شد که در جریان آن چند روز پیش یک دولت اقلیت روی کار آمد.

حدود 18.2 میلیون رای دهنده واجد شرایط شرکت در انتخابات امروز رومانی می توانند شرکت نمایند. در انتخابات امروز رای دهندگان باید یکی از 14 نامزد ریاست جمهوری، شرکت نماینده در این رقابت را برای یک دور پنج ساله ریاست جمهوری برگزینند.

به گزارش آسوشیتدپرس، نظرسنجی های جدید نشان دادند که رئیس جمهور فعلی رومانی یعنی کلاوس یوهانیس احتمالاً بیشترین میزان آرا را کسب می نماید و نفر دوم نیز ویوریکا دانسیلا، نامزد ریاست جمهوری چپ میانه رو که تا همین چند روز پیش نخست وزیر کشوربوده، خواهد بود. در صندلی های بعدی نیز میرسیا دیاکونو، نامزد مستقل ریاست جمهوری و بازیگر سابق و کارگردان تئاتر و همچنین دن بارنا، رهبر سومین حزب بزرگ رومانی یعنی حزب راست میانه روی اتحاد نجات رومانی قرار می گیرند.

چنانچه در انتخابات امروز هیچ کاندیدایی نتواند بیش از 50 درصد آرا را کسب کند؛ انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و 24 نوامبر(سوم آذر) برای برگزاری دور دوم در نظر گرفته شده است.

  • اتحادیه اروپا تهاجمی تر می گردد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 443

به "شروع انتخابات ریاست جمهوری در رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخابات ریاست جمهوری در رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید