ابراز تمایل مشروط کره شمالی برای شرکت در اجلاس بین کره ای

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یک روز بعد از رد درخواست سئول برای اعلام رسمی پایان جنگ کره از سوی پیونگ یانگ، خواهر رهبر کره شمالی گفت کشورش در صورت اطمینان از احترام متقابل می تواند در اجلاس بین کره ای شرکت کند.

ابراز تمایل مشروط کره شمالی برای شرکت در اجلاس بین کره ای

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری دولتی کِی سی اِن اِی کره شمالی امروز (شنبه) به نقل از کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو کمیته مرکزی حزب حاکم گزارش داد پیونگ یانگ در صورت اطمینان از احترام متقابل می تواند در اجلاس بین کره ای شرکت کند.

به گزارش رویترز، این اظهارات درست یک روز پس از آن مطرح می شود که کره شمالی از ایالات متحده و کره جنوبی خواست تا سیاست های خصمانه و استانداردهای دوگانه را در قبال آن قبل از اینکه مذاکرات رسمی برای خاتمه دادن به جنگ دو کره بین سال های 1950-1953 قابل انجام باشد، کنار بگذارند.

کیم در بیانیه ای گفت: معتقدم تنها در صورت رعایت انصاف و احترام متقابل می توان ارتباط آرام بین شمال و جنوب را برقرار کرد و مسائلی مانند اجلاس بین شمال و جنوب قابل حل (برنامه ریزی) است.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، خواستار خاتمه رسمی جنگ کره شد.

کره شمالی در واکنش، فشار کره جنوبی برای اعلام سیاسی خاتمه جنگ کره را به نام راهی برای بازگرداندن صلح رد و گفت که چنین اقدامی می تواند به نام ترفند انحرافی برای پوشاندن سیاست خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ مورد استفاده قرار بگیرد.

ری تای سانگ معاون وزیر خارجه کره شمالی درخواست مون را تا زمانی که سیاست های ایالات متحده بدون تغییر باقی بماند، رد کرد.

وی گفت سلاح ها و نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی و رزمایش های منظم ارتش آمریکا در منطقه، همه نشان می دهد که سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی روز به روز بدتر می شود.

خواهر رهبر کره شمالی هم پس از اظهارات مقام این کشور در رد پیشنهاد رئیس جمهور همسایه جنوبی گفت که پیونگ یانگ مایل است مذاکرات خود را با کره جنوبی از سر بگیرد، اگر با سیاست های خصمانه و استانداردهای دوگانه کره شمالی را تحریک نکند.

جنگ دو کره با ترک مخاصمه به خاتمه رسید، نه پیمان صلح و شبه جزیره را در شرایط فنی جنگی باقی گذاشت. هر دو کره خواستار اعلام خاتمه جنگ و امضای پیمان صلح در طول دیپلماسی با ایالات متحده در سال 2018 شدند و برآورد هایی وجود داشت مبنی بر این که ممکن است دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در اوایل سال 2019 برای متقاعد کردن رهبر کره شمالی به متعهد شدن به خلع سلاح اتمی خاتمه جنگ را اعلام کند.

اما با به بن بست رسیدن مذاکرات کره شمالی و آمریکا و از میان برداشته نشدن تحریم های ضد کره، این پیش بینی محقق نشد. در اواخر سال 2019، کره شمالی گفت اگر آمریکا بخواهد با پیشنهاد اعلام خاتمه جنگ، بدون عقب نشینی از سیاست خصمانه خود، این کشور را متقاعد کند که به مذاکرات بازشود، بحران هسته ای حل نمی شود.

در ماه های اخیر، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داده بود که این کشور زرادخانه اتمی خود را تقویت کرده و سیستم های تسلیحاتی پیچیده تری را معرفی می کند مگر اینکه ایالات متحده سیاست خصمانه خود را کنار بگذارد. هفته گذشته، کره شمالی اولین آزمایش موشکی خود را در شش ماه گذشته انجام داد و توانایی خود را به رخ کره جنوبی و ژاپن، دو متحد اصلی آمریکا که میزبان مجموعاً 80 هزار نظامی آمریکایی هستند، کشید.

م

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14234

به "ابراز تمایل مشروط کره شمالی برای شرکت در اجلاس بین کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل مشروط کره شمالی برای شرکت در اجلاس بین کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید