از زندگی ماری کوری تا نبرد محمدعلی کلی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در جشنواره فیلم های تابستانه این هفته شبکه چهار بخش هایی از زندگی ماری کوری شیمیدان بزرگ فرانسوی، ویلیام ترنر نقاش انگلیسی، رامانا جان ریاضی دان هندی، پاستور کاشف واکسن هاری و محمد علی کلی قهرمان بوکس سنگین وزن دنیا به نمایش درمی آید.

از زندگی ماری کوری تا نبرد محمدعلی کلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهارسیما، شبکه چهار سیما از 7 تا 11 مرداد ماه فیلم هایی در ژانر زندگی نامه را پخش می نماید.

بنابراین گزارش، ماری کوری در جبهه جنگ، مردی که بی نهایت را می شناخت، آقای ترنر، پاستور و بزرگترین نبرد محمد علی کلی عناوین فیلم های سینمایی است که در قالب جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار به نمایش درمی آید.

ماری کوری در جبهه جنگ به کارگردانی آلین برونارد محصول 2014 فرانسه و بلژیک است و روز شنبه (هفتم مرداد) به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. این فیلم روایت تلاش دانشمند بزرگ ماری کوری برای یاری به علم پزشکی و یاری به جراحانی که در جنگ دنیای اول در حال مداوای سربازان هستند. او تلاش می نماید تا دستگاه رادیولوژی را در بیمارستان های صحرایی ارتش راه اندازی کند و پرستاران و جراحان را آموزش دهد تا از این دستگاه نوظهور برای جراحی و خروج گلوله و ترکش ها از بدن سربازان استفاده نمایند. او حتی دختر جوانش را نیز با خود به جبه جنگ می برد و پیروز می گردد تا خاتمه جنگ به صدها نفر یاری کند.

مردی که بی نهایت را می شناخت یکشنبه (هشتم مرداد) از شبکه چهار سیما پخش می گردد. این فیلم به کارگردانی Matthew Brown در سال 2015 در انگلستان فراوری شده است. در داستان فیلم آمده است: مرد فقیر هندی نابغه ریاضی است و پیروز به حل بعضی از مسائل مهم ریاضی شده است. یک ریاضیدان انگلیسی از این ماجرا با خبر می گردد و او را به دانشگاه کمبریج می آورد ... .

آقای ترنر نام فیلم درامِ زندگی نامه ویلیام ترنر نقاش بریتانیایی است که در سال 2014 به کارگردانی مایک لی ساخته شد. این فیلم پیروز شد جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبردار را از جشنواره فیلم کن 2014 نصیب تیموتی اسپال و دیک پاپ کند. آقای ترنر دوشنبه 9 مرداد از شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.

داستان فیلم در سال 1826 اتفاق می افتد که ترنر 51 ساله می گردد و قدم در سربالایی زندگی می گذارد. او در یک کارگاه در خانه امروزی خود در لندن کار می نماید، جایی که مستخدمه اش هانا و پدر پیرش ویلیام بزرگ اوضاع را مرتب می نمایند.

نقش آقای ترنر را تیموتی اسپال بازی می نماید. پال جیسون در نقش هانا مستخدم و دوروتی اتکینسون در نقش پدر ویلیام در فیلم بازی نموده اند. و فیلم را نایکی پوپ فیلمبرداری نموده است.

پاستور به کارگردانی الین برونارد، محصول سال 2011 فرانسه است.این فیلم داستان لویی پاستور کاشف واکسن هاری است. او مدتها روی این واکسن تحقیق نموده و آن را روی خرگوش و موش آزمایش می نماید، ولی روزی مجبور می گردد این واکسن را روی کودکی که توسط یک سگ هار گاز گرفته شده امتحان کند و چند هفته او را در خانه ای خود نگهداری می نماید و… .

پاستور روز سه شنبه 10 مرداد به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

فیلم سینمایی بزرگ ترین نبرد محمدعلی به کارگردانی استفن فریزر، چهارشنبه 11 مرداد از شبکه چهار روی آنتن می رود.

داستان این فیلم با بازی دنی گلاور و کریستوفر پلامر به بزرگ ترین مسابقه محمدعلی کلی، قهرمان بوکس دنیا اختصاص دارد، اما رقیب او در این مبارزه نه یک حریف قدرتمند ورزشی که دولت آمریکا است.قصه فیلم درباره سیاست ها و مسائلی است که در زمان جنگ ویتنام در دهه 70 میلادی به وجود می آید. محمدعلی در آن موقع حاضر نشد به عنوان سرباز راهی جبهه های جنگ ویتنام گردد و این موضوع سیاسی مسائل بی شماری برای او ایجاد کرد.

جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار به تلاش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما تهیه و آماده پخش می گردد و در ایام تابستان شنبه تا پنجشنبه ساعت 10:30 پخش و ساعت 1:30 بامداد بازپخش می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 562

به "از زندگی ماری کوری تا نبرد محمدعلی کلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از زندگی ماری کوری تا نبرد محمدعلی کلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید