اعتراض آمریکا به روسیه از محدودسازی تردد کشتی ها در دریای سیاه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم روسیه در مسدود کردن تردد کشتی های خارجی در بخشی از دریای سیاه ابراز نگرانی کرد و آن را باعث تضعیف اوکراین دانست.

اعتراض آمریکا به روسیه از محدودسازی تردد کشتی ها در دریای سیاه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ند پرایس روز دوشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: ایالات متحده نگرانی عمیق خود را از برنامه های روسیه برای جلوگیری از کشتی های نیروی دریایی خارجی و کشتی های دولتی در مناطقی از دریای سیاه، از جمله در نزدیکی کریمه و تنگه کرچ ابراز می نماید.

وی بدون اشاره به اینکه نیروهای نظامی آمریکا ده ها هزار مایل دورتر از کشورشان در سرزمین های دیگر به سر می برند، مدعی شد: روسیه سابقه اقدام تهاجمی علیه کشتی های اوکراینی و جلوگیری از دسترسی به بنادر اوکراین در دریای آزوف را دارد و این امر بر تجارت بین المللی اوکراین تأثیر می گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این اقدام نمایانگر تشدید تنش دیگر در کارزار مداوم مسکو برای تضعیف و بی ثباتی اوکراین است. این تحول به ویژه در میان گزارش های معتبر در خصوص انباشت نیروهای روسیه در کریمه و اطراف مرزهای اوکراین، در سطوحی که از زمان حمله روسیه در سال 2014 تا به امروز مشاهده نشده است و اقدامات تحریک آمیز دیگر توسط نیروهای تحت رهبری روسیه در خط تماس، نگران کننده است.

پرایس افزود: ایالات متحده بار دیگر حمایت بی دریغ خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را در مرزهای شناخته شده بین المللی تا آبهای سرزمینی آن تأیید می نماید. ایالات متحده الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد و نخواهد شناخت.

وی اظهار کرد: ما اوکراین را به دلیل خویشتنداری مستمر در برابر تحریکات روسیه ستایش می کنیم و از روسیه می خواهیم که آزار و آزار کشتی ها را در منطقه متوقف و انباشت نیروها در مرز اوکراین و کریمه را معکوس سازد.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود: آمریکا با اعزام ناوهای خود به دریای سیاه، اقدام تحریک آمیز می نماید.

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای حضور ناوهای آمریکایی در نزدیکی سواحل روسیه در دریای سیاه ندارد، توضیح داد: اینها اقدامات تحریک آمیز هستند. این گونه اقدامات در واقع کوشش برای بازی با اعصاب روسیه است که هیچ نتیجه ای به همراه ندارد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11527

به "اعتراض آمریکا به روسیه از محدودسازی تردد کشتی ها در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض آمریکا به روسیه از محدودسازی تردد کشتی ها در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید