افزایش تعرفه های اینترنت با نام مستعار سیاست بازاریابی، حرکت چراغ خاموش اپراتورها برای سود بیشتر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تعرفه های اینترنت تلفن همراه با نام تغییر در سیاست های بازاریابی افزایش چشمگیری داشته است. در شرایط کنونی که شیوع کرونا، اقتصاد کشور را نیز تحت الشعاع قرار داده است، انتظار اقشار مختلف از مسئولان جامعه رسیدگی به این نوع از گرانی های یک شبه است.

افزایش تعرفه های اینترنت با نام مستعار سیاست بازاریابی، حرکت چراغ خاموش اپراتورها برای سود بیشتر

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری مجله وبلاگ فروش، شرکت های ایرانسل و همراه اول به تازگی با تغییر در حجم و قیمت بسته های اینترنت تلفن همراه شرایطی را به وجود آورده اند که می تواند مشترکان این اپراتورها تحت فشار مالی بیشتری قرار دهد.

در شرایطی که کرونا به شدت مردم را در سراسر کشور درگیر نموده و محدودیت های بهداشتی سبب شده ضربه های سنگینی به بنگاه های مالی کوچک و عظیم وارد گردد؛ اپراتورها افزایش در قیمت و حجم بسته های اینترنت تلفن همراه را با نام تغییر بسته های اینترنتی، قانونی و بدون مشکل می دانند.

تکذیب هرگونه افزایش قیمت بسته های اینترنتی از سوی ایرانسل و همراه اول

طبق پیگیری اجرا شده از مسئولان شرکت ایرانسل، آن ها منکر هرگونه تغییر قیمت در بسته های اینترنت تلفن همراه از سوی این شرکت شدند و اعلام کردند ایرانسل به زودی اطلاعیه را در این خصوص منتشر خواهند کرد. همراه اول نیز در پاسخ به پیگیری های اجرا شده در مورد صحت افزایش قیمت بسته های تلفن همراه گفت: قیمت بسته های اینترنتی تغییر ننموده است و تنها به دلیل اجرای سیاست های متنوع بازاریابی شرکت نوع خدمات قابل ارائه از لحاظ حجم بسته و قیمت آن دچار تغییر شده اند.

هر نوع افزایش قیمت بسته های اینترنتی غیرمنطقی است

در حالی که اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به طور کلی منکر هرگونه افزایش قیمت در بسته های اینترنت تلفن همراه شدند، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران به تازگی در فضای مجازی نوشت: بالابردن قیمت در بعضی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا نموده اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت نموده است. برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار شروع شد. قیمت ها باید به قبل بازگردد.

این توئیت رئیس سازمان ناظر بر عملکرد اپراتورهای مختلف تلفن همراه در کشور گویای این است که اپراتورها با اجرای سیاست های عوام فریبانه و تحت عنوان تغییر در رویکرد بازاریابی به دنبال افزایش قیمت های خدمات خود به مشترکان تلفن همراه هستند. یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به تغییر قیمت و حجم ترافیک بسته های اینترنت تلفن همراه از سوی اپراتور ایرانسل نوشت:بعد از همراه اول ، ایرانسل هم قیمت بسته های اینترنتی رو افزایش داده است. بسته یک ماهه 3 گیگابایت از 16500 به مبلغ 22500 تغییر نموده. مرسی اپراتور عزیز که هوای مردم رو دارید.

کاربر دیگر با اشاره به سیاست های دولت در مورد تخصیص ارز مورد احتیاج به اپراتورها برای تأمین هزینه لازم به منظور تعمیرات و نگهداری زیرساخت های خدمات دهنده در یکی از شبکه های اجتماعی خود مطرح نمود: دستتون درد نکنه، یعنی برای تجهیزات و تعمیر و نگهداری آن ها بهشون ارز 4200 قرار شده داده گردد یا اینکه قراره کیفیت سرویس ها بیاد بیاید؟ چون در هر حال با افزایش چندبرابری هزینه ها، ثابت نگه داشتن قیمت به بهایی باید تموم گردد که فقط قسمتی از آن می تواند با بهبود بهره وری انجام گردد.

کاربری دیگر نیز با ابراز ناراحتی از افزایش قیمت های خدمات اینترنت تلفن همراه نوشت: قیمتی که بالا برود توی این شرایط مالی، دیگه قطعاً پایین نمی یاد.

تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه از محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند به دقت بر عملکرد اپراتورها در مورد تغییر قیمت ها نظارت و از هرگونه افزایش هزینه برای مشترکان جلوگیری کند. حالا و در بحبوحه برگزاری آنلاین امتحانات دانشگاه ها و درست در زمانی که تمایل مردم به استفاده از خدمات اینترنتی بیشتر از هر زمان دیگری است؛ احتیاج به این نظارت بیشتر احساس می گردد. مردم فراموش نکردند که در ماه های شروعین شیوع بیماری کرونا در کشور وزیر ارتباطات از کوشش های این وزارتخانه برای ارائه خدمات اینترنتی ارزان قیمت و حتی رایگان به مردم خبر داده بود و در حساب توئیتری خود اعلام کرد: استفاده رایگان دانشگاه ها، حوزه های علمیه، اساتید و دانشجویان عزیز از سامانه های آموزش مجازی، برای یک ماه دیگر تمدید شد.

فعالیت های وزارت ارتباطات برای حمایت از مشترکان اینترنتی خانگی و تلفن همراه پس از مدتی از کمرنگ شد و مسئولان این وزارتخانه اعلام کردند اپراتورها به تنهایی قادر به ارائه بسته های رایگان اینترنت به مردم نیستند و باید دولت از آن ها حمایت کند.

به نظر می رسد اپراتورها اکنون افزایش درآمدزایی خود را به حمایت بیشتر از مشترکان و در نظر دریافت طرح های تشویقی ترجیح می دهند. رفتاری که شاید از نظر اقشار مختلف جامعه، در شرایط کنونی نوعی سوءاستفاده از احتیاج ضروری مردم به خدمات اینترنتی تلقی می گردد.

فشار مالی مضاعف با افزایش قیمت بسته های اینترنت تلفن همراه

با بالا رفتن آمار مبتلایان و کشته شدگان در اثر ابتلا به ویروس کووید-19 ستاد ملی کرونا با تنظیم نامه ای به دولت اعلام نموده اگر شرایط به صورت کنونی ادامه پیدا کند باید مجددا محدودیت های تردد و ساعت کاری در استان های مختلف کشور در نظر گرفته گردد. قطعا در چنین شرایطی فناوری اینترنت بیش از هر زمانی می تواند به مردم و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان یاری کند که فرایندهای مرتبط با آزمون و آموزش دروس مختلف را دنبال نمایند ولی قطعا هر نوع افزایش یا تغییر در محتوای بسته های اینترنتی می تواند فشار مالی بیشتری را به مردم وارد کند.

فشارهای مالی این روزها مردم را در تنگنا قرار داده است و برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیشتر شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا انتظار می رود که اپراتورهای و نهادهای دولتی از هرگونه تغییر قیمت در بسته های اینترنتی جلوگیری نمایند.

4144/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5751

به "افزایش تعرفه های اینترنت با نام مستعار سیاست بازاریابی، حرکت چراغ خاموش اپراتورها برای سود بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعرفه های اینترنت با نام مستعار سیاست بازاریابی، حرکت چراغ خاموش اپراتورها برای سود بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید