افزایش 17 تا 104 درصدی شهریه یک دانشگاه!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دانشگاه آلبرتا کانادا گفت که شهریه دانشجویان خود را بین 17 تا 104 درصد افزایش می دهد.

افزایش 17 تا 104 درصدی شهریه یک دانشگاه!

به گزارش خبرنگاران به نقل از بتاسی تی وی نیوز، این افزایش شهریه در حالی اتفاق می افتد که بعضی دانشجویان معتقدند این امر باعث دور شدن آنها از این دانشگاه می گردد و بالاتر از حد مجاز مشخص شده در استان است.

جوئل آگاروال(Joel Agarwal) رئیس اتحادیه دانشجویان کانادا گفت: دانشجویان،با این افزایش شهریه کاملا نامید شده اند و من از آنها خواسته ام که در خصوص انتقال به دانشگاهی دیگر، درخواست های خود را برای من ایمیل نمایند.

وی ادامه داد: نگرانی من به خاطر والدین این دانشجویان است.

اتحادیه دانشجویان کانادا گفت که هفته پیش خبر این افزایش 17 تا 104 درصدی در دانشگاه آلبرتا را شنیده و این افزایش شهریه را بیش از حد توصیف نموده است.

بر اساس اعلام این اتحادیه، این افزایش شهریه می تواند در 10 برنامه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی از جمله دندانپزشکی، حقوق و مهندسی تاثیر بگذارد.

اندرو باتیکی یکی از دانشجویان مهندسی دانشگاه آلبرتا گفت: من دانشگاه آلبرتا را انتخاب کردم، چرا که یک موسسه آموزش عالی با کلاس جهانی است.

شهریه رشته ما افزایش 24.5 درصدی خواهد داشت و من اگر می دانستم شهریه قرار است تا این میزان افزایش یابد، تحصیل در این دانشگاه را شروع نمی کردم.

گزارش ها حاکی از آن است که دانشگاه آلبرتا با کاهش بودجه روبرو شده و این دانشگاه را به تعدیل نیرو و کاهش هزینه ها مجبور نموده است. اکنون نیز این کاهش بودجه مستقیما روی شهریه های پرداختی دانشجویان تاثیر می گذارد.

در آیین نامه افزایش شهریه های کانادا آمده که متوسط شهریه یک موسسه آموزش عالی نمی تواند برای سه سال آینده بیش از 7 درصد افزایش یابد.

لازم به ذکر است، افزایش شهریه ها باید به تایید وزارت آموزش کانادا برسد. در صورت تصویب، این افزایش شهریه از سپتامبر سال 2022 میلادی اجرایی می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11380

به "افزایش 17 تا 104 درصدی شهریه یک دانشگاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 17 تا 104 درصدی شهریه یک دانشگاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید