بازدید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از روند حدس ها در مریان تالش

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گیلان به همراه مسئولان از روند برآورد محوطه های مریان و آق اولر تالش بازدید کردند؛ این برآورد به منظور بازنگری در معین عرصه و حریم این محوطه ها پیرو مجوز دریافتی از پژوهشکده باستان شناسی کشور در تیرماه سال جاری در حال انجام است.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از روند حدس ها در مریان تالش

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان شهرود امیرانتخابی مدیرکل این استان روز گذشته دوشنبه ششم آبان به همراه محمود شکری نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی، عیسی مهدوی فرماندار تالش و سایر مسئولان شهرستان از روند برآورد محوطه های مریان و آق اولر تالش بازدید کردند.

شهرود امیر انتخابی در این بازدید گفت: با توجه به حساسیت موضوع و احکام صادرشده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی دادستانی شهرستان تالش، مقرر شد که در فاز نخست این پژوهش ها، گورستان مریان 6 تعیین عرصه و حریم شود؛ این گورستان در روستای مریان و حد فاصل رودخانه وَزَن در شرق و رودخانه شوئرجی و راستا دسترسی به روستای ناوان در غرب واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گیلان افزود: این محوطه ها پیش از این در سال 89 و بر اساس شواهد سطحی و به شکل یک مجموعه یکپارچه به وسعت حدود 400 هکتار تحت عنوان گورستان های مریان و آق اولر با شماره 2748 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اما عرصه و حریم گسترده پیشنهادی آن، مسائلی را برای اهالی این روستاها ایجاد کرده است.

امیرانتخابی با اشاره به ساخت و سازهای غیرقانونی در عرصه و حریم مجموعه گورستان های مریان و لزوم بازنگری در عرصه و حریم پیشنهادی قبلی، افزود: با توجه به احتمال پراکنده بودن گورستان ها در عرصه پیشین، در این طرح بازنگری تلاش می شود تا عرصه دقیق گورستان ها بر اساس برآورد باستان شناختی شناسایی و ضوابط مربوط به عرصه و حرایم هریک بازتعریف شود.

او تأکید کرد: با انجام این بازنگری ها ضمن حفاظت و حراست از آثار فرهنگی مدفون در دل این گورستان ها، به برخی ابهامات و استعلامات درباره وجود یا نبود آثار در فواصل میان محوطه های گورستانی پاسخ مناسب داده می شود.

محمود شکری نماینده تالش و عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش ضمن بازدید از این محوطه از نزدیک در جریان امور و مسائل این محوطه های تاریخی قرار گرفته و خواستار برنامه زمانبندی برای اتمام هر چه سریعتر برآورد ها شدند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 202

به "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از روند حدس ها در مریان تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از روند حدس ها در مریان تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید