باید اقتصاد دانش بنیان را به رسمیت بشناسیم ، افزایش تولید ماسک N95 با شیوع کرونا در کشور

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: پیش از کرونا در ستاد نانو تنها 10 هزار ماسک N 95 تولید می کردیم، اما با شیوع این ویروس در کشور، ظرف دو هفته تولید خود را به 250 هزار عدد رساندیم.

باید اقتصاد دانش بنیان را به رسمیت بشناسیم ، افزایش تولید ماسک N95 با شیوع کرونا در کشور

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در یازدهمین جشنواره نانو و رسانه گفت: اولین صادرات دستگاه الیاف، 5 سال پیش به کره جنوبی انجام شد. پس از آن دو روز پش این دستگاه را به چین ارسال کردیم. قیمت این دستگاه در نمونه ایرانی آن 350 هزار دلار است که تنها یک سوم قیمت نمونه خارجی خود را دارد.

وی با بیان اینکه نکته مهم و قابل توجه این است که کشور چین دستگاه نانو الیاف را در دوران تحریمی کشور ایران از ما خریداری کرده است؛ شرح داد: اکنون کشور ایران با کشور چین یک قرارداد برای ارائه 10 دستگاه نانو الیاف منعقد کرده است.

وی ادامه داد: ما باید حوزه اقتصاد دانش بنیان را در کشور به رسمیت بشناسیم، به طوری که به خود باوری برسیم. اگر این امر محقق شود به جرات می توانم بگویم که ظرف 20 سال می توانیم 50 درصد اقتصاد کشور ایران را دانش بنیان کنیم.

سرکار درباره تولید اسپری های ضد عفونی کنند در ستاد نانو گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگروهی تشکیل داد تا به موجب آن به مسائل کرونا بپردازد و از این طریق صدمات بیماری کرونا را کاهش دهد. تفاوتی که محلول های ضد عفونی کنند نانو با الکل دارند این است که الکل مدت زمان اندکی روی سطوح باقی می ماند و خاصیت ضدعفونی کنندگی خود را از دست می دهد، اما ضدعفونی کننده نانو می تواند به مدت 3 روز روی سطوح باقی بماند و همواره بیماری را نابود کند. با توجه به شرایط کرونا میزان تولید این محصول را تا روز 200 تن افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه ما در ستاد نانو به تولید ماسک N 95 با تکنولوژی نانو پرداختیم؛ شرح داد: با شیوع بیماری کرونا در کشور نیاز کادر درمان به ماسک بسیار افزایش یافت، به همین منظور ما به تولید ماسک ارزان تر و با کیفیت N 95 پرداختیم.

دبیر ستاد فناوری نانو شرح داد: پیش از همه گیری ویروس کرونا ما در ستاد نانو تنها 10 هزار ماسک N95 تولید می کردیم که با گسترش ویروس کرونا در کشور، ظرف دو هفته آن را به 250 هزار عدد رساندیم. این درحالی بود که کادر درمان بسیاری از کشور ها از زباله به عنوان ماسک استفاده می کردند، اما تمام کادر درمان در کشور ایران از ماسک نانو برخوردار بودند.

وی درباره تولید دستگاه ضد عفونی کنند هوا گفت: این دستگاه می تواند از 200 تا 800 متر مکعب را ضدعفونی کند، اکنون در ستاد نانو تمام تمرکز خود را بر تولید واکسن کرونا گذاشته ایم.

سرکار در پاییان گفت: همچنین به تازگی محمد عبدالاحد، از آزمایشگاه ادوات نانوبیوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران دستگاه تشخیص کرونا را تولید کرده است و ما در ستاد نانو به ارزیابی آن پرداختیم و صحت آن را تایید کردیم، این دستگاه برای تشخیص زودهنگام کرونا با استفاده از اندازه گیری میزان گونه های اکسیژن فعال (ROS) تولید شد که تست های آن بر روی 600 بیمار در 4 بیمارستان موفقیت آمیز بوده است. در حقیقت این دستگاه نتیجه حضور ویروس را تشخیص می دهد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6550

به "باید اقتصاد دانش بنیان را به رسمیت بشناسیم ، افزایش تولید ماسک N95 با شیوع کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید اقتصاد دانش بنیان را به رسمیت بشناسیم ، افزایش تولید ماسک N95 با شیوع کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید