برای بایرن و یوونتوس اسنپ نمی گیرند!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از اتفاق های اصلی این روز های فوتبال ایران، در ظاهر مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان و اعضای استقلال و فولاد است، اما اگر بخواهیم به بطن ماجرا نگاه کنیم، می بینیم که شیوع ویروس بداخلاقی یا به تعبیر فیفا عدم رعایت Fair play یا همان بازی و رفتار جوانمردانه است. استقلالی ها در شرایطی اعلام نموده اند در اهواز مبتلا به کرونا شده اند که حسن بیت سعید، بازیکن فولاد شنبه (14 تیر) با انتشار ویدئویی اظهار داشت 12 روز است که در قرنطینه به سر می برد و حالش خوب است. این تعداد روز نشان می دهد که او دوم تیر در قرنطینه بوده.

برای بایرن و یوونتوس اسنپ نمی گیرند!

این در حالی است که او 4 تیر مقابل استقلال 90 دقیقه در زمین حاضر بود و این ادعای آبی پوشان را قوت می بخشد. البته فولادی ها با رد ادعای استقلالی ها، اعلام نموده اند که ممکن است آن ها در جای دیگری کرونا گرفته باشند، اما سؤالی که به وجود می آید، این است که آیا خود بیت سعید با اطلاعی که از شرایط خود داشته، نمی توانسته اعلام کند که شرایط بازی ندارد یا کادر فنی و پزشکی فولاد از شرایط بازیکن خود اطلاع نداشته اند؟ جالب تر اینکه از بیت سعید در بازی بعد فولاد برابر ماشین سازی هم استفاده نشد.

این موضوع در حالی برملا شده که خود بازی دو تیم هم حاشیه ها و اتفاق های تنش آفرین زیادی داشت که تا چند روز بعد از آن، سوژه رسانه ها بود و هنوز هم پرونده آن در کمیته انضباطی مفتوح است. این ایراد در ادامه به خود استقلالی ها نیز وارد است که چرا با وجود اطلاع از علائم بیماری در بازیکنی مانند وریا غفوری که بعد تستش مثبت شد، در بازی با سایپا از او استفاده کردند و حتی اینکه فرهاد مجیدی به خاطر کمبود بازیکن از کاپیتانش در ترکیب اصلی بهره برده، منطقی به نظر نمی رسد.

نکته جالب این است که پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای 6 بازیکن فولاد از سوی جواد نکونام و درخواست او برای تعطیل شدن لیگ، سعید رمضانی سرپرست استقلال در تبادل نظر با رسانه این باشگاه چنین واکنشی داشت: بعضی تیم ها، چون بالای جدول رفتند، صحبت از تعطیلی لیگ می نمایند. بهتر است مرد و مردانه رقابت کنید.

با این حال، پس از اینکه استقلالی ها به علت مثبت اعلام شدن تست کرونای 12 عضو تیم شان راضی به سفر به جم برای بازی با پارس جنوبی نشدند، رمضانی گفت: به چه زبانی بگوییم سلامتی از دریافت جام و قهرمانی مهم تر است. اگر یک سری اتفاقات بیفتد و مشکلاتی برای جان انسان ها رخ دهد، دریافت جام هیچ ارزشی ندارد.

با وجود شرایط مشابهی که برای فولاد به وجود آمده بود و 16 نفر از اعضای این تیم به کرونا مبتلا شده بودند، این تیم برای بازی با نساجی راهی قائمشهر شد و با اینکه مسئولان این تیم در جلسه هماهنگی قبل از بازی هم شرکت نموده بودند، آن ها به یکباره تصمیم به ترک قائمشهر و بازگشت به اهواز دریافتد. عجیب اینکه سیدمحمد علوی، سرپرست فولاد خوزستان تهدید نموده بود: اگر بازی لغو نگردد، ما هم رعایت نمی کنیم و بازیکنان کرونایی را وارد زمین می کنیم.

از این دست اظهار نظر های عجیب، در بین مدیران استقلال هم صورت گرفت. حجت نظری، عضو جدید هیأت مدیره استقلال که تنها 6 روز از حضورش در این سمت می گذرد، در صحبتی جنجالی با کنایه به پرسپولیسی ها اظهار داشت: اگر تیم مقابل جام می خواهد، از منیریه جام می گیریم و با دادن هزینه اسنپ آن را به این تیم تحویل می دهیم. این در حالی است که نظری عضو شورای شهر تهران نیز هست و این گونه صحبت کردن او، مسئولیت اجتماعی او را نیز خدشه دار می نماید.

واکنش ها به لغو بازی های استقلال و فولاد، تنها محدود به طرفین نمی گردد. چرا که پارس جنوبی هم مثبت شدن تست استقلالی ها را زیر سؤال برد و حتی هومن افاضلی، سرمربی این تیم اظهار داشت: من اگر جای استقلالی ها بودم، به جم می آمدم حتی اگر شده با سه نفر. یا فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو که گفته بود: به آقای سهیل مهدی گفتم اگر قرار است بازی تیمی به تعویق بیفتد، ما بازی نمی کنیم و می گوییم اصلاً تمام تیم ما کرونا گرفته اند.

این نشان می دهد در فوتبالی که فدراسیونش رئیس ندارد و اساسنامه اش هم هنوز تأیید نشده، هیچ کسی، دیگری را قبول ندارد و تنها منافع فردی و تیمی است که حرف اول را می زند. شاید اگر سپاهان، قبل از تعطیلات کرونایی در نقش دنیا مقابل پرسپولیس به میدان می رفت، احتمالاً به پیروزی هم می رسید، اما این کار را نکرد و در نهایت 3-0 شکست خورد و تبعات آن هم به نظر می رسد تغییر مدیرعامل این باشگاه بود. الان هم زرد ها با تساوی بدون گل این هفته مقابل سایپا، 12 امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده اند که جبران آن بسیار سخت است.

این درگیری ها در شرایطی اتفاق افتاده که در انگلیس، منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره، برای لیورپول به عنوان قهرمان جدید لیگ برتر تونل افتخار زد. هرچند که در انتها با شکستی تحقیر آمیز این تیم را بدرقه کرد. کمی آن طرف تر، بایرن مونیخ 2 هفته پیش هشتمین قهرمانی پیاپی خود در بوندس لیگا را بدست آورد و چند روز پیش هم با قهرمانی با جام حذفی آلمان، در قهرمانی دبل کرد. یوونتوس هم در حال رسیدن به نهمین قهرمانی پیاپی خود در سری A است، ولی در ایتالیا کسی نمی گوید که برای بانوی پیر و رساندن جام به دستش، اسنپ سفارش می دهد!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5772

به "برای بایرن و یوونتوس اسنپ نمی گیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بایرن و یوونتوس اسنپ نمی گیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید