بورل: پیش رفت خوبی در مذاکرات برجام حاصل شده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری ضمن خبر دادن از تبادل نظر پیرامون برجام با وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد که مذاکرات احیای برجام در وین پیش رفت خوبی داشته است.

بورل: پیش رفت خوبی در مذاکرات برجام حاصل شده است

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییترش نوشت: با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره برجام مصاحبه کردم. تیم های [مذاکره نماینده]مستقر در وین، پیشرفت خوبی در هفته های اخیر داشته اند.

همه طرف ها اکنون باید تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ نمایند تا بتوانیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم و به اجرایی شدن کامل [توافق هسته ای]بازگردیم. برای آژانس بین المللی انرژی اتمی مهم است که فعالیت های راستی آزمایی اش را ادامه دهد.

اظهارات بورل در پی این مطرح می گردد که در هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای به وسیله بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است و در دور اخیر خوش بینی هایی با توجه به پیروز بودن مذاکرات و حل شدن بخش عمده مسائل اختلافی به میان آمده است.

در این مذاکرات فرایند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته ای به حالت اولیه، مورد آنالیز قرار می گیرد.

دولت آمریکا در سال 2018 از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های متعددی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین علیه ایران اعمال کرد.

ایران خواهان لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آن ها را طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11974

به "بورل: پیش رفت خوبی در مذاکرات برجام حاصل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: پیش رفت خوبی در مذاکرات برجام حاصل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید