خبرنگاران حفظ برجام؛ محور ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش

به گزارش مجله وبلاگ فروش، لندن- خبرنگاران- سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه در جریان سفرش به وین، با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش ملاقات و درباره مجموعه ای از تحولات بین المللی از جمله حفظ برجام گفت وگو کرد.

خبرنگاران حفظ برجام؛ محور ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش

به گزارش خبرنگاران، در این ملاقات شلنبرگ با تأکید بر لزوم پایبندی اعضای برجام به تعهدات خود، توضیح داد: اتریش همچنان مشارکت خود برای یاری به بازسازی اعتماد در منطقه را حفظ خواهد نمود.

عراقچی دیشب به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد. این نشست قرار است روز سه شنبه در سطح معاونان و مدیران کل وزارتخانه های خارجه ایران و گروه 4 به علاوه یک برگزار گردد. عراقچی همچنین قرار است در این سفر با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات کند.

اتریش به عنوان میزبان مذاکرات برجام معتقد است که مسؤولیت جداگانه ای را برای حفظ این توافق به دوش می کشد.

وزارت امور خارجه اتریش پیش تر با صدور بیانیه ای به مناسبت پنجمین سالگرد توافق برجام، اعلام نموده بود که تمام طرف ها باید با یکدیگر توافق نموده و راهی را برای اجرای کامل این توافق پیدا نمایند که بر اساس آن، بهره مندی ایران از مزایای مالی برجام مهیا گردد.

در این بیانیه که در اختیار دفتر خبرنگاران در لندن نهاده شد، آمده است که اتریش بدون هیچ اما و اگری در کنار سایر اعضای اتحادیه اروپا برای نجات این توافق ایستاده است.

وزارت امور خارجه اتریش با اشاره به محدودیت های اجرای برجام در پی خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، مطرح نمود؛ اما باید توجه کنیم که این توافق به جلوگیری از رقابت های تسلیحاتی که می توانست امنیت و ثبات را نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در سراسر دنیا به خطر بیندازد، منجر شد.

دستگاه دیپلماسی اتریش در سرانجام این بیانیه توضیح داد؛ وین نسبت به هرگونه اقدامات یکجانبه که باعث تضعیف حفظ برجام می گردد، متأسف و امیدوار است تمام طرف ها با یکدیگر توافق نموده و راهی را برای اجرای کامل این توافق پیدا نمایند که بر اساس آن بهره مندی ایران از مزایای مالی برجام مهیا گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6827

به "خبرنگاران حفظ برجام؛ محور ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفظ برجام؛ محور ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید