بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران- وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و آمریکا امروز (سه شنبه) نگرانی های عمیق خود را درباره قوانین چینی ابراز داشتند که درباره تیراندازی گارد دریایی چین به سوی کشتی هایی است که در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو در دریای چین شرقی هستند.

بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کیودو، در بیانیه مشترک لوید آستین و آنتونی بلینکن، وزرای دفاع و خارجه آمریکا و همتایان ژاپنی شان آمده است: ایالات متحده و ژاپن همچنان مخالف هرگونه اقدام یکجانبه با هدف تغییر موقعیت کنونی یا تضعیف نماینده حکمرانی دولت توکیو بر این جزایر مورد مناقشه است.

بلینکن و آستین در نخستین سفر برون مرزی خود به ژاپن رفته اند تا با توشیمیتسو موته گی و نوبو کیشی، وزرای خارجه و دفاع این کشور ملاقات نمایند.

این یک بیانیه مشترک بی سابقه از سوی دو کشور با موضوع چین است؛ نشانه ای که توکیو و واشنگتن سطح هشدار را درباره تهدیدهای نظامی و مالی چین افزایش داده اند و درباره نقض های حقوق بشری در چین نیز مصاحبه کردند.

قانون گارد ساحلی اول فوریه از سوی چین اجرایی شده و این نگرانی را برای ژاپن ایجاد نموده، چون گارد ساحلی چین مکررا به آب های ژاپن در حوالی این جزایر مورد مناقشه وارد شده و کوشش نموده اند تا کنترل ژاپن را بر این جزایر تضعیف نمایند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ژاپن و آمریکا بار دیگر بر مخالفت خود با ادعای غیر قانونی چین درباره مالکیت این جزایر و فعالیت هایش در دریای چین جنوبی تاکید کردند.

در این مصاحبهی دو جانبه، وزرای دو کشور نگرانی خود را درباره نقض های حقوق بشری در هنگ کنگ و منطقه سینکیانگ با اقلیت مسلمان اویغور هم ابراز داشته و بر تعهد خود بر خلع سلاح اتمی کره شمالی تاکید نموده و به پیونگ یانگ تاکید کردند تا از الزامات و تعهدات قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10705

به "بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید