تصویرگر پزشکی ایران ساخت شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از شرکت های دانش بنیان کشور با بهره گیری از فناری های روز جهان پیروز به طراحی و فراوری تصویرگر های پزشکی شد.

تصویرگر پزشکی ایران ساخت شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصویربرداری پزشکی، تکنیک و فرآیند مورد استفاده برای ساختن تصاویری از بدن انسان برای اهداف کلینیکی یا علوم پزشکی است. شرکت دانش بنیان توسعه صنایع تصویر برداری پرتو نگار پرشیا در زمینه طراحی، فراوری، نصب و نگهداری سیستم های تصویرگر پزشکی هسته ای فعالیت می نماید.

این شرکت در حال حاضر با کوشش متخصصان بومی و بهره گیری از فناوری روز جهان و نیز استفاده از کلیه ظرفیت های موجود در کشور، پیروز به فراوری سیستم تصویربرداری اسپکت حیوانی، سیستم تصویربرداری اسپکت قلبی (RoboSPECT)، سیستم تصویربرداری اسپکت قلبی (ProSPECT)، سیستم دوربین گاما دستی، گاما پروب، تست تنفسی اوره و سیستم تصویربرداری پت حیوانی است.

به گفته این فعال فناور، خدماتی گسترده تر در زمینه های مشاوره و طراحی سایت های پزشکی هسته ای و PET، مشاوره و طراحی سایت برای طراحی بخش فراوری رادیو دارو و نیز انجام محاسبات شیلدینگ ارائه می گردد.

محمدرضا آی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه صنایع تصویر برداری پرتو نگار پرشیا درباره یکی از چند محصول این شرکت با نام سیستم تصویربرداری اسپکت قلبی مدل ProSPECT گفت: سیستم تصویربرداری اختصاصی از قلب، با نام تجاری ProSPECT، یک سیستم تصویربرداری پزشکی هسته ای ست که برای تصویربرداری توموگرافیک از قلب، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هدف استفاده از این سیستم، آشکارسازی و معین موقعیت رادیودارویی است که پیش تر به بدن تزریق شده و در بافت قلب و دیگر ارگان ها نفوذ نموده است. این سیستم دارای بخش های مجزا شامل هد های آشکارسازی، گانتری، تخت، ترولی و کنسول پردازش و بررسی تصاویر است.

طراحی سیستم با در نظر داشتن راحتی بیمار (خصوصا بیماران دارای فوبیا مکان های تنگ و تاریک) به گونه ای است که سر بیمار حین فرآیند تصویربرداری بیرون از دالان گانتری قرار می گیرد، همچنین تخت این سیستم به صورت افقی طراحی شده است که امکان تصویربرداری در دو مد Supine/Prone را فراهم آورده است.

آی، گفت: این شرکت تنها فراوریکننده این قبیل تجهیزات در کشور است و شرکتی داخلی که نمونه مشابه این تجهیزات را فراوری کند وجود ندارد. به دلیل شرایط تحریم و موضوعات هسته ای که کشور با آن روبرو است ورود این قبیل تجهیزات به ایران ممنوع است و اگر دستگاهی هم به کشور وارد گردد این کار به سختی انجام خواهد شد. با فراوری این تجهیزات در شرکت برای حدود 25 نفر مستقیم و غیرمستقیم 20 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، کشور های آمریکا، آلمان و هلند از فراوریکنندگان اصلی این قبیل تجهیزات هستند و قیمت تمام شده محصول ایرانی حدود 50 درصد کمتر از نمونه های مشابه خارجی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 961

به "تصویرگر پزشکی ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویرگر پزشکی ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید