تعدیل فراوری سبب افزایش قیمت گوشت مرغ شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: کاهش مصرف گوشت مرغ از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور باعث شد فراوری گوشت مرغ در کشور تعدیل گردد که این امر افزایش ناگهانی قیمت را در پی داشت.

تعدیل فراوری سبب افزایش قیمت گوشت مرغ شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی تقی زاده یکشنبه 8 تیر افزود: باسیاست وزارت جهاد کشاورزی فراوری متعادل و متناسب با تقاضا شده است.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: کاهش فراوری جوجه یک روزه نیز از عوامل افزایش قیمت مرغ است که این امر نیازمند مدیریت است.

تقی زاده گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا میهمانی ها و تالارها تعطیل شد که به همین دلیل کاهش فراوری در پی داشت.

فراوری مرغ سایز تنها راه حمایت از فراوریکنندگان

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: برای حمایت از واحدهای فراوریی و تنها راه اینکه این واحدها تعطیل نشوند به دنبال طرح فراوری مرغ سایز در این واحدها هستیم.

وی اعلام کرد: در دوران کرونا 15 درصد فراوری جوجه کشور کاهش یافت که به دنبال آن 15 درصد فعالان بخش کنار گذاشته می شوند.

تقی زاده ادامه داد: دولت به دنبال آن است که به جای کاهش 15 درصدی جوجه ریزی در واحدهای فراوریی، 15 درصد وزن مرغ کشتار شده را کاهش دهد.

وی گفت: هم اکنون وزن مرغ زنده در کشتارگاه 2500 گرم است که باید به 2200 گرم برسد تا هم مصرف کننده از گوشت باکیفیتی بهره مند گردد و هم واحدهای مرغداری در فراوری متضرر نشوند.

سود حلقه های پس از فراوری در فراوری مرغ درشت است

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز افزود: سود حلقه های پس از فراوری شامل کشتار کن کشتارگاه و واحدهای عرضه به فراوری مرغ درشت است زیرا کارمزد در این بخش بر اساس وزن تعریف شده است و در وزن بیشتر سود بیشتری به علت کاهش افت لاشه دارد.

وی توضیح داد: سود حلقه های پس از فراوری در هر قطعه مرغ سایز نسبت به مرغ درشت کمتر است ولی سود فراوریکننده در فراوری این مرغ است و باعث افزایش جوجه ریزی در واحدهای فراوریی و استفاده حداکثری از ظرفیت فعال واحدهای پرورشی خواهد شد.

مرغ های منجمد راهی بازار می گردد

تقی زاده گفت: در ایام شیوع کرونا و کاهش مصرف گوشت مرغ، ذخیره سازی خوبی در سردخانه های کشور و البرز انجام شد به طوری که با انعقاد قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام و واحدهای فراوریی مرغ گوشتی و نظارت اداره کل دامپزشکی استان، بیش از 180 تن گوشت مرغ به قیمت هر کیلو 12 هزار و 700 تومان خریداری و ذخیره سازی شد.

وی افزود: هم اکنون به شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز دستور داده اند تا این مرغ را به قیمت 13 هزار تومان وارد بازار کند تا منجر به تعادل قیمت گردد.

تقی زاده گفت که قرار است تا 220 تن گوشت مرغ منجمد وارد بازار گردد.

ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان البرز در کل چهار میلیون و 700 قطعه است ولی فراوری با 60 درصد این ظرفیت انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5394

به "تعدیل فراوری سبب افزایش قیمت گوشت مرغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدیل فراوری سبب افزایش قیمت گوشت مرغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید